Sivu 11 / 11 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 7891011
Näytetään tulokset 151-154/154

Viestiketju: Vartiosaari, Helsinki

  1. #151
    Tunnistettu jäsen Nakkiputka avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Kauniainen
    Viestejä
    531

    oletus Vs: Vartiosaari, Helsinki

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Salomaa Näytä viesti
    Mantra on "kaupunkirakenteen tiivistäminen" tai "tiivis kaupunkirakenne". Keskiverto kunnallispoliitikko pyörittää sitä levyä ratkaisuna useaan ongelmaan tai välttämättömyytenä, joka pitää tehdä.

    Nyt viimeksi Meri-Rastilan tapauksessa on kuitenkin yhtä vahva toinen vastakkainen näkemys. Kun esim. minkä asteinen vastustus siinä oli ja kuvitellaan edelleen jatko tiivistämisvauhdissa, niin helposti voidaan todeta, että yhä vaikeammaksi käy Helsingin sisäpuolella tapahtuva tiivistäminen.
    Asukkaiden tekemä OurCity-kaava olisi tosiaan ollut kaupungintason näkökulmasta tiivistävä, mutta kaupunginosatason näkökulmasta hajauttava. Toisaalta en ihmettele virhetulkintaasi yhtään, koska tässä asiassa käsitteistö tuntuu olevan yhtä epämääräistä kuin henkilöautoliikenteen kysyntäjouston tapauksessa
    "Tavoitteiden asettamisen pitää olla riittävän kunnianhimoista, jotta se pakottaa uudenlaiseen ajatteluun ja uusien läpimurtojen tavoitteluun." - Kone Oyj:n evp toimitusjohtaja Matti Alahuhta kirjassaan:"Johtajuus – kirkas suunta ja ihmisten voima".

  2. #152
    Salomaa avatar
    Liittynyt
    24.10.2007
    Viestejä
    742

    oletus Henkilöautoliikenteen kysyntäjousto ?

    Mitähän tuo mahtaa tarkoittaa ?

  3. #153

    Liittynyt
    22.08.2009
    Viestejä
    530

    oletus Vs: Henkilöautoliikenteen kysyntäjousto ?

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Salomaa Näytä viesti
    Mitähän tuo mahtaa tarkoittaa ?
    Henkilöauton käytön riippuvuutta henkilöautoilun hinnasta (tai autoilijoiden tuloista). Hinnan noustessa kysyntä joustaa alaspäin.

  4. #154
    Salomaa avatar
    Liittynyt
    24.10.2007
    Viestejä
    742

    oletus Yksityisautoilun vähentäminen

    tarkoittaa yksityisautoilun vähentämistä. Sitä on pakko tehdä kaupunkirakenteessa, jota tiivistetään. Tämä tehdään kaikista parhaiten tietulleilla, mikä tarkoittaa sitä että esim. Helsingin keskustassa yksityisautolla ajamisesta maksetaan. Huomattava osa jo ammattiautoiljoista kannattaa niiden käyttöönottoa liikenteen sujuvuuden lisäämiseksi, lisäksi joukkoliikenne hyötyy myös.

    Jorma Olilan työryhmän tuotos osoittautui elektroniikkafirmojen myynninlisäystoimenpiteeksi. Miksi muuten Ollila piti valita ryhmän johtoon ?

    Tietulleilla rajaaminen on selkeä ja se ei vaadi tolkuttomia investointeja.

    Joku alkaa kiljua, miten tämä liittyy Vartiosaareen ? Liittyy siten , että tulevaisuuden Helsingissä voisi olla kolme alueellista jakoperiaatetta auton käytön hyväsymisen suhteen.
    1. Autottomat alueet (esim. Vartiosaari, Mustasaari, Seurasaari jne)
    2. Maksulliset autoilualueet, esim . ydinkeskusta (Pitkänsillan ja Hesperiankatujen eteläpuoli.)
    3. Näiden ulkopuolinen osa, jossa tienkäyttömaksua ei peritä, esim kohdan 2. pohjoispuoli.

Sivu 11 / 11 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 7891011

Vastaavia viestiketjuja

  1. Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 15.10.2011, 14:28
  2. DVD: Helsinki 1973
    kirjoittanut Compact foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 2
    Viimeisin viesti: 22.03.2010, 20:26
  3. Helsinki tickets (very old)
    kirjoittanut STIB foorumissa Muuta joukkoliikenteestä
    Vastauksia: 2
    Viimeisin viesti: 24.02.2008, 23:50
  4. Helsinki City GP
    kirjoittanut Tuomas Kyheröinen foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 1
    Viimeisin viesti: 10.08.2006, 22:08
  5. Helsinki 2.8.
    kirjoittanut Eppu foorumissa Kuvat
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 03.08.2005, 01:13

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •