• Uutisviestien sisällöt mahdollisine virheineen ovat kyseisen sivuston käsialaa. Viestien linkit eivät välttämättä toimi, jos kyseisen sivuston ylläpitäjä on poistanut uutisen.

HSL: Liityntäparkit vähentävät merkittävästi työmatka-autoilua


Katselin tuossa huvikseni rantaradan varresta, että missä niitä liityntäpysäköintipaikkoja oikein on ja eihän hommassa ole mitään järkeä. Rakennusmaata asemien ympäriltä tuhlataan parkkikenttiin! Ymmärtäisi, jos kyse olisi parkkitaloista, jolloin tilan tuhlaus olisi vähän maltillisempaa, mutta ei, ihan asfalttiaukioista puhutaan. Ja Google Mapsin satelliittikuvissa ovat pääsääntöisesti myös tyhjiä. Varjoista päätellen päiväsaikaan otettuja kuvia kuitenkin...

Lisäksi pisti silmään, että Pitäjänmäen aseman eteläpuoli on samanlainen peltihalliparatiisi lähimetsineen mitä Herttoniemi-Siilitie. Kyllä tässä maassa osataan kaupunkisuunnittelu ja joukkoliikenteen hyödyntäminen!
 
Lisäksi pisti silmään, että Pitäjänmäen aseman eteläpuoli on samanlainen peltihalliparatiisi lähimetsineen mitä Herttoniemi-Siilitie. Kyllä tässä maassa osataan kaupunkisuunnittelu ja joukkoliikenteen hyödyntäminen!
Aivan, päivittäin Pitskussa duunissa käyvänä ja fillarillani usein Takkatietä ajavana kuten myös Pitäjänmäen asemalla monesti A-junaa odottelevana en voi muuta kuin ihmetellä ja kummastella sitä romuautojen kaatopaikkaa Takkatien ja Pitäjänmäen aseman välillä (vai onko se jotakin vaihtoautojen kauppaa?).
Sillä tämä on todellakin Helsinskin maankäytön kaupunkisuunnittelun kukkasia, kun 10min-vuoroväleillä kulkevien A-junien hyvien joukkoliikennepalvelujen lähialueet on tuhlattu tuollaiseen käyttöön.
 
Takaisin
Ylös