• Uutisviestien sisällöt mahdollisine virheineen ovat kyseisen sivuston käsialaa. Viestien linkit eivät välttämättä toimi, jos kyseisen sivuston ylläpitäjä on poistanut uutisen.

HSL: Kerro mielipiteesi HSL:n liikennöintisuunnitelmasta vuosille 2018-2019!

Vs: Länsimetro

Lauttasaarta rangaistaan nyt sitten jostain syystä oikein kovalla kädellä

Rangaistaan, kun kehtasivat valittaa. Minäkin valitin täällä pari viikkoa sitten siitä, että 555 ollaan katkaisemassa Leppävaaraan Raide-jokerin myötä ja nyt se ollaankin tekemässä jo ensi syksynä :tongue:
 
Vs: Länsimetro

Linjan 17 reitti muuttuu taas. Se katkaistaan eteläpäästään Munkkisaareen ja pidennetään pohjoispäästään Kallioon, Viiskulmaan ei enää ajeta.
Vuoroväliä tihennetään 20 minuuttiin nykyisestä puolesta tunnista.
 
Vs: Länsimetro

Lauttasaarta rangaistaan nyt sitten jostain syystä oikein kovalla kädellä. Koko ajan on luvattu, että metrosta huolimatta keskustabussi säilyy. Vaan eipä ole säilymässä, Höseli tahtoo viedä 21:n Eiraan.

https://www.hsl.fi/sites/default/files/uploads/liikennointisuunnitelma_2018_2019.pdf

Eteläisen kantakaupungin näkökulmasta 17 ja 21 muutokset ovat oikein hyviä. Myös 15 lisävuorot Salmisaareen tulevat tarpeeseen.

Lauttasaaren kannalta tietysti 21 muutos on ikävä ja heijastelee laajemminkin Helsingin metron keskeistä ongelmaa: runkolinjaöverit, eli pakotetaan kaikki vähänkään "sinne päin" oleva liikenne yhdyskuntarakenteeseen nähden ylimitoitettuun runkolinjaan, ja palvelutasokin on sen jälkeen vähän "sinne päin".
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vs: Länsimetro

Linjan 17 reitti muuttuu taas. Se katkaistaan eteläpäästään Munkkisaareen ja pidennetään pohjoispäästään Kallioon, Viiskulmaan ei enää ajeta.
Vuoroväliä tihennetään 20 minuuttiin nykyisestä puolesta tunnista.

Sen piti kulkea Linjoille, mutta eipä nyt sitten kuljekaan, kai. Aikamoine heittopussi. Mitähän kivaa 2020 tuo tullessaan, esim. Kajanokalla 17 ei ole vielä käynytkään ja jotenkinhan ruotsinkielisten katajanokkalaislasten pitää päästä kouluun Krunaan. ;)
 
Vs: Länsimetro

Eteläisen kantakaupungin näkökulmasta 17 ja 21 muutokset ovat oikein hyviä.
Minä en kyllä keksi, mitä hyötyä on 21:n kääntämisestä Eiraan, kun ei sillä kuitenkaan pääse Eirasta oikein mihinkään minne olisi kysyntää. Minulla ei ole kysyntädataa käytettävissäni, mutta veikkaisin ettei Eiran ja Ruoholahden/Lauttasaaren välinen kulkeminen ole mitenkään vilkasta.

17:n liikennöintikustannukset kasvavat, kun sen vuoroväliä tihennetään ja reitti pitenee. Eiköhän se silti kulje lähes tyhjänä eli rahaa kaadetaan kankkulan kaivoon.
 
Vs: Länsimetro

Minä en kyllä keksi, mitä hyötyä on 21:n kääntämisestä Eiraan, kun ei sillä kuitenkaan pääse Eirasta oikein mihinkään minne olisi kysyntää. Minulla ei ole kysyntädataa käytettävissäni, mutta veikkaisin ettei Eiran ja Ruoholahden/Lauttasaaren välinen kulkeminen ole mitenkään vilkasta.
Tuskin ainakaan nykyään, kun se on mahdollista lähinnä kävellen tai autolla.
 
