• Uutisviestien sisällöt mahdollisine virheineen ovat kyseisen sivuston käsialaa. Viestien linkit eivät välttämättä toimi, jos kyseisen sivuston ylläpitäjä on poistanut uutisen.

HKL: HU: Kruunusiltojen kustannusarvio nousi 35%

Vs: HU: Kruunusiltojen kustannusarvio nousi 35% ...

Nyt tuli oikein vuosisadan jauhotus. Pakko vastata siihen samalla tasolla.

Voiphaa tuo olla niinnii, ja voiphaa olla näinnii.

Aurinko laskee länteen, ja antaa kaikkien kukkien kukkia.

Jauhottajia on valtuuston enemmistö. Sen mukaan mennään. Somesta voidaan sanoa että antaa kaikkien kukkien kukkia, mutta kunnallisen demokratian kannalta on tärkeä että karavaani kulkee, koirat haukkuu.
 
Vs: HU: Kruunusiltojen kustannusarvio nousi 35% ...

Jauhottajia on valtuuston enemmistö. Sen mukaan mennään. Somesta voidaan sanoa että antaa kaikkien kukkien kukkia, mutta kunnallisen demokratian kannalta on tärkeä että karavaani kulkee, koirat haukkuu.

Tiedät itsekin, että tuo ei pidä paikkaansa.
 
Vs: HU: Kruunusiltojen kustannusarvio nousi 35% ...

Niin, onko? Ja suuntautuuko Kruunuvuorenrannasta?

Niin siis pointtina juuri, että niitä ei tunnu löytyvän vaan kaikkialta näyttäisi isoimman matkustajavirran suuntautuvan säteittäisesti kohti keskustaa. Samoin Laajasalosta, vaikka säteittäiset matkat joudutaankin tekemään sakkolenkin kanssa Herttoniemen kautta sillan puutteessa.
 
Vs: HU: Kruunusiltojen kustannusarvio nousi 35% ...

Niin siis pointtina juuri, että niitä ei tunnu löytyvän vaan kaikkialta näyttäisi isoimman matkustajavirran suuntautuvan säteittäisesti kohti keskustaa. Samoin Laajasalosta, vaikka säteittäiset matkat joudutaankin tekemään sakkolenkin kanssa Herttoniemen kautta sillan puutteessa.

En muista itse (enkä tässä hetkessä ehdi selvittää), miten ja milloin matkustajatietoja selvitettiin tämän hankkeen tueksi. On kuitenkin selvää, että 2000-luvun puolivälissä tehdyt suunnitelmat eivät päde enää tänä päivänä (valtuuston ensimmäinen päätös asiasta on kesäkuulta 2008, siis 13 vuoden takaa; suunnittelu on aloitettu yleiskaavan perusteella vuonna 1999). Keskustan merkitys niin ostos- kuin työpaikka-alueena on vähentynyt olennaisesti, kun keskustaan pääsyä on hankaloitettu, yritykset ovat siirtyneet muualle ja kaupankäynti on vähentynyt aluekeskusten ja ostosparatiisien rakentamisen myötä; viimeisimpänä Herttoniemen Prisma ja Hertsi, jotka palvelevat Kruunuvuorenrantaa parhaiten.

Ikävintä on, että näitä mallinnuksia ei voida enää päivittää. Nyt keskustellaan vain siitä, kuinka monta sataa miljoonaa voidaan vielä upottaa lisää rahaa tähän vain tiettyä, etuoikeutettua ryhmää (asunnon omistajat ja grynderit) tukevaan hankkeeseen, kun tosiasiassa se hyödyttää vain yhtä ainoaa lähiötä ja sen yhteyttä itäiseen kantakaupunkiin.

Maailma on monella tapaa erilainen - ja tulee pysymään erilaisena - kuin mitä se oli vuonna 2008, saatika vuonna 1999.

---------- Viestit yhdistetty klo 14:39 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 13:44 ----------

Pakko myös sanoa, että harvoin vihervasemmisto seisoo näin yhtenäisenä siirtääkseen massiivisen määrän veronmaksajien rahoja siltaan, joka hyödyttää vain suurpääomaa (tonttirahastot, kiinteistösijoitusyhtiöt ja asset management -yhtiöt, rakennusliikkeet) sekä asunnonomistajia, joita valtio kyllä mielellään kurittaa.

Olisi hauska tietää, paljonko päättäjillä on sijoitusasuntoja noilla alueilla.
 
Silti asuntojen hinnat määräytyy keskustaetäisyyden mukaan: asunnot on kalliimpia Vallilassa tai Alppilassa kuin Mellunkylässä tai Kivikossa. Ja silta muuttaa alueen Mellunkylästä Vallilaksi. Näkisin syyksi ainakin kulttuuripalvelujen tarjonnan, joka keskittyy kantakaupunkiin ja jossain määrin Tapiolaan, ja yleisen saavutettavuuden, joka paranee, jos keskustaan on lyhyempi matka. HSL poisti harmillisesti matka-aikakartan mutta todennäköisesti Vallilasta saavuttaa nopeammin suuremman määrän esimerkiksi työpaikkoja kuin Kivikosta.
 
Vs: HU: Kruunusiltojen kustannusarvio nousi 35% ...

Tiedät itsekin, että tuo ei pidä paikkaansa.

Tässä faktaa pöytään: https://www.hel.fi/helsinki/fi/kaup...oksenteko/kaupunginvaltuusto/valtuustoryhmat/

Olen ennenkin Sinulle hakenut todisteita väitteiteni tueksi, mutta muiden viestiketjujen keskusteluissa mikään argumentti ei Sinulle kelpaa, kun esittäjänä on Salomaa. Tuo paikkajako kertoo perehtyneelle joukkoliikenteen ja politiikan seuraajalle, miksi joukkoliikennehankkeet menevät Helsingissä eteenpäin.

---------- Viestit yhdistetty klo 20:01 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 19:59 ----------

Hämeentie on hyvä esimerkki. Hanke ei olisi aikaisemmilla kokoonpanoilla edennyt mitenkään.
 
Vs: HU: Kruunusiltojen kustannusarvio nousi 35% ...

Tässä faktaa pöytään: https://www.hel.fi/helsinki/fi/kaup...oksenteko/kaupunginvaltuusto/valtuustoryhmat/

Olen ennenkin Sinulle hakenut todisteita väitteiteni tueksi, mutta muiden viestiketjujen keskusteluissa mikään argumentti ei Sinulle kelpaa, kun esittäjänä on Salomaa. Tuo paikkajako kertoo perehtyneelle joukkoliikenteen ja politiikan seuraajalle, miksi joukkoliikennehankkeet menevät Helsingissä eteenpäin.

---------- Viestit yhdistetty klo 20:01 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 19:59 ----------

Hämeentie on hyvä esimerkki. Hanke ei olisi aikaisemmilla kokoonpanoilla edennyt mitenkään.

Ei sinun tarvitse esittää faktaa sellaisesta asiasta, kuten valtuuston paikkajaosta, jota kukaan ei ole kiistänyt.

Mutta kuten sanottua, antaa kaikkien kukkien kukkia.
 
Vs: HU: Kruunusiltojen kustannusarvio nousi 35% ...

Ei sinun tarvitse esittää faktaa sellaisesta asiasta, kuten valtuuston paikkajaosta, jota kukaan ei ole kiistänyt.

Mutta kuten sanottua, antaa kaikkien kukkien kukkia.

Samahan se on mitä esitän, Sinä olet eri mieltä kuitenkin. Lopettaisimmeko toistemme puheenvuorojen kommentoinnin ?
 
Vs: HU: Kruunusiltojen kustannusarvio nousi 35% ...

Helsingin kävelykeskustan laajentamista on vitkutettu vuosikausia. Käsittämätöntä on se että vitkuttajat ovat Kokoomuksessa ja virkamiehistössä. Mutta tämän päivän Hesarin artikkelin mukaan kävelykeskustan kehittämiseen pannaan vauhtia. ARtikkeli toteaa oikeutetusti, että Helsinki on pahasti jäljessä sivistyskaupungeista, joissa ajat sitten on rakennettu viihtyisä kävelykeskusta.

Puretaan Hakaniemen silta eikä rakenneta uutta tilalle. Voidaan rakentaa kaikkea kivaa kaupunkia Pohjoisrantaan. :lol:
 
Vs: HU: Kruunusiltojen kustannusarvio nousi 35% ...

Samahan se on mitä esitän, Sinä olet eri mieltä kuitenkin. Lopettaisimmeko toistemme puheenvuorojen kommentoinnin ?

Minä olen eri mieltä vain perustellusta syystä. En ole ollut esimerkiksi eri mieltä Helsingin valtuuston kokoonpanosta. Senhän voi jokainen tarkistaa netistä, kuten itsekin teit.

---------- Viestit yhdistetty klo 23:33 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 23:31 ----------

Puretaan Hakaniemen silta eikä rakenneta uutta tilalle. Voidaan rakentaa kaikkea kivaa kaupunkia Pohjoisrantaan. :lol:

[troll]Minun mielestäni myös Aleksanterinkadun ja Pohjoisesplanadin välinen korttelisto pitäisi purkaa, ja siihen pitäisi rakentaa kävelyalue. :lol: Samoin pitäisi purkaa Erottajaa viistosti vastapäätä oleva RAKE-talon kortteli, sillä Erottajan käveleiskelyalue tarvitsee vastinpariksi toisen käveleiskelyalueen, jossa paistaa aina aurinko, ainakin havainnekuvissa. Ja siihen voisi myös kaivaa kymmenkerroksisen pyöräparkin.[/troll]

Tällaisia ei pitäisi sanoa ääneen, sillä juuri tällä meiningillä Helsinkiä tunnutaan suunnittelevan. Kohta vihervasemmisto ihan oikeasti saattaa alkaa ajaa tällaista asiaa.
 
Vihreät ja vasemmistopuolueet ovat esittäneet yksityisautoilta tilaa kävelylle, pyöräilylle ja vaikkapa kahvilaterasseille .

Kun tätä ei kaikissa aatesuunnissa ymmärretä, niin siinä yhteydessä voi hyvin sanoa: antaa kaikkien kukkien kukkia.
 
Vihreät ja vasemmistopuolueet ovat esittäneet yksityisautoilta tilaa kävelylle, pyöräilylle ja vaikkapa kahvilaterasseille .

Kun tätä ei kaikissa aatesuunnissa ymmärretä, niin siinä yhteydessä voi hyvin sanoa: antaa kaikkien kukkien kukkia.

Kyllä, he ovat siinä elementissään. Verotetaan kaikkea mikä liikkuu, jotta voidaan subventoida kaikkea, mikä ei liiku. :lol:

Mutta on hauska huomata, kuinka vihervasemmisto seisoo käsi veronmaksajien taskussa suurpääoman takana ja on hyödyttämässä miljoonia tahkoavia rakennusliikkeitä nostamalla tonttimaan ja huoneistojen arvoa valtavalla siltaprojektillaan ;)
 
Kun joku käy JLF-sivuilla, hän on jossain määrin kiinnostunut SDP:n , Vasemmistoliiton ja Vihreiden päämääristä ja tavoitteista. Näiden puolueiden tavoittaana on myös toimiva joukkoliikenne ja viihtyisä kaupunki. Some on some ja sana vapaa ja häviölle jäänyt voi yrittää levittää vaikka mitä. Mutta siksihän tällaiset somet ovat olemassa.
 
Kun joku käy JLF-sivuilla, hän on jossain määrin kiinnostunut SDP:n , Vasemmistoliiton ja Vihreiden päämääristä ja tavoitteista.

Ei pidä paikkaansa.

Mitä tulee sitten noihin tavoitteisiin, niin Kruunusiltojen kohdalla vasemmiston tavoitteet ovat yhteneväiset oikeiston kanssa: valtava tulonsiirto suurpääomalle, gryndareille, tonttimaan ja asuntojen arvon noustua perämetsän lähiön tasolta "lähes osaksi kantakaupunkia". Muutenhan siellä tontit ja asunnot olisivat Siltamäen hinnoissa. Tätä sinun ystäväsi SDP:ssä, vasemmistoliitossa ja vihreissä edistävät. Suurpääoman asiaa. He vain lässyttävät kauniita ja aurinkoisia asioita pikaraitioteistä ja käveleiskelyalueista, koska he eivät niitä tarvitse - he ovat varmistaneet paikkansa kantakaupungissa. Siellä ne Sinnemäenkin satojen tuhansien asuntovarallisuuden muodostavat sijoitusasunnot ovat.

Ja miksipä suurpääoman asiaa ei edistettäisi vihervasemmistossa. He ovat osa suurpääomaa. Kuten tästä jutusta ilmenee, jopa Helsingin kokoomus kalpenee vihreille sijoitusasuntovarallisuudessa. https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/1440371 :D

Shampanjasosialismia, ei mitään muuta. Vihervasemmiston toinen pyhä lehmä, HITAS, sentään saadaan purettua. Niin vaan on monen vihervasemmistolaisen poliitikon takataskuun sujahtanut hupsista, ei vain yksi, vaan useampia HITAS-kämppiä. Ja nythän on sadonkorjuun aika, kun useiden kantakaupungin HITAS-yhtiöiden rajoitusajat päättyvät ja voidaan päästää irti ikävästä, hintoja painaneesta sääntelystä! Ja uuden HITAS:in saa Jätkäsaaresta, perheasunnon puolella miljoonalla! Kenelläpä siihen ei olisi varaa!

Samalla rahvas voi asua... no, vaikka Vantaalla, josta ei kohta enää saa edes ajaa autolla keskustaan. Onneksi kuitenkin tämä sama vihervasemmisto puoltaa koko ajan Kehä I:n tasolla ja sen takana kaavoja, jotka eivät vain mahdollista yksityisautoilua, vaan jopa tukevat ja laajentavat sitä :) Ja lupasihan vihreä ympäristöministeri tässä männä viikolla valtiontakauksia Tