Heko heko. Tiedoksesi muuten, että TKK:ssa vielä 50-luvulla opetettiin hevosvetoisen kuljetuksen suunnitteluperiaatteita.
Ja muuten, Helsingin kaupunginvaltustossa ensimmäisen metroaloitteen tehnyt arvoisa herra Hakulinen oli sitä mieltä, että auto oli tullut vain käväisemään ihmiskunnassa, verrattuna kaupunkien pitkäikäisyyten (jopa tuhansia vuosia) ja hevosen ja ihmisen yhteistyöhön (useita tuhansia vuosia), mutta että rautatiet olivat tulleet jäädäkseen. No metroasiassa Hakulinen oli oikeassa, mutta tuskin kovinkaan moni edes päästötöntä (tai päästöllistä) autoaan vaihtaisi hevoseenEi nyt eikä tulevaisuudessa.
Mielestäni tämä keskustelu pitäisi sulkea, sillä se on vain keskustatunnelin ja Vapaudenkadun vastainen provokaatio minkä kaikki tietävät vitsiksi. Lisäksi voisin ottaa 'cityväylä' kuvan esille ja osoittaa siitä lukuisia puutteita ja haittoja. Siinä missä taas keskustatunneli ja Vapaudenkatu on oikeasti suunniteltu liikenteelle. Vetoan ylläpitoon tämän keskustelun jos ei deletoimiseksi ainakin sulkemiseksi.