• Uutisviestien sisällöt mahdollisine virheineen ovat kyseisen sivuston käsialaa. Viestien linkit eivät välttämättä toimi, jos kyseisen sivuston ylläpitäjä on poistanut uutisen.

HSL: Raitiovaunut 6 ja 6T siirtyvät poikkeusreitille ja pois Hietalahdesta maanantaina 2.3.

Näin maallikon silmissä neljän kuukauden liikennekatko tuntuu aika pitkältä yhden risteyksen muokkaamiseen. Vaan tehdäänkö tässä yhteydessä muutakin uusimista kuin vain uudet ristikot ja kiskoyhteys vanhan ja uuden radan välille?
 
Näin maallikon silmissä neljän kuukauden liikennekatko tuntuu aika pitkältä yhden risteyksen muokkaamiseen. Vaan tehdäänkö tässä yhteydessä muutakin uusimista kuin vain uudet ristikot ja kiskoyhteys vanhan ja uuden radan välille?

2.3 - 20.7 tekee kyllä yli viiden kuukauden katkoksen. Samaa minäkin mietin että miten yhden risteysalueen muutostyö voi viedä näin kauan? Varmaan tuossa tehdään samalla muitakin kunnallistekniikkatöitä, ainakin siinä risteyksessä on ollut usein kovien sateiden aikana ongelmia hulevesien kanssa, joten ehkä viemäröintiä nyt yritetään parantaa. On tuo lähes puolen vuoden katkos silti todella pitkä.
 
Helsingin kaupungin uutissähkeessä on kerrottu tarkemmin mitä risteyksessä tehdään. https://www.hel.fi/uutiset/fi/kaupunkiymparisto/hernesaaren-raitiotie-bulevardi-270220?pd=v

Kartan mukaan koko Hietalahden toria reunustavaa Bulevardista ei avata, vaan työmaa-alue ulottuu suunnilleen puoleenvälin, mutta ihan pelkästä risteyksen mylläämisestä ei ole kuitenkaan kyse.

Kiitos linkistä!

Onkohan nyt sitten vihdoin ratkaistu Hietalahdentorin pysäkkiasia suunnassa Hernesaareen päin? En ole nähnyt siitä piirustusta.

Tuolla uutisessa kerrotaan, että "Telakkakadun peruskorjauksessa oli aikaisemmin vaikeuksia, mutta nyt urakoitsija on ottanut kokonaisaikataulun kiinni. Suurin osa Telakkakadusta ja Hietalahdenrannasta valmistuu kesällä Bulevardilta Punavuorenkadulle saakka." Mahdetaankohan ratasähkötyötkin tehdä? Jos, niin se sallisi yksisuuntaisen poikkeusreitin Bulevardi–Telakkakatu–Tehtaankatu, jolle voisi hyvinkin olla käyttöä tilanteissa, joissa Fredalle ei jostain syystä pääse.
 
Kiitos linkistä!

Onkohan nyt sitten vihdoin ratkaistu Hietalahdentorin pysäkkiasia suunnassa Hernesaareen päin? En ole nähnyt siitä piirustusta.

Tuolla uutisessa kerrotaan, että "Telakkakadun peruskorjauksessa oli aikaisemmin vaikeuksia, mutta nyt urakoitsija on ottanut kokonaisaikataulun kiinni. Suurin osa Telakkakadusta ja Hietalahdenrannasta valmistuu kesällä Bulevardilta Punavuorenkadulle saakka." Mahdetaankohan ratasähkötyötkin tehdä? Jos, niin se sallisi yksisuuntaisen poikkeusreitin Bulevardi–Telakkakatu–Tehtaankatu, jolle voisi hyvinkin olla käyttöä tilanteissa, joissa Fredalle ei jostain syystä pääse.

Hietalahdentorin pysäkki Hernesaareen päin tulee torin laitaan heti Abrahaminkadun jälkeen vastapäätä nykyistä pysäkkiä. https://www.hel.fi/hel2/ksv/liitteet/2015_liikenne/0923_12_suunnitelmaluonnos.pdf
 
Takaisin
Ylös