• Uutisviestien sisällöt mahdollisine virheineen ovat kyseisen sivuston käsialaa. Viestien linkit eivät välttämättä toimi, jos kyseisen sivuston ylläpitäjä on poistanut uutisen.

HSL: Toimitusjohtaja Rihtniemen seuraajan rekrytointi on käynnistynyt

^ Tuohan tarkoittaa kait lähinnä sitä, että uusi toimari on jo tiedossa, ja jos pidemmälle arvailee, niin virkakunnasta, varustettu oikeanlaisella ajatusmaailmalla, muttei ole puolueiden jäsen. Täytin rakseja lomakkeeseen ja tuloksena oli Lehmuskoski :D

Edit: Jokerina tunneliveli Helsingin Satamasta, muttei kyllä taida natsat riittää muita oletettuja hakijoita vastaan, eikä mitään mahdollisuutta mainostaa, etteikö olisi poliittinen valinta.
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä mä näkisin, että meidän ryhmämme nimimerkki "Kuukanko" voisi pistää hakemuksen vetämään. Ja sitten "Joukkoliikennefoorumi" viralliseksi tiedotuskanavaksi.😁
 
Kyllä mä näkisin, että meidän ryhmämme nimimerkki "Kuukanko" voisi pistää hakemuksen vetämään.

Itse en tosin aio hakea :) HSL:n toimitusjohtajalla on varmaan jatkossakin hyvin vahva rooli poliitikkojen ja jäsenkuntien suuntaan ja joukkoliikennetoiminnan pyörittäminen (myös strategisten linjausten valmistelu joukkoliikenneasioissa) tapahtunee alempana organisaatiossa. Minun mielenkiintoni kohdistuu tuohon joukkoliikennetoimintaan ja myös vahvuuteni ovat sillä puolella.
 
Pormestari Vapaavuori lupaa että paikka tullaan täyttämään puhtaasti pätevyyden perusteella

https://twitter.com/Vapaavuori/status/1303297077200523264

On helppoa sanoa, koska ainoa konkreettinen pätevyysvaatimus on "soveltuva" ylempi korkeakoulututkinto. Muutenhan hommaan näytään haettavan seurustelu-upseeria, jolla on lehmän hermot ja rautaiset perslihakset vääntää kättä kuntapoliitikkojen kanssa. Käytännössä ketä tahansa voidaan jollakin mittapuulla esittää pätevimmäksi, eli sopivin valitaan. Toivottavasti valitaan Rihtniemeä vahvempi johtaja, joka ei ole täysin erilaisia ideologioita edistävien alaistensa vietävänä.

Liikennesuunnittelutaustaahan ei edellytetä. Se on ehkä vain hyvä asia. Riittävän kauan on piirrelty kaikkea vekkulia ja taiteellisen epäkäytännöllistä.
 
https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000006671362.html

TOIMITUSJOHTAJA Suvi Rihtniemen seuraajan valinta Helsingin seudun liikenteen (HSL) johtoon tiivistyy.

Valintatoimikunta on HS:n tietojen mukaan haastattelujen jälkeen lähettänyt psykologisiin testeihin viisi hakijaa.

Nämä ovat HKL:n toimitusjohtaja Ville Lehmuskoski, Matkahuollon toimitusjohtaja Leila Lehtinen, Kyyti Groupin toimitusjohtaja Pekka Möttö, Geologian tutkimuskeskuksen johtaja Mika Nykänen sekä HSL:n osastonjohtaja Sini Puntanen.

Hakijoista Ville Lehmuskoski työskenteli HSL:ssä johtajana ennen siirtymistään Helsingin kaupungin palvelukseen.

Pekka Möttö oli perustamassa Onnibus-yhtiötä ja siirtyi sittemmin Kyyti Groupiin, joka on yksi suomalaisista maas-toimijoista. Maas eli mobility-as-a-service tarkoittaa liikkumispalvelua, jossa yhdistellään asiakkaiden matkoja ja ohjataan autokapasiteettia mobiilisovellusten avulla.

Kyyti on parhaillaan rakentamassa yhdessä Matkahuollon kanssa maanlaajuista matkaketjuratkaisua.

HSL:n hallitus valitsee uuden toimitusjohtajan marraskuun 3. päivän kokouksessaan
 
https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000006671362.html

TOIMITUSJOHTAJA Suvi Rihtniemen seuraajan valinta Helsingin seudun liikenteen (HSL) johtoon tiivistyy.

Valintatoimikunta on HS:n tietojen mukaan haastattelujen jälkeen lähettänyt psykologisiin testeihin viisi hakijaa.

Nämä ovat HKL:n toimitusjohtaja Ville Lehmuskoski, Matkahuollon toimitusjohtaja Leila Lehtinen, Kyyti Groupin toimitusjohtaja Pekka Möttö, Geologian tutkimuskeskuksen johtaja Mika Nykänen sekä HSL:n osastonjohtaja Sini Puntanen.

Hakijoista Ville Lehmuskoski työskenteli HSL:ssä johtajana ennen siirtymistään Helsingin kaupungin palvelukseen.

Pekka Möttö oli perustamassa Onnibus-yhtiötä ja siirtyi sittemmin Kyyti Groupiin, joka on yksi suomalaisista maas-toimijoista. Maas eli mobility-as-a-service tarkoittaa liikkumispalvelua, jossa yhdistellään asiakkaiden matkoja ja ohjataan autokapasiteettia mobiilisovellusten avulla.

Kyyti on parhaillaan rakentamassa yhdessä Matkahuollon kanssa maanlaajuista matkaketjuratkaisua.

HSL:n hallitus valitsee uuden toimitusjohtajan marraskuun 3. päivän kokouksessaan

Geologian tutkimuskeskuksen johtaja vaikuttaa parhaimmalta vaihtoehdolta johtamaan kivettynyttä organisaatiota.
 
Tiistaina (3.11) näyttäisi olevan hallituksen kokous, jossa valitaan uusi toimitusjohtaja. Kymmenen hakijaa valittu ensimmäiselle kierrokselle haastatteluihin, joista viisi valittiin tarkempiin soveltuvuusarviointeihin ja toisen kierroksen haastatteluihin.
 
Onkos hänellä minkälaista näyttöä osaamisesta joukkoliikenneasioissa ?

Rihtniemi työskenteli ennen HSL:n johtajuuttaan Maanmittauslaitoksella, eikä siis tainnut omata osaamista joukkoliikenneasioista. Oliko hänen valintansa poliittinen virkanimitys?
 
Rihtniemi työskenteli ennen HSL:n johtajuuttaan Maanmittauslaitoksella, eikä siis tainnut omata osaamista joukkoliikenneasioista. Oliko hänen valintansa poliittinen virkanimitys?

Rihtniemi on varmaan hankkinut riittävästi osaamista osana luottamustoimiaan. Sen sijaan tuon Mika Nykäsen valinta on jännä. Ehkä siinä on haluttu ottaa mukaan kokoomuslainen ehdokas nykyisen kokoomuslaisen toimitusjohtajan seuraajaehdokkaaksi. Tällöin mukana on neljä liikenteen ja kaupunkisuunnittelun osaajaa ja yksi kokoomuslainen, kaikki johtamiskokemuksella. Harmi että media on nykyään niin heikkolaatuista, ettei se taustoita ehdokkaita tuon enempää tai kysy mitään kysymyksiä.
 
Rihtniemi työskenteli ennen HSL:n johtajuuttaan Maanmittauslaitoksella, eikä siis tainnut omata osaamista joukkoliikenneasioista. Oliko hänen valintansa poliittinen virkanimitys?

Kysyin että onko Nykäsellä näyttöä ja osaamista joukkoliikenneasioista ?
 
Kysyin että onko Nykäsellä näyttöä ja osaamista joukkoliikenneasioista ?

Ja vastasin, että oliko sitä Rihtniemellä ennen hänen valitsemistaan. Käsittääkseni ei ollut. Jos sitä nyt vaaditaan, niin miksi Nykänen on päässyt kolmen parhaan joukkoon? Tämä ei ole kannanotto Nykäsen puolesta eikä vastaan, kunhan hämmästelen mahdollista kaksoisstandardia.
 
Takaisin
Ylös