• Uutisviestien sisällöt mahdollisine virheineen ovat kyseisen sivuston käsialaa. Viestien linkit eivät välttämättä toimi, jos kyseisen sivuston ylläpitäjä on poistanut uutisen.

HSL: Pohjolan Kaupunkiliikenne Oy:n bussit eivät kulje torstaina 4.10. työnseisauksen takia

Mikä tämän työnseisauksen syy on? Ompun tapausko?
 
Se, että työkaverit ryhtyvät lakkoon yksittäisen tyontekijän irtisanomisen vuoksi, kertoo kyllä melko selvästi siitä, että irtisanominen oli kohtuuton seuraus tapahtuneesta. Ei tuollaisiin herkästi ryhdytä.
 
Se, että työkaverit ryhtyvät lakkoon yksittäisen tyontekijän irtisanomisen vuoksi, kertoo kyllä melko selvästi siitä, että irtisanominen oli kohtuuton seuraus tapahtuneesta. Ei tuollaisiin herkästi ryhdytä.

Hienoa että rupeavat, sellainen oikeus kun vielä jollain on... Epäselvä tapaus ja turhan herkkä liipasin johdolla... Ehkä somemöly pelotti
 
Se, että työkaverit ryhtyvät lakkoon yksittäisen tyontekijän irtisanomisen vuoksi, kertoo kyllä melko selvästi siitä, että irtisanominen oli kohtuuton seuraus tapahtuneesta. Ei tuollaisiin herkästi ryhdytä.

Ei työtovereiden toimenpiteet kerro irtisanomisen oikeutetuksesta. Bussinkuljettajan työtehtäviin ei kuulu matkustajan pahoinpiteleminen. Eiköhän suurin osa kuljettajista lähde huomenna linjalle.

---------- Viestit yhdistetty klo 20:14 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 20:08 ----------

HS tavoitti ulosmarssista tiedottaneen varapääluottamusmies Niko Lehtimäen keskiviikkona illansuussa. Hän pysytteli vaiteliaalla linjallaan.

”Ei hätäillä tässä vaiheessa”, hän sanoi.

Kysymystä, johtuuko ulosmarssi kuljettajan saamista potkuista, kuten työnantaja kertoo, Lehtimäki ei myöskään kommentoinut.

”Työnantaja on jotain kuulemma sanonut. En ole itse uutisia lukenut. Näyttää miltä näyttää”, Lehtimäki sanoi.


Tuosta voi vetää sen johtopäätöksen, että varapääluottamusmies itsekin tajuaa, että ollaan heikoilla jäillä.
 
Onko missään selvinnyt, että oliko sillä matkustajalla jonka kuljettaja oli lyönyt, oikea vai väärennetty mobiililippu? Mistä tunnistaa oikean? Onko bussinkuljettajila viivakoodinlukijaa jolla voi todeta lipun oikeellisuuden?

t. Rainer
 
Ei työtovereiden toimenpiteet kerro irtisanomisen oikeutetuksesta. Bussinkuljettajan työtehtäviin ei kuulu matkustajan pahoinpiteleminen. Eiköhän suurin osa kuljettajista lähde huomenna linjalle.

Kuljettajan mukaan matkustaja kävi ensiksi häneen käsiksi jolloin kuljettaja luonnollisesti puolustautui https://www.lansivayla.fi/artikkeli...nottu-kuljettaja-tyokaverit-seisovat-tiukasti Enpä olisi yhtään niin varma että hirveän moni auto huomenna ajoon lähtee (paitsi esimiesvoimin). Kyseessä on tapaus joka voi tulla eteen kelle tahansa kuljettajalle joten on ymmärrettävää että johdon antamat pikapotkut aiheuttavat närää ja huolta henkilöstössä.
 
Olen itsekin työskennellyt lukuisissa palveluammateissa ja työskentelen parhaillaankin. Kun palvelun kohteena olevalla henkilöllä keittää, niin ammattinsa osaavalla palvelijalla ei pitäisi keittää. Myönnän että tällaisissa harvinaisissa tilanteissa se ei aina ole helppoa.

Puolustaakseen itseään ei matkustajaa ei tarvitse, eikä pidä eikä saa lyödä.
 
Onko missään selvinnyt, että oliko sillä matkustajalla jonka kuljettaja oli lyönyt, oikea vai väärennetty mobiililippu? Mistä tunnistaa oikean? Onko bussinkuljettajila viivakoodinlukijaa jolla voi todeta lipun oikeellisuuden?

t. Rainer

Oikeassa lipussa on tietyin väliajoin vaihtuvia värejä ja liikkuva HSL:n logo. Turvavärien vaihteluväli on kuljettajien tiedossa ja kuljettaja voi myös pyytää matkustajaa vaihtamaan tarkastusnäkymään. -Se on tavallaan lippusovelluksen kääntöpuoli eikä sitä löydy väärennöksestä, sanoo HSL:n johtava mobiili- ja nettimyynnin asiantuntija Satu Rönnqvist.
 
Pohjolan Liikenteen autoja ajossa tänään ainnkin linjoilla 50,57,58 ja 59. Linjan 51 autoja en nähnyt lainkaan.
 
Takaisin
Ylös