Cityväylä - keskustan uusi pikatie

Awwwww <3 tämä hanke on mannaa Metropolin liikennejärjestelmälle. Vapaudenkadun ja Vapahtajantien (Cityväylän) liittymästä voidaan tehdä Suomen suurin.

Se kai myös tarkoittaa, että eritasoja on eniten? Nyt Suomesta löytyy jo yksi neljätasoinen liittymä Lakalaivasta. Olisiko nyt aika tehdä viisitasoinen liittymä?
 
En ole kuullut yhdenkään merkittävän poliitikon (kaasutuskenttätiedemiehiä en sellaisiksi laske) vastustavan Cityväylää!! Pysytään aiheessa!

Cityväylä tulee, se on päätetty. Kaikki arkkitehdit ovat niin aina suunnitelleet. Nyt on kansalaiskeskustelun aika.
 
Se kai myös tarkoittaa, että eritasoja on eniten? Nyt Suomesta löytyy jo yksi neljätasoinen liittymä Lakalaivasta. Olisiko nyt aika tehdä viisitasoinen liittymä?

Ehkäpä tasoja voisi olla suoraan enemmän kuin viisi? Jätetään tyhjiä lähtöjä betoniporsaiden taakse odottelemaan uusia valtaväyliä. Esim. Meren alittava tunneli Tallinnasta voisi liittyä tähän samaan ryppääseen jossain (lähi?) tulevaisuudessa?
 
Se kai myös tarkoittaa, että eritasoja on eniten? Nyt Suomesta löytyy jo yksi neljätasoinen liittymä Lakalaivasta. Olisiko nyt aika tehdä viisitasoinen liittymä?
Suomen ensimmäinen monitasoliittymä, jossa kulkee myös metro on tosiasia siinä vaiheessa, kun myös Cityväylän metrolinjaus toteutetaan. Uudet asemat Punavuori, Erottaja ja Katajanokka. Cityväylän metrolinjaus mahdollistaa luopumisen mönkijäratikoista kokonaan eteläisissä kaupunginosissa.

i) Katajanokan asema Kolera-altaan kohdalla on riittävä palvelutaso skattalaisille, joten sieltä voidaan purkaa kiskot pois ja katutilaa vapautuu
ii) Erottajan asema hoitaa myös eiralaisten palvelut, kävelymatkat alle kilometrin jopa Harakan saaresta
iii) Punavuoren aseman myötä päästään kirskuvista ratikoista myös Hietalahdessa

Kansalaiskeskustelu tukee varmasti tätä väylää!
 
Tämä ketju on pelkkää roskaa, spämmäystä, floodausta ja keskustelun häiriköintiä.
 
Miksei näihin suunnitelmiin kuulu ilmassa kulkevia Monorail-junia? Helsingissä kulkee jo yksi tälläinen linja Linnanmäellä ja linjastoa tulisi mielestäni kehittää. Ehkäpä raidejokeri suunnittelun voisi johtaa monorail-linjalle?
;)
 
Miksei näihin suunnitelmiin kuulu ilmassa kulkevia Monorail-junia? Helsingissä kulkee jo yksi tälläinen linja Linnanmäellä ja linjastoa tulisi mielestäni kehittää. Ehkäpä raidejokeri suunnittelun voisi johtaa monorail-linjalle?
;)
Mission possible realiteettien rajoissa :) Metron suuri suosio - aina ylivoimainen ykkönen kaikissa kyselyissä - on kuitenkin otettu huomioon. Tässäkin Katajanokka, Eira, Punavuori, Hietalahti, joissa kymmeniä tuhansia ihmisiä, tyytyväisyys paranisi kun päästäisiin tasoristeysmatelijoista.

Köysirataliityntä, funicular tai monorail mahdollisia kolmannessa vaiheessa 2028, saamani inside informationin mukaan. Keskustelu jatkuu myönteisenä Cityväylälle.
 
Köysirataliityntä, funicular tai monorail mahdollisia kolmannessa vaiheessa 2028, saamani inside informationin mukaan. Keskustelu jatkuu myönteisenä Cityväylälle.

Haluan sukellusveneet mukaan suunnitelmaan tai alan kiukutella. Jos oikein vihaiseksi alan, saatan jopa nimitellä jotakuta!

Noin niinkuin sivusta haluaisin keskusteluun vetää mukaan myös sen, että hidaspysähtelykorttelistalinistiratikoista pitää viipymättä alkaa tehdä kaksisuuntaisia. Nimittäin jos ne hidastuvat edes 1 km/h vuodessa, ne kulkevat 50 vuoden kuluttua jo aika haipakkaa takaperin!
 
Suunnitelmaa voidaan hioa niin että saamme lisäksi Kuumailmapalloja.

Ilmatilan vähyyden vuoksi täytyy vain louhia kuumailmapallotunneli. Joka toinen pallo voisi olla erityinen polkupyöränkuljetuspallo. Automaattikuumailmapalloilla liikennöinti olisi edullista ja luotettavaa-edullisessa tunnelissa.
 
Takaisin
Ylös