Mikä järki tuossa 17:n pohjoispään jatkossa edes on? Koko jatko-osahan on päällekkäinen kolmosen ja ysin kanssa ja minun on hankala kuvitella, että tuolta Kalliosta olisi erityistä kysyntää suoralle yhteydelle Kruunuhakaan. Linjoilla se olisi sentään täydentänyt kohtuullisen harvasti kulkevan 502:n tarjontaa, mutta ratikkakiskojen varrelle on hankala nähdä tuota tarvettakaan.
 
Mikä järki tuossa 17:n pohjoispään jatkossa edes on? Koko jatko-osahan on päällekkäinen kolmosen ja ysin kanssa ja minun on hankala kuvitella, että tuolta Kalliosta olisi erityistä kysyntää suoralle yhteydelle Kruunuhakaan. Linjoilla se olisi sentään täydentänyt kohtuullisen harvasti kulkevan 502:n tarjontaa, mutta ratikkakiskojen varrelle on hankala nähdä tuota tarvettakaan.

Eli 1A piti lopettaa, jotta saadaan 17 kulkemaan bussilinjana samaa reittiä Eirasta Kallioon saakka? :lol:
 
Eli 1A piti lopettaa, jotta saadaan 17 kulkemaan bussilinjana samaa reittiä Eirasta Kallioon saakka? :lol:

Viittaa kyllä vahvasti,että pidennyksellä yritetään korvata edesmennyttä 1A:ta. Karhupuistossa ei päättäriä ole ollutkaan sitten joskus 60-luvun jolloin 51 edeltäjineen kääntyi siellä.
 
Viittaa kyllä vahvasti,että pidennyksellä yritetään korvata edesmennyttä 1A:ta. Karhupuistossa ei päättäriä ole ollutkaan sitten joskus 60-luvun jolloin 51 edeltäjineen kääntyi siellä.
Yhdistetään samalla vaivalla 17 ja 51, niin saadaan bussi 1A:n koko matkalle ;)
 
Itse koen linjan 21 jatkamisen Eiraan hyvänä asiana.
Moni lauttasaarelainen on toivonut linjan 21V säilymistä, vuodenvaihteen jälkeen kulkee Meripuistotietä vain yölinja 20N.
 
Vs: Länsimetro

Eteläisen kantakaupungin näkökulmasta 17 ja 21 muutokset ovat oikein hyviä. Myös 15 lisävuorot Salmisaareen tulevat tarpeeseen.

Lauttasaaren kannalta tietysti 21 muutos on ikävä ja heijastelee laajemminkin Helsingin metron keskeistä ongelmaa: runkolinjaöverit, eli pakotetaan kaikki vähänkään "sinne päin" oleva liikenne yhdyskuntarakenteeseen nähden ylimitoitettuun runkolinjaan, ja palvelutasokin on sen jälkeen vähän "sinne päin".

Se on juuri sitä "kehitysvaiheessamme tunnemme jo värikynät, mutta emme vielä kelloa" -ajattelua: Riittää, että kaikkialle ulottuu värikynän viiva jonnekin lähettyville. Se on merkityksetön asia, johtaako viiva järjelliseen suuntaan ja syntyykö viivoista ajankäytöllisesti mielekkäitä matkaketjuja.
 
Jos rivien välistä osaan lukea oikein niin viittaa siihen, että vuoden kuluttua Helsingissä, Espoossa, Vantaalla ja Kauniaisissa ajetaan jouluaattona sunnuntailiikennettä koko illan yöhön asti samoin kuin lähiliikennettä Riihimäen ja Lahden junia lukuunottamatta. Tuntuu enemmän ja vähemmän ylipalvelulta kuten juhannuspäivän aamun liikennekin.
 
Takaisin
Ylös