• Uutisviestien sisällöt mahdollisine virheineen ovat kyseisen sivuston käsialaa. Viestien linkit eivät välttämättä toimi, jos kyseisen sivuston ylläpitäjä on poistanut uutisen.

HSL: Uusi lähibussilinja 26 Hakaniemen ja Kalasataman välille 11. tammikuuta

Vs: Havaintoja HSL-alueelta - maaliskuu 2016

Olen sekä tämän että viime viikon perjantaina nähnyt Sörnäisten rantatiellä Hakaniemeen matkaavan pienoislinja-auton linjalla 26 keskellä päivää aamupäivällä. Molemmilla kerroilla se on ollut typösen tyhjä.

Tietenkin tällainen pienoislinja-autolinja on äärettömän tärkeää ja ehdottoman tarpeellista joukkoliikennettä. Nyt pitäisi vaan keksiä, että kenelle.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vs: Havaintoja HSL-alueelta - maaliskuu 2016

Olen sekä tämän että viime viikon perjantaina nähnyt Sörnäisten rantatiellä Hakaniemeen matkaavan pienoislinja-auton linjalla 26 keskellä päivää aamupäivällä. Molemmilla kerroilla se on ollut typösen tyhjä.

Tietenkin tällainen pienoislinja-autolinja on äärettömän tärkeää ja ehdottoman tarpeellista joukkoliikennettä. Nyt pitäisi vaan keksiä, että kenelle.
Sehän perustettiin parantamaan Kalasataman joukkoliikennettä, kun asukkaat valittivat ettei heillä ole joukkoliikennettä. Sehän on todella hyvä yhteys Kalasataman ja Hakaniemeen välillä. Mutta, auta armias, jos tuollainen tyhjällään kulkeva linja uhattaisiin lopettaa, niin johan siitä haloo nousisi. Sen bussin pitää kulkea vaikka tyhjänä 15 minuutin välein, jotta jollakin Kalasataman asukkaalla olisi mahdollisuus lähteä kotoaan, koska vaan. Ja voi ainakin kehua, että "meillä on oma bussilinja".

---------- Viestit yhdistetty klo 12:35 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 12:26 ----------

HSL ainakin pitää linjaa tärkeänä ja Kalasataman asukkaiden kasvaneiden vaatimusten mukaisena:

HSL Facebook sanoi:
Metro on edelleen Kalasataman ensisijainen joukkoliikenneväline, ja 55:n rooli Kalasatamassa on tarjota ennen muuta vaihtoyhteyksiä. Linjassa 26 sen sijaan on kyse täydentävästä palvelusta, joka tuo joukkoliikenneyhteyden Kalasatamassa myös asuinkortteleihin, eli Junonkadun pysäkille. Olemme saaneet palautetta siitä, että Kalasataman jo rakennettu osa on liikenteellisesti motissa ja etäisyydet pysäkeille ovat pitkiä etenkin heille, joille liikkuminen on vaikeampaa. Tämän linjan perustaminen oli nyt mahdollista myös siksi, että vuodenvaihteessa lakkautetusta Kutsuplus-palvelusta jäi autoja vapaaksi muuhun käyttöön.
 
Vs: Havaintoja HSL-alueelta - maaliskuu 2016

Olen sekä tämän että viime viikon perjantaina nähnyt Sörnäisten rantatiellä Hakaniemeen matkaavan pienoislinja-auton linjalla 26 keskellä päivää aamupäivällä. Molemmilla kerroilla se on ollut typösen tyhjä.

Tietenkin tällainen pienoislinja-autolinja on äärettömän tärkeää ja ehdottoman tarpeellista joukkoliikennettä. Nyt pitäisi vaan keksiä, että kenelle.

Hyvä, että päätit käyttää oikeita ilmaisuja. Se on nimittäin todella tärkeää jatkossa, jos:

http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/178...toauto-rytina-tulossa-liikenteen-byrokratiaan
 
Vs: Havaintoja HSL-alueelta - maaliskuu 2016

Olen sekä tämän että viime viikon perjantaina nähnyt Sörnäisten rantatiellä Hakaniemeen matkaavan pienoislinja-auton linjalla 26 keskellä päivää aamupäivällä. Molemmilla kerroilla se on ollut typösen tyhjä.

Tietenkin tällainen pienoislinja-autolinja on äärettömän tärkeää ja ehdottoman tarpeellista joukkoliikennettä. Nyt pitäisi vaan keksiä, että kenelle.

Tämän linjan hintahan pitää HSL:n maksaa joka tapauksessa, sillä se ajetaan Kutsuplussan syksylle jatkuvalla sopimuksella. Eli parempi pitää autot jossain liikenteessä kuin seisomassa.
 
Takaisin
Ylös