Sivu 2 / 2 EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Näytetään tulokset 16-18/18

Viestiketju: Pysäköinnin hinta Helsingissä

  1. #16

    Liittynyt
    22.08.2009
    Viestejä
    529

    oletus Vs: Pysäköinnin hinta Helsingissä

    Lainaus Alunperin kirjoittanut hylje Näytä viesti
    Minusta kilometrin päässä oleva joukkoliikenne ei ole järkevä kaavoituksellinen vaihtoehto. Ihan joka talon alakerrassa ei tarvitse joukkoliikenteen pysäkkiä, mutta parin sadan metrin etäisyydeltä jokaisen kotiovelta liikennepalvelua pitäisi olla tarjolla.
    Jos bussilinjojen suunnittelussa otettaisiin lähtökohdaksi enintään 200 metrin kävelyetäisyys, joukkoliikenteen taso laskisi, koska linjastosta tulisi hankalasti hahmotettava spagetti, jossa kukin linja kulkee tunnin välein. Jos kaavoitetaan malliin Harju, 27 000 as/km2, tilanne toki muuttuu.

  2. #17
    Tunnistettu jäsen marX avatar
    Liittynyt
    19.07.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    59

    oletus Vs: Pysäköinnin hinta Helsingissä

    Lyhyenä kommenttina aiheeseen olen sitä mieltä, että yhteiskunnan järjestämän kohtuullisenhintaisen pysäköinnin ei tosiaan tarvitsisi olla kiinteistökohtaista ja 500 metriäkin pitäisi olla vielä ihan hyväksyttävä etäisyys pysäköintilaitokselle.

    Tämän lisäksi pitää myös muistaa ja ymmärtää, että mikäänhän ei estä rakentamasta kuinka kallista ja lähellä olevaa ratkaisua tahansa - sitä vaan ei pidä kaavalla pakotettaman. Esimerkiksi tässä Neitsytpolun katumaasturistit päättivät muuttaa kivijalan liiketilan parkkihalliksi. Ei taida olla ihan halpoja pysäköintiruutuja.

  3. #18

    Liittynyt
    15.08.2008
    Viestejä
    2005

    oletus Vs: Pysäköinnin hinta Helsingissä

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Minä vain Näytä viesti
    Jos bussilinjojen suunnittelussa otettaisiin lähtökohdaksi enintään 200 metrin kävelyetäisyys, joukkoliikenteen taso laskisi, koska linjastosta tulisi hankalasti hahmotettava spagetti, jossa kukin linja kulkee tunnin välein. Jos kaavoitetaan malliin Harju, 27 000 as/km2, tilanne toki muuttuu.
    Jos pakottava lähtökohta on hyvätasoinen joukkoliikenne korkeintaan 200m päässä kotiovelta, on tosiaan pakko rakentaa Harjua.

    Vastaavasti kun pakottava lähtökohta on hyvätasoinen pysäköinti korkeintaan 200m päässä kotiovelta, on pakko rakentaa Kontulaa.

    Mutta koska seudulle mahtuu monenlaista ihmistä ja tilaakin riittää, ei ole mitään pakottavaa tarvetta rakentaa pelkästään jompaa kumpaa.

Sivu 2 / 2 EnsimmäinenEnsimmäinen 12

Vastaavia viestiketjuja

  1. HSL: Pysäkkimuutoksia Helsingissä 18.6.
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 26
    Viimeisin viesti: 29.06.2012, 21:27
  2. Parkkeeraamisen hinta
    kirjoittanut hmikko foorumissa Offtopic
    Vastauksia: 3
    Viimeisin viesti: 12.01.2012, 18:26
  3. Liikenneinfran hinta
    kirjoittanut Otso Kivekäs foorumissa Muuta joukkoliikenteestä
    Vastauksia: 16
    Viimeisin viesti: 22.10.2010, 08:10
  4. Pysäköintipaikkojen ja tierakentamisen hinta
    kirjoittanut Wänskä foorumissa Offtopic
    Vastauksia: 32
    Viimeisin viesti: 17.10.2009, 01:28
  5. Matkakortin hinta ja palvelumaksu
    kirjoittanut a__m foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 4
    Viimeisin viesti: 21.10.2006, 16:56

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •