Katsomosta käsin on aina helppoa antaa neuvoja, miten pitäisi kentällä pelata. Mutta siitä huolimatta, minun mielestäni poikkeustilanteiden hallinta on tällaisissa Kehäradan vaihdevikakeisseissä vähän hakusessa. Kuvittelisi olevan olemassa jo valmiiksi suunniteltu toimintamalli, miten siirrytään (vaikka sitten harvennettuun) liikenteeseen sillä osuudella, joka kuitenkin toimii. Jos Havukoskella (Hiekkaharjun pohjoispuolella Pääradan ja Kehäradan erkanemispaikassa) on vaihde jumissa, mielestäni osuudella Helsinki - Myyrmäki - Lentoasema - Myyrmäki - Helsinki pitäisi kyetä liikennöimään jonkinlaista liikennettä melko pian vaihdevian tai vastaavan "rataongelman" alettua. HSL:n tiedotteissa tällaista liikennettä jo ehdittiinkin luvata, mutta käsittääkseni liikenne oli huomattavan pitkään kokonaan pysähdyksissä.