Näytetään tulokset 1-11/11

Viestiketju: HSL:n vyöhykeuudistus on tuonut matkustajia metroon ja muuttanut reittivalintoja

  1. #1
    RSS
    RSS ei ole kirjautuneena
    Botti RSS avatar
    Liittynyt
    10.07.2008
    Viestejä
    7314

    oletus HSL:n vyöhykeuudistus on tuonut matkustajia metroon ja muuttanut reittivalintoja


  2. #2

    Liittynyt
    15.01.2014
    Viestejä
    182

    oletus Vs: HSL:n vyöhykeuudistus on tuonut matkustajia metroon ja muuttanut reittivalintoja

    Eli onnistunut uudistus ainakin osan ihmisten osalta ja saatu pois juuri tuo Mäkkylän kummallinen välivaihe... Hurjia lukuja kyllä Jokereilla...

  3. #3
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    7018

    oletus Vs: HSL:n vyöhykeuudistus on tuonut matkustajia metroon ja muuttanut reittivalintoja

    Kun Höseli kirjoittaa, että "Vyöhykeuudistus ei ole vaikuttanut raitiovaunujen matkustajamääriin. Raitioliikenteessä oli 171 000 matkustajaa toukokuun arkipäivänä." niin ihmettelen kyllä, mihin tämä perustuu. Mistä tiedetään, mistä syystä kukakin on jättänyt menemättä ratikalla?

    Sinänsä tuo 171 000 on todella matala luku. Jo ennen Jätkäsaarta tuo luku alkoi kakkosella.
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  4. #4
    Salomaa avatar
    Liittynyt
    24.10.2007
    Viestejä
    1043

    oletus Vs: HSL:n vyöhykeuudistus on tuonut matkustajia metroon ja muuttanut reittivalintoja

    Kun pitää keskustasta lähteä Hermannin suuntaan, niin kulkuväline silloin bussi. Remonttiosuuden vaikutusalue on ilmeisesti vielä suurempi kuin varsinainen remonttialue. eiköhän tämä selitä osaltaa raitioliikenteen matkustajamäärän putoamista.

  5. #5
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    7018

    oletus Vs: HSL:n vyöhykeuudistus on tuonut matkustajia metroon ja muuttanut reittivalintoja

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Salomaa Näytä viesti
    Kun pitää keskustasta lähteä Hermannin suuntaan, niin kulkuväline silloin bussi. Remonttiosuuden vaikutusalue on ilmeisesti vielä suurempi kuin varsinainen remonttialue. eiköhän tämä selitä osaltaa raitioliikenteen matkustajamäärän putoamista.
    Niin, siellä on nelosen ja kympinkin matkustajamäärät tippuneet aika lailla. Hämeentienkö vuoksi?
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  6. #6
    Eppu avatar
    Liittynyt
    25.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    1802

    oletus Vs: HSL:n vyöhykeuudistus on tuonut matkustajia metroon ja muuttanut reittivalintoja

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Salomaa Näytä viesti
    Kun pitää keskustasta lähteä Hermannin suuntaan, niin kulkuväline silloin bussi.
    Sanoisin että kun lipun hinta on nykyään sama menetkö ratikalla vai bussilla niin itse valitsen bussin 100% varmuudella aina silloin harvoin kun ylipäätään kuljen. Miksi mennä hidasratikalla kun se ei ole yhtään halvempaa? Tässä seikassa uudistus on epäonnistunut, kun lippua ei voi maksaa pelkästään a-vyöhykkeelle.

  7. #7

    Liittynyt
    23.11.2015
    Sijainti
    Myyrmäki, Vantaa
    Viestejä
    473

    oletus Vs: HSL:n vyöhykeuudistus on tuonut matkustajia metroon ja muuttanut reittivalintoja

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Kun Höseli kirjoittaa, että "Vyöhykeuudistus ei ole vaikuttanut raitiovaunujen matkustajamääriin. Raitioliikenteessä oli 171 000 matkustajaa toukokuun arkipäivänä." niin ihmettelen kyllä, mihin tämä perustuu. Mistä tiedetään, mistä syystä kukakin on jättänyt menemättä ratikalla?

    Sinänsä tuo 171 000 on todella matala luku. Jo ennen Jätkäsaarta tuo luku alkoi kakkosella.
    Kun katsoo uusimpia tietoja matkustajamääristä HSL:n sivuilta https://www.hsl.fi/sites/default/fil...uukaudelta.pdf, niin luvut ovat huhtikuulta, eli juuri vyöhykeuudistusta edeltävältä ajanjaksolta ja heti Hämeentien poikkeusjärjestelyiden alkamisen jälkeistä ajanjaksoa. Ratikkanousut olivat huhtukuussa 14,2% pienemmät kuin samaan aikaan edellisenä vuonna. Jos lasku ei ole ollut toukokuussa jyrkempi verrattuna edelliseen vuoteen, niin silloinhan voidaan todeta ettei vyöhykeuudistus ole vaikuttanut ratikkamatkojen määrään, tai ainakin että vyöhykeuudistuksen muut muutokset ovat kompensoineet ratikkalipun poistumisen vaikutuksia. Tietenkään pelkkään HSL:n sanaan ei tarvitse luottaa vaan kannattaa odottaa matkustajalukuja Toukokuulta.

    Yleistä ratikkamatkojen vähentymistä voi selittää 4:n ja 10:n ketjuuntumisesta johtuvat ylitäydet ratikat ovat karkoittaneet matkustajia Mannerheimintien busseihin.

  8. #8

    Liittynyt
    15.01.2014
    Viestejä
    182

    oletus Vs: HSL:n vyöhykeuudistus on tuonut matkustajia metroon ja muuttanut reittivalintoja

    Hauskaa kun keskustelu rajoittunut vain johonkin pienen joukon ympyröihin kuten ratikat tai Hermanni, keskustahan on siirtymässä pohjoiseen kovaa vauhtia

  9. #9

    Liittynyt
    22.08.2008
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1850

    oletus Vs: HSL:n vyöhykeuudistus on tuonut matkustajia metroon ja muuttanut reittivalintoja

    Lainaus Alunperin kirjoittanut samulih Näytä viesti
    Hauskaa kun keskustelu rajoittunut vain johonkin pienen joukon ympyröihin kuten ratikat tai Hermanni, keskustahan on siirtymässä pohjoiseen kovaa vauhtia
    Ei keskusta ole mihinkään siirtymässä, vaan laajentumassa.

  10. #10
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    7018

    oletus Vs: HSL:n vyöhykeuudistus on tuonut matkustajia metroon ja muuttanut reittivalintoja

    Lainaus Alunperin kirjoittanut samulih Näytä viesti
    Hauskaa kun keskustelu rajoittunut vain johonkin pienen joukon ympyröihin kuten ratikat tai Hermanni, keskustahan on siirtymässä pohjoiseen kovaa vauhtia
    Juuri tällä tavallahan YTV on tuntunut suhtautuvan Helsingin raitiovaunuihin alusta lähtien: yhden mitättömän jäsenkunnan vähäpätöinen kuriositeetti, joka on lähinnä tiellä. Peltobussit vie ja ratikat vikisee.

    Siihen nähden, että ratikoilla on, tai pitäisi olla, yli 200 000 nousua päivittän ja ne edelleen ovat ainoa liikennemuoto, joka kattaa kustannuksensa (tuskin enää kattaa, kun matkustajista 15 % on hävinnyt), suhtautumista pitäisi ehkä vähän korjata.
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  11. #11

    Liittynyt
    05.03.2009
    Viestejä
    1003

    oletus Vs: HSL:n vyöhykeuudistus on tuonut matkustajia metroon ja muuttanut reittivalintoja

    Lainaus Alunperin kirjoittanut samulih Näytä viesti
    Hauskaa kun keskustelu rajoittunut vain johonkin pienen joukon ympyröihin kuten ratikat tai Hermanni, keskustahan on siirtymässä pohjoiseen kovaa vauhtia
    Huom! Jo 80-luvulla keskusta siirtyi kohti Pasilaa kovaa vauhtia. Mielenkiintoista nähdä, koska keskustan siirtymisvauhti kiihtyy niin kovaksi, että Helsingin asukaskin sen huomaa arjessaan.

Vastaavia viestiketjuja

  1. Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 27.11.2018, 11:30
  2. HSL: HSL muistuttaa matkustajia taskuvarkauksien riskistä
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 01.06.2017, 09:00
  3. HSL: Suomenlinnan lautoilla tyytyväisiä matkustajia
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 04.11.2014, 12:10
  4. HSL: Aiesopimusmenettely tuonut tuloksia pääkaupunkiseudulla
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 24.03.2010, 11:00
  5. Ruotsin raiteiden vapauttaminen: matkustajia +30%
    kirjoittanut Mikko Laaksonen foorumissa Junat
    Vastauksia: 3
    Viimeisin viesti: 06.08.2005, 18:28

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •