• Uutisviestien sisällöt mahdollisine virheineen ovat kyseisen sivuston käsialaa. Viestien linkit eivät välttämättä toimi, jos kyseisen sivuston ylläpitäjä on poistanut uutisen.

HSL: HSL tutkii joukkoliikenteen asiakastyytyväisyyttä ja kaluston laatua

HSL voisi aloittaa kaluston laadun tutkimisen omista kalustovaatimuksistaan. :lol:

Komppaan tätä varsinkin bussipuolella. Olisi aika erotella sisäiset ja seutulinjat toisistaan mm. oviratkaisujen ja penkityksen suhteen; seutulinjoilla takaovi on turhake, korkean vaihtuvuuden linjoilla 1+2+(1) LE on vitsi. Seutulinjoilla matkustajat arvostavat parempia penkkejä ja turvavöitä, sisäisillä linjoilla taas täysmataluutta. Low entry fits all -logiikka ei toimi näin monimuotoisessa bussiliikenteessä.
 
Seutulinjoilla matkustajat arvostavat parempia penkkejä ja turvavöitä, sisäisillä linjoilla taas täysmataluutta. Low entry fits all -logiikka ei toimi näin monimuotoisessa bussiliikenteessä.
Kyllä sisäistenkin linjojen matkustajat arvostavat etumatalaa enemmän kuin täysmatalaa, koska jälkimmäisissä on enemmän vastakkaispaikkoja. Runsas kasvot menosuuntaan olevien paikkojen määrä on käytännössä ainut bussiliikenteen etu raideliikenteeseen nähden, eikä sitä haluta menettää.
 
Kyllä sisäistenkin linjojen matkustajat arvostavat etumatalaa enemmän kuin täysmatalaa, koska jälkimmäisissä on enemmän vastakkaispaikkoja. Runsas kasvot menosuuntaan olevien paikkojen määrä on käytännössä ainut bussiliikenteen etu raideliikenteeseen nähden, eikä sitä haluta menettää.

Ei LE-bussikaan aina tuota ratkaise, hyvänä esimerkkinä Solaris Urbino 15.
 
Takaisin
Ylös