• Uutisviestien sisällöt mahdollisine virheineen ovat kyseisen sivuston käsialaa. Viestien linkit eivät välttämättä toimi, jos kyseisen sivuston ylläpitäjä on poistanut uutisen.

HSL: Helsingin poikittaislinjaston toista luonnosta voi kommentoida 3.3. asti

En tajua linjan 53 ideaa. Varsinkaan, kun se ei jatka edes Kalasatamaan, josta olisi yhteys metroon.
 
Kyllä uusissa linoissa 53 ja 59 jotain ajatusta on. Itse hyödyn niistä kyllä. Kuitenkin minua närästää selittelyt linjan 51:n lakkauttamisesta. Linjalla on paljon vanhempia ihmisiä käyttäjänä ja toisaalta linja tarjoaa suoran yhteyden moneen julkiseen palveluun ja harrastusmahdollisuuteen. Ihmetyttää myös nuo kustannusselittelyt, koska olen niin paljon linjaa käyttänyt ja totean että auto on kaikkina aikoina vähintää puolillaan ja ruuhka-aikana täysi.

Taitaa olla kyseessä hyvä veli-verkoston syöttöliikenne Rediin, jotta sinne saataisiin lisää asiakkaita.

Itse hyödyn kyllä enemmän tuosta toisesta korjauksesta linjan 53 ja 59 reitteineen, mutta nyt ajattelen niitä vanhempia ihmisiä, jotka eivät esimerkiksi kommentoi täällä.

En nyt ehtinyt vastata kyselyyn vuorovaikutuksesta, mutta ihmettelen mikä ihmeen pakkomielle oli täsmällisesti puolentoista tunnin kohdalla sekunnilleen lopettaa. Olisi annettu paikalle saapuneiden käyttää kommentteja niin kauan kuin niitä olisi riittänyt. Siten olisi voitu selkeämmin näyttää, että matkustajien palautteella on painoarvo.
 
53 korvaisi hieman 51:ä mutta se ei kulkisi loppuiltoina eikä lauantainakaan ja ruuhka-aikoinakin nykyistä 51:ä harvemmin. 51:ssä riittää porukkaa koko matkalle joten tuntuu, että tämä on jonkinlainen HSL:n sote, sen lopettaminen pitäisi saada väkisin läpi. Ihmeellinen on myös ehdotus, että esim Haagasta Kallioon voi kulkea vaihtamalla Töölön kautta. Poikittaislinjojen tarkoitushan on, ettei tarvitsisi tulla Keskustaan päin.
 
53 korvaisi hieman 51:ä mutta se ei kulkisi loppuiltoina eikä lauantainakaan ja ruuhka-aikoinakin nykyistä 51:ä harvemmin. 51:ssä riittää porukkaa koko matkalle joten tuntuu, että tämä on jonkinlainen HSL:n sote, sen lopettaminen pitäisi saada väkisin läpi. Ihmeellinen on myös ehdotus, että esim Haagasta Kallioon voi kulkea vaihtamalla Töölön kautta. Poikittaislinjojen tarkoitushan on, ettei tarvitsisi tulla Keskustaan päin.

Nimenomaan. Asukasillassa suunnittelija selitti, että kustannukset pitää pysyä samoina, eli jos jonnekin lisätään niin jostain vähennetään. Asukas tähän vastasi että jos kaupunkia kasvatetaan ja ilmastonmuutoksesta kohkataan niin eikö lisärahaa löydy.

Jos kaupungissa on 2 miljoonaa asukasta 20 vuoden kuluttua, niin miten voi paljon vanhempaa väestöä hyvin palveleva linja 51 olla siten ongelma ?

---------- Viestit yhdistetty klo 15:17 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 15:14 ----------

Päätepysäkkien latureistakin selitetään HSL:n sivuilla. Olen sitä mieltä että eiköhän anneta linjalle 51 aikalisä ja jatketa sähköbussien testaamista. Tämä ei ole ristiriidassa sen kanssa että jollain toisella linjalla kokeillaan varikolla ladattavaa sähköbussia. Kokemuksia molemmista tarvitaan.
 
Takaisin
Ylös