• Uutisviestien sisällöt mahdollisine virheineen ovat kyseisen sivuston käsialaa. Viestien linkit eivät välttämättä toimi, jos kyseisen sivuston ylläpitäjä on poistanut uutisen.

HSL: Uusi linja 544 Leppävaara–Kivenlahti aloittaa 5.3.

Hienoa! Tämä palauttaa HelB:n Espoon sisäiseen liikenteeseen.
 
Hienoa! Tämä palauttaa HelB:n Espoon sisäiseen liikenteeseen.

Eikös helb aja tätä 544:sta nyt aluksi 551:n nykyisellä sopimuksella ja ensi Elokuussa 544:n liikenne jatkuisi kilpailutettuna? Ainakin näin ymmärsin HSL:n viimeisimmän hallituksen kokouksen päätöstekstistä. Voi siis olla että syksyllä linjalla on jo toinen liikennöitsijä.
 
Mitä kalustoa linjalle tulee? Ajoaika on hieman reilu puoli tuntia, ja vuoroväli 20 min, joten autotarve lienee neljä. Linjalle otetaan varmaan kalustoa nykyisistä vara-autoista. Itse veikkaisin, että ainakin 250-sarjan Scaloja olisi tulossa.
 
551:n vuoroväli näköjään harvenee samassa yhteydessä viidestä minuutista kuuteen, joten siitä saadaan jo puolet autoista. Loput voisivat hyvin olla 250-sarjan Scaloja.
 
551:n vuoroväli näköjään harvenee samassa yhteydessä viidestä minuutista kuuteen, joten siitä saadaan jo puolet autoista. Loput voisivat hyvin olla 250-sarjan Scaloja.

Eikös kalustoa löydy hieman uudemmistakin autosarjoista? Ainakaan kaikki sarjan 916-929 pätkä-Volvot ei taida enää olla vakityöllistettyjä? Tietysti sinne voisi olla ihan fiksua sijoittaa noita 02-scaloja kun mitään kummempia päästövaatimuksia ei taida olla ja ajot kestää vain puoli vuotta.

HSL:n tiedotteessa oli jo kommentti että miksi linja ei voi noudattaa vanhan e3:n reittiä ja ajaa Karamalmin ja Turuntien kautta Leppävaaraan? Silloin linja palvelisi paremmin Karamalmin työpaikka-alueella töissä käyviä.

Linjan tarkoitushan on nimenomaan tarjota nopea yhteys Leppävaaran ja Soukan-Kivenlahden välille. Jos lähdettäisiin kiertelemään Karamalmin kautta niin todennäköisesti matka-aika kasvaisi ja tarvittaisiin ehkä jopa viides auto.
 
Takaisin
Ylös