• Uutisviestien sisällöt mahdollisine virheineen ovat kyseisen sivuston käsialaa. Viestien linkit eivät välttämättä toimi, jos kyseisen sivuston ylläpitäjä on poistanut uutisen.

HSL: Vihreää valoa Lahdenväylän linjastosuunnitelmalle

HSL:n linjastosuunnitelmasivuilla lukee että Lahdenväylän uusi linjastosuunnitelma toteutuu aikaisintaan syksyllä 2021 eli on siirtynyt jälleen vuodella eteenpäin. Onko Ojangon uusi bussivarikko edelleen myöhästymässä lisää vai onko tähän joku muu syy?
 
HSL:n linjastosuunnitelmasivuilla lukee että Lahdenväylän uusi linjastosuunnitelma toteutuu aikaisintaan syksyllä 2021 eli on siirtynyt jälleen vuodella eteenpäin. Onko Ojangon uusi bussivarikko edelleen myöhästymässä lisää vai onko tähän joku muu syy?

Taitaa olla edelleen Ojangon myöhästyminen, kun tämän mukaan https://www.vantaansanomat.fi/artik...itelmia-bussit-siirtyvat-hakunilasta-ojankoon se saadaan aikaisintaan 2020. Onko Lahdenväylän uusi linjasto tosiaan sidottu uuteen varikkoon, kun kyllähän vanhaltakin näitä pystyisi ajamaan? Vai onko uudessa linjastossa niin paljon enemmän liikennettä ettei niitä voi ajaa vanhoilla sopimuksilla, vanhalta varikoilta ja uudet kilpailutkset vaativat uuden varikon?

Miksiköhän muuten HSL haluaa ajaa juuri Lahdenväylän linjat Kalasatamaan? Jos sinne ajettaisiin esimerkiksi 600-sarjan busseja, niin niiltä pystyisi vaihtamaan jo ennen kantakaupunkia Käpylässä junaan ja vaihdollinen yhteys keskustaan olisi paljon nopeampi, kuin 700-sarjan busseilla, joilla vaihto tapahtuu Kalasatamassa metroon tai ratikkaan/toiseen bussiin Kumpulassa.
 
Tuo Vantaan Sanomien juttu selittää linjastosuunnitelman myöhästymistä vuodella, mutta tosiaan tuolla linjastosuunnitelma sivustolla tuota Lahdenväylän linjastosuunnitelmaa on siirretty jo kahdella vuodella eteenpäin.
 
Miksiköhän muuten HSL haluaa ajaa juuri Lahdenväylän linjat Kalasatamaan? Jos sinne ajettaisiin esimerkiksi 600-sarjan busseja, niin niiltä pystyisi vaihtamaan jo ennen kantakaupunkia Käpylässä junaan ja vaihdollinen yhteys keskustaan olisi paljon nopeampi, kuin 700-sarjan busseilla, joilla vaihto tapahtuu Kalasatamassa metroon tai ratikkaan/toiseen bussiin Kumpulassa.
Mitähän reittia Mäkelänkadun linjoja ajettaisiin Kalasataman metroasemalle?
 
Tuo Vantaan Sanomien juttu selittää linjastosuunnitelman myöhästymistä vuodella, mutta tosiaan tuolla linjastosuunnitelma sivustolla tuota Lahdenväylän linjastosuunnitelmaa on siirretty jo kahdella vuodella eteenpäin.

Varikon asemakaava ei ole vielä saanut lainvoimaa siitä tehtyjen valitusten takia.
 
Mäkelänkatu-Hämeentie-Pääskylänkatu-Sörnäisten Rantatie-Tynnytintekijänkatu-Työpajankatu. Ja takaisinpäin Lautatarhankatua.
Ainakaan tällä hetkellä Hämeentieltä ei voi kääntyä vasempaan
Pääskylänkadulle. Ja tuollaisen vaihtoehdon lisääminen ei ainakaan sujuvoittaisi kyseistä risteystä.
 
Ainakaan tällä hetkellä Hämeentieltä ei voi kääntyä vasempaan
Pääskylänkadulle. Ja tuollaisen vaihtoehdon lisääminen ei ainakaan sujuvoittaisi kyseistä risteystä.

Hämeentie Mäkelänkadusta etelään on tuossa vaiheessa joukkoliikennekatu eli meno on sujuvampaa kuin nyt ja käänösen lisääminen valokiertoon tuskin aiheuttaa isoja odotuksia kun se vaikuttaa vain muihin busseihin ja ratikoihin. Jos se ei kuitenkaan onnistu, niin sitten on reitti Vääksyntie-Teollisuuskatu-Pääskylänkatu. Ruuhkainen vaihtehtohan sekin on, ja huonoja vaihtoehtoja mahdollisesti kummatkin, mutta minusta parempia kuin muutenkin raskasraideliikenteen vaikutuksen ulkopuolella olevia alueita palvelevien linjojen muuttaminen vaihdolliseksi päistä.
 
Takaisin
Ylös