• Uutisviestien sisällöt mahdollisine virheineen ovat kyseisen sivuston käsialaa. Viestien linkit eivät välttämättä toimi, jos kyseisen sivuston ylläpitäjä on poistanut uutisen.

HSL: LIJ-monilippuautomaatit pois käytöstä yöllä 8.-9.11.


No nyt on kyllä käynyt suunnitteluvirhe – tottahan tuollainen tauko pitäisi ajoittaa vaikka klo 2.30-4.30 eli silloin, kun liikennettä ei ole juuri lainkaan. Vaikka toisaalta mikäs siinä on ilmaiseksi matkustettaessa – hallinto-oikeus ei ikipäivänä vahvista tarkastusmaksuja, jotka jaetaan sillä perusteella, ett Höseli sulkee lipunmyyntikanavansa. Ministeriökin varmaan iloitsee tästä.
 
No nyt on kyllä käynyt suunnitteluvirhe – tottahan tuollainen tauko pitäisi ajoittaa vaikka klo 2.30-4.30 eli silloin, kun liikennettä ei ole juuri lainkaan. Vaikka toisaalta mikäs siinä on ilmaiseksi matkustettaessa – hallinto-oikeus ei ikipäivänä vahvista tarkastusmaksuja, jotka jaetaan sillä perusteella, ett Höseli sulkee lipunmyyntikanavansa. Ministeriökin varmaan iloitsee tästä.

Eikä tarvitsisi olla tuollaistakaan taukoa.
- ensin kokeiltaisiin ohjelmistopäivityksen sujuminen yhteen automaattiin, joka ei ole tuotantopuolella, vaan siellä, mistä softapäivitys tehdään. vastaisi täysin myös asiakkaiden käytössä olevia automaatteja.
- kun ohjelmistopäivitys on havaittu toimivaksi, siirrettäisiin päivitetty ohjelmisto päivitettäviin automaatteihin.
- tämän jälkeen annettaisiin 5 minuuttia aikaa hoitaa mahdolliset kesken olevat myyntitapahtumat loppuun, mutta ei aloittaa uusia tapahtumia.
- reboot ja parissa minuutissa koko automaatti on taas toimintakunnossa.

Tai ainakin näin pitäisi olla.
 
No nyt on kyllä käynyt suunnitteluvirhe – tottahan tuollainen tauko pitäisi ajoittaa vaikka klo 2.30-4.30 eli silloin, kun liikennettä ei ole juuri lainkaan. Vaikka toisaalta mikäs siinä on ilmaiseksi matkustettaessa – hallinto-oikeus ei ikipäivänä vahvista tarkastusmaksuja, jotka jaetaan sillä perusteella, ett Höseli sulkee lipunmyyntikanavansa. Ministeriökin varmaan iloitsee tästä.

Ehkä ihan hyvä, että tuohon varataan pelivaraa, jos kaikki ei menekään kuten on suunniteltu; nyt on hyvin aikaa räpeltää tarvittaessa vaikka kello ~04:30 asti.

Eikä tarvitsisi olla tuollaistakaan taukoa.
- ensin kokeiltaisiin ohjelmistopäivityksen sujuminen yhteen automaattiin, joka ei ole tuotantopuolella, vaan siellä, mistä softapäivitys tehdään. vastaisi täysin myös asiakkaiden käytössä olevia automaatteja.
- kun ohjelmistopäivitys on havaittu toimivaksi, siirrettäisiin päivitetty ohjelmisto päivitettäviin automaatteihin.
- tämän jälkeen annettaisiin 5 minuuttia aikaa hoitaa mahdolliset kesken olevat myyntitapahtumat loppuun, mutta ei aloittaa uusia tapahtumia.
- reboot ja parissa minuutissa koko automaatti on taas toimintakunnossa.

Tai ainakin näin pitäisi olla.

Luitko uutisen? "Käyttökatko johtuu lippu-ja informaatiojärjestelmän taustaan tehtävästä ohjelmistopäivityksestä".
 
Takaisin
Ylös