Näytetään tulokset 1-4/4

Viestiketju: Liikennekaari uhkaa romuttaa kaupunkien joukkoliikenteen kehittämisen

  1. #1
    RSS
    RSS ei ole kirjautuneena
    Botti RSS avatar
    Liittynyt
    10.07.2008
    Viestejä
    8800

    oletus Liikennekaari uhkaa romuttaa kaupunkien joukkoliikenteen kehittämisen


  2. #2
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    7822

    oletus Vs: Liikennekaari uhkaa romuttaa kaupunkien joukkoliikenteen kehittämisen

    Onko HSL nyt ihan tosissaan? Kun se kirjoittaa "HSL:lle ja muille suurille kaupunkiseuduille liikennekaari tarkoittaisi pahimmillaan merkittävää lipputulojen laskua ja kuntien tuen kasvua. Raideliikenteen ja siihen tehtyjen investointien merkitys rapautuisi, koska kuka tahansa voisi perustaa esimerkiksi uuden länsimetron tai kehäradan rinnalle kilpailevaa bussiliikennettä." niin itse asiassa tuossa lukee "Meidän tarjoamamme joukkoliikenne on niin surkeaa, että kuka tahansa Möttönen voi ostaa pari vanhaa bussinrämää ja viedä niillä meidän lipputulot".

    Kilpailu, tervetuloa! Joutuvatpahan virkamiehet ensimmäistä kertaa elämässään oikeasti miettimään, miten joukkoliikenteestä tulee kilpailukykyistä ja houkuttelevaa.
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  3. #3

    Liittynyt
    05.03.2009
    Viestejä
    1190

    oletus Vs: Liikennekaari uhkaa romuttaa kaupunkien joukkoliikenteen kehittämisen

    Luulin lukevani esittelyä Ryhmäteatterin uudesta poliittisesta satiirista, mutta se olikin HSL:n avautuminen markkinatalouden epäreiluudesta. Menee viisivuotissuunnitelmat ihan piloille!

  4. #4

    Liittynyt
    14.07.2005
    Sijainti
    koti: Espoo/työ: Helsinki
    Viestejä
    5908

    oletus Vs: Liikennekaari uhkaa romuttaa kaupunkien joukkoliikenteen kehittämisen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Onko HSL nyt ihan tosissaan? Kun se kirjoittaa "HSL:lle ja muille suurille kaupunkiseuduille liikennekaari tarkoittaisi pahimmillaan merkittävää lipputulojen laskua ja kuntien tuen kasvua. Raideliikenteen ja siihen tehtyjen investointien merkitys rapautuisi, koska kuka tahansa voisi perustaa esimerkiksi uuden länsimetron tai kehäradan rinnalle kilpailevaa bussiliikennettä." niin itse asiassa tuossa lukee "Meidän tarjoamamme joukkoliikenne on niin surkeaa, että kuka tahansa Möttönen voi ostaa pari vanhaa bussinrämää ja viedä niillä meidän lipputulot".

    Kilpailu, tervetuloa! Joutuvatpahan virkamiehet ensimmäistä kertaa elämässään oikeasti miettimään, miten joukkoliikenteestä tulee kilpailukykyistä ja houkuttelevaa.
    Jos HSL:n ja vastaavien kaupunkien joukkoliikenneorganisaatioiden yksinoikeus loppuu niin se merkitsee ennen pitkää paluuta 1970-luvulle ja kallistuviin matkoihin ja heikompaan palvelutasoon, etenkin Helsingin kantakaupungin ulkopuolella.

    t. Rainer

Vastaavia viestiketjuja

  1. Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 25.09.2013, 14:50
  2. Dieselvero uhkaa maaseudun bussivuoroja
    kirjoittanut Aleksi.K foorumissa Kauko- ja tilausliikenne
    Vastauksia: 22
    Viimeisin viesti: 01.06.2011, 07:48
  3. Työtaistelu uhkaa lamauttaa junaliikenteen
    kirjoittanut Aleksi.K foorumissa Junat
    Vastauksia: 14
    Viimeisin viesti: 16.06.2009, 19:29
  4. Suomen Liikenneliitto: Öljyriippuvuus estää joukkoliikenteen kehittämisen
    kirjoittanut Elmeri foorumissa Muuta joukkoliikenteestä
    Vastauksia: 1
    Viimeisin viesti: 18.09.2008, 15:52

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •