• Uutisviestien sisällöt mahdollisine virheineen ovat kyseisen sivuston käsialaa. Viestien linkit eivät välttämättä toimi, jos kyseisen sivuston ylläpitäjä on poistanut uutisen.

HSL: Runkolinja 550 sekä linjat 41 ja 552 siirtyvät 12.8. poikkeusreiteille Huopalahdessa - Eliel Saarise

Vs: Runkolinja 550 sekä linjat 41 ja 552 siirtyvät 12.8. poikkeusreiteille Huopalahdessa - Eliel Saa


Olisi kiva tietää säilyykö kävely-yhteys Huopalahden aseman laitureilta portaita tai hissejä käyttäen tunneliin, vai meneekö koko aseman länsipuoli "mottiin" että ulos pääsee vain itäistä uloskäyntiä pitkin ja koko Liisa Akimofin nykyisin omistaman asemakompleksin ympäri kiertäen?

t. Rainer
 
Vs: Runkolinja 550 sekä linjat 41 ja 552 siirtyvät 12.8. poikkeusreiteille Huopalahdessa - Eliel Saa

Olisi kiva tietää säilyykö kävely-yhteys Huopalahden aseman laitureilta portaita tai hissejä käyttäen tunneliin, vai meneekö koko aseman länsipuoli "mottiin" että ulos pääsee vain itäistä uloskäyntiä pitkin ja koko Liisa Akimofin nykyisin omistaman asemakompleksin ympäri kiertäen?
Olethan tietoinen, että Huopalahdessa on normaalioloissa kolme sisään- / uloskäyntiä? Läntisimmiltä portailta on sujuva kävely-yhteys Angervotielle ja edelleen Isonnevantielle. Pääseepä sieltä Orapihlajatiellekin.
 
Vs: Runkolinja 550 sekä linjat 41 ja 552 siirtyvät 12.8. poikkeusreiteille Huopalahdessa - Eliel Saa

Olisi kiva tietää säilyykö kävely-yhteys Huopalahden aseman laitureilta portaita tai hissejä käyttäen tunneliin, vai meneekö koko aseman länsipuoli "mottiin" että ulos pääsee vain itäistä uloskäyntiä pitkin ja koko Liisa Akimofin nykyisin omistaman asemakompleksin ympäri kiertäen?

Onhan tuossa jutussa tuollaset lauseet:

"Vaihdot junaraiteiden välillä eli Kehäradan junista Rantaradan juniin ja toisinpäin onnistuvat kuitenkin koko rakentamisen ajan tunnelin kautta. Samoin hissit ja esteettömät reitit ovat käytössä työmaan aikana. Jalankulku ja pyöräily tunnelin läpi on myös mahdollista koko ajan, mutta reitteihin tulee muutoksia työmaan edetessä."

Eli tunneliin pääsee ja tunnelin läpi pääsee, joten ilmeisesti tunnelin kautta pääsee laitureillekin koko ajan.
 
Vs: Runkolinja 550 sekä linjat 41 ja 552 siirtyvät 12.8. poikkeusreiteille Huopalahdessa - Eliel Saa

Olethan tietoinen, että Huopalahdessa on normaalioloissa kolme sisään- / uloskäyntiä? Läntisimmiltä portailta on sujuva kävely-yhteys Angervotielle ja edelleen Isonnevantielle. Pääseepä sieltä Orapihlajatiellekin.
Niin muistaakseni on mutta ei niistä kovin paljon hyötyä ole työmatkalaiselle.


---------- Viestit yhdistetty klo 12:41 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 12:36 ----------

Onhan tuossa jutussa tuollaset lauseet:

"Vaihdot junaraiteiden välillä eli Kehäradan junista Rantaradan juniin ja toisinpäin onnistuvat kuitenkin koko rakentamisen ajan tunnelin kautta. Samoin hissit ja esteettömät reitit ovat käytössä työmaan aikana. Jalankulku ja pyöräily tunnelin läpi on myös mahdollista koko ajan, mutta reitteihin tulee muutoksia työmaan edetessä."

Eli tunneliin pääsee ja tunnelin läpi pääsee, joten ilmeisesti tunnelin kautta pääsee laitureillekin koko ajan.

Niin, toivottavasti tarkoittavat juuri Eliel Saarisentien tunnelia


t. Rainer
 
Vs: Runkolinja 550 sekä linjat 41 ja 552 siirtyvät 12.8. poikkeusreiteille Huopalahdessa - Eliel Saa

Niin muistaakseni on mutta ei niistä kovin paljon hyötyä ole työmatkalaiselle.
Miksi ei olisi? Jos edelleen arvellaan, että keskimmäisistä portaista ja hisseistä ei olisi yhteyttä katuverkkoon - todellisuudessa yhteys säilynee -, niin pääsisihän länsipään portaiden avulla Angervotien kautta bussien 52 ja 552 pysäkille Isonnevantielle. Silloin tämä siirtymistie olisi erityisen hyödyllinen, jos on poistunut junasta siitä päästä, joka jää mahdollisimman kauas itäiseltä sisäänkäynniltä, joka sinänsä on kyseisen aseman pääsisäänkäynti.

Huopalahden aseman keskimmäiseen alikulkuun, jossa siis nyt alkaa huomattava remontti, tulee kevyen liikenteen yhteyksiä usealta suunnalta. Kävelyalueiden kannalta alikulku jakaantuu kahteen osaan, joita nyt yhdistävät suojatiet bussipysäkkiparin kummassakin päässä. Jos ja kun ajoradat revitään auki, suojatiet poistunevat ainakin jossain vaiheessa joksikin aikaa käytöstä. Tämä vaikuttaa käytettävissä oleviin kulkureitteihin aseman alla. Eliel Saarisen tien suuntainen kevyen liikenteen väylä saattaa pysyä normaalia vastaavana lähes koko ajan. Siltä puolelta aseman laituritasolle päässee katkoksen aikana näppärimmin hisseillä, sillä portaikko jää suojateiden "väärälle puolelle".
 
Vs: Runkolinja 550 sekä linjat 41 ja 552 siirtyvät 12.8. poikkeusreiteille Huopalahdessa - Eliel Saa

Huopalahden aseman keskimmäiseen alikulkuun, jossa siis nyt alkaa huomattava remontti, tulee kevyen liikenteen yhteyksiä usealta suunnalta. Kävelyalueiden kannalta alikulku jakaantuu kahteen osaan, joita nyt yhdistävät suojatiet bussipysäkkiparin kummassakin päässä. Jos ja kun ajoradat revitään auki, suojatiet poistunevat ainakin jossain vaiheessa joksikin aikaa käytöstä. Tämä vaikuttaa käytettävissä oleviin kulkureitteihin aseman alla. Eliel Saarisen tien suuntainen kevyen liikenteen väylä saattaa pysyä normaalia vastaavana lähes koko ajan. Siltä puolelta aseman laituritasolle päässee katkoksen aikana näppärimmin hisseillä, sillä portaikko jää suojateiden "väärälle puolelle".

Olisi kiinnostava tietää mitä ne aikoo tunnelissa tehdä. Joutuvatko ne madaltaa ajoradan että raitiovaunu mahtuisi tunneliin?

Hisseihin on jossain vaiheessa luvassa ruuhkaa. Mahtavatko tilanteeseen kyllästyneet puhkaista aukkoja aitoihin ja oikaista raiteiden yli?

t. Rainer
 
Vs: Runkolinja 550 sekä linjat 41 ja 552 siirtyvät 12.8. poikkeusreiteille Huopalahdessa - Eliel Saa

Olisi kiinnostava tietää mitä ne aikoo tunnelissa tehdä. Joutuvatko ne madaltaa ajoradan että raitiovaunu mahtuisi tunneliin?

Hisseihin on jossain vaiheessa luvassa ruuhkaa. Mahtavatko tilanteeseen kyllästyneet puhkaista aukkoja aitoihin ja oikaista raiteiden yli?
Junasta junaan vaihtaville portaat taitavat jäädä käyttöön - eihän tällöin tarvitse muutenkaan mennä aiemmin kertomieni suojateiden kautta. Tältä puolelta pääsee Haagan katuverkkoonkin, mutta kulku junilta Eliel Saarisen tien suuntaiselle kevyenliikenteen väylälle mutkistuu.
 
Vs: Runkolinja 550 sekä linjat 41 ja 552 siirtyvät 12.8. poikkeusreiteille Huopalahdessa - Eliel Saa

Junasta junaan vaihtaville portaat taitavat jäädä käyttöön - eihän tällöin tarvitse muutenkaan mennä aiemmin kertomieni suojateiden kautta. Tältä puolelta pääsee Haagan katuverkkoonkin, mutta kulku junilta Eliel Saarisen tien suuntaiselle kevyenliikenteen väylälle mutkistuu.

Se on se kaikein huonoin juttu, koska Eliel Saarisentietä pitkin pitäisi päästä kävelemään kohtuuajassa,kun 550 lakkaa kulkemasta, Etelä-Haagan ja Pitskun työpaikkoihin (mm siihen missä itse työskentelen) ja kouluihin (SYK ja Lärkan) . 552 ja 52 kulkevat niin harvoin että niistä ei ole liityntäyhteydeksi. Tietysti voin kulkea bussillakin kotoa töihin tai fillarilla tai autolla mutta silloin törmään jokeri-työmaahan Pitäjänmäellä ja Leppävaarassa!

t. Rainer
 
Vs: Runkolinja 550 sekä linjat 41 ja 552 siirtyvät 12.8. poikkeusreiteille Huopalahdessa - Eliel Saa

Se on se kaikkein huonoin juttu, koska Eliel Saarisentietä pitkin pitäisi päästä kävelemään kohtuuajassa, kun 550 lakkaa kulkemasta, Etelä-Haagan ja Pitskun työpaikkoihin (mm siihen missä itse työskentelen) ja kouluihin (SYK ja Lärkan).
No Lärkanille pääsee asemalta jalan kyllä varmasti työmaidenkin aikana, sinne suuntaan kävelyteitä on Hpl asemalta JOKERI-väylän kummallakin puolella. Suomalaiselle Yhteiskoululle voinee kävellä asemalta Isonnevantietä (Isonnevantielle mennään aivan samaa reittiä kuin Lärkanillekin, sen varrella sekin sijaitsee).

Eli mikä siellä nyt muuttuu? Sanoisin näin, että pysäkkien 11 ja 12 (HSL-koodit 1630 ja 1631) välinen alue menee kiinni. Aseman alla oleva katu (ajorata) menee kulkukelvottomaan tilaan ja tulee olemaan työmaa-aluetta. Lähes kaikki sen ympärillä oleva ilmeisesti on töiden aikanakin pääasiallisesti käytössä. Reittioppaan kaaviokuva Hpl aseman pysäkkialueesta.
 
Vs: Runkolinja 550 sekä linjat 41 ja 552 siirtyvät 12.8. poikkeusreiteille Huopalahdessa - Eliel Saa

Tiedotteen kommenteissa on kysytty että vaaditaanko 550:n kyydissä A-vyöhykkeen lippua, kun poikkeusreitti kulkee sen kautta. HSL on vastannut että yhden linjan poikkeusreitin takia ei ole ryhdytty muuttamaan poikkeusreitin pysäkkien vyöhykettä ja tarjonnut vaihtoehtoisia reittejä BC-lipun haltioille, eli ilmeisesti tarvitsee.

HSL voisi mielummin tehdä sillä tavalla että kyytin nousijan on ostettava A vyöhykkeellä sen vyöhykkeen lippu, mutta ilmoittaa etteivät lipuntarkastajat kulje linjan A-vyöhyke osuudella, jolloin BC-lipun käyttäjien ei tarvitse ostaa ABC-lippua poikkeusreittien keston ajan.
 
Vs: Runkolinja 550 sekä linjat 41 ja 552 siirtyvät 12.8. poikkeusreiteille Huopalahdessa - Eliel Saa

Tiedotteen kommenteissa on kysytty että vaaditaanko 550:n kyydissä A-vyöhykkeen lippua, kun poikkeusreitti kulkee sen kautta. HSL on vastannut että yhden linjan poikkeusreitin takia ei ole ryhdytty muuttamaan poikkeusreitin pysäkkien vyöhykettä ja tarjonnut vaihtoehtoisia reittejä BC-lipun haltioille, eli ilmeisesti tarvitsee.

HSL voisi mielummin tehdä sillä tavalla että kyytin nousijan on ostettava A vyöhykkeellä sen vyöhykkeen lippu, mutta ilmoittaa etteivät lipuntarkastajat kulje linjan A-vyöhyke osuudella, jolloin BC-lipun käyttäjien ei tarvitse ostaa ABC-lippua poikkeusreittien keston ajan.

Siis hetkinen. Onko Höselin pojat piirtäneet bussille poikkeusreitin ajattelematta lainkaan noita upouusia hienoja vyöhykkeitä? Ja nyt sitten jälkikäteen väitetään ihan pokkana, että kaikkien niiden tuhansien, tai jopa kymmenien tuhansien?, päivittäisten kulkijoiden pitää heittää vaikkapa vuoden loppuun asti voimassa oleva BC-lippunsa roskikseen ja marssia nöyränä Ärrälle ostamaan uusi lippu?

Nyt voisivat palstaa lukevat toimittajat esittää asiasta pari kiperää kysymystä Höselille. Asiakaslähtöisyys ja niin edelleen.
 
Vs: Runkolinja 550 sekä linjat 41 ja 552 siirtyvät 12.8. poikkeusreiteille Huopalahdessa - Eliel Saa

Siis hetkinen. Onko Höselin pojat piirtäneet bussille poikkeusreitin ajattelematta lainkaan noita upouusia hienoja vyöhykkeitä? Ja nyt sitten jälkikäteen väitetään ihan pokkana, että kaikkien niiden tuhansien, tai jopa kymmenien tuhansien?, päivittäisten kulkijoiden pitää heittää vaikkapa vuoden loppuun asti voimassa oleva BC-lippunsa roskikseen ja marssia nöyränä Ärrälle ostamaan uusi lippu?

Nyt voisivat palstaa lukevat toimittajat esittää asiasta pari kiperää kysymystä Höselille. Asiakaslähtöisyys ja niin edelleen.

Jos 550 laitetaan ohittamaan en ainoan pysäkkiparin joka osuu A-vyöhykkeelle, niin ongelmaa ei pitäisi olla.

t. Rainer
 
Vs: Runkolinja 550 sekä linjat 41 ja 552 siirtyvät 12.8. poikkeusreiteille Huopalahdessa - Eliel Saa

Eikö olisi ollut helpoin ratkaisu jos poikkeusreitin kahdella A-vyöhykkeen pysäkillä ei pysähdyttäisi lainkaan? Ei nuo pysäkit edes mitenkään korvaa varsinaisen reitin poistuvia pysäkkejä. Tällöin ei pitäisi olla vyöhykeongelmaa kun A-vyöhykkeen läpi ajettaisiin pysähtymättä. On aika erikoista ettei vuosikausia rakennettu hieno vyöhykejärjestelmä taivu tällaisiin sinänsä pieniin poikkeusreittien aiheuttamiin muutoksiin. Ainoa jonka täytyy taipua on matkustaja.
 
Vs: Runkolinja 550 sekä linjat 41 ja 552 siirtyvät 12.8. poikkeusreiteille Huopalahdessa - Eliel Saa

Luultavasti myös 550 matkustajamäärät sukeltavat melkoisesti tämän myötä, kun Vantaankosken suunnan junista ei pääse vaihtamaan linjalle ollenkaan. Jos poikkeusreitti olisi pantu menemään Pohjois-Haagan kautta, vaihtoyhteys olisi säilynyt, mutta sitten olisi taidettu menettää Pitäjänmäentien tärkeä osuus...

Pysähtyykö uusi 550 A-vyöhykkeellä Metsäläntien, Kivihaan ja Talontien pysäkeillä? Jossain näkemässäni kartassa sille ei ollut merkitty pysäkkejä tuolle osuudelle, mutta hullulta sekin kuulostaisi. *edit* Tähänhän löytyikin vastaus tästä uusimmasta tiedotteesta, eli pysähtyy Metsäläntiellä ja Talontiellä, mutta ei Kivihaassa.
 
Viimeksi muokattu:
Takaisin
Ylös