HKL:n perustehtävä osuu vastuullisuuden ytimeen, sillä tuotamme kestävän liikkumisen palveluja, joiden avulla tuetaan kaupungin ympäristötavoitteiden saavuttamista. Kestävä ja laadukas raideliikenne vähentää yksityisautoilua ja edistää kaupunkirakenteen tiivistymistä. Lisäksi hankimme ainoastaan vihreää sähköä, jolloin raideliikenteestä ei aiheudu lainkaan suoria hiilidioksidipäästöjä. Olemme myös kustannustehokas ja kilpailukykyinen toimija. Yhteiskunnan ja kaupunkilaisten etu on toimintamme lähtökohta.
Tuotamme omistajalle, tilaajille ja matkustajille luotettavia, turvallisia ja esteettömiä liikennepalveluja. Palvelujemme laatua, ympäristövastuullisuutta sekä työterveys- ja työturvallisuusasioita parannetaan jatkuvasti ISO 9001 ja 14001 sekä OHSAS 18001 -sertifioidun toimintajärjestelmän avulla.
Metro-, raitiovaunu-, kaupunkipyörä- ja Suomenlinnan lauttaliikenteen asiakaskokemuksen laatua ja turvallisuutta mitataan ja kehitetään muun muassa asiakastyytyväisyyskyselyiden ja asiakaspalautteen perusteella.
Turvallisuutta kehitämme tällä hetkellä muun muassa lisäämällä metroasemien viihtyisyyttä. Esteettömyys huomioidaan monin tavoin niin metrojunissa ja raitiovaunuissa kuin asemilla ja pysäkeilläkin. Koko raitiovaunukalusto vara- ja museovaunuja lukuun ottamatta on ollut vuoden alusta lähtien matalalattiaista.
Tavoitteenamme on olla vastuullinen ja haluttu työpaikka, jossa henkilöstö voi hyvin ja joka tarjoaa mahdollisuuden merkityksellisen työn tekemiseen ja työssä kehittymiseen. Panostamme työntekijöidemme työhyvinvointiin muun muassa palkitsemalla hyvästä työstä, kehittämällä osaamista ja tarjoamalla liikuntapalveluja.
Olemme ylpeitä vastuullisesta toiminnastamme, ja siksi tulemme kertomaan siitä lisää tämän vuoden aikana. Seuraa some-kanaviamme!
Lue lisää vastuullisesta HKL:stä:
hel.fi/hkl/vastuullinenhkl

#vastuullinenhkl






Lue uutinen HKL:n sivuilta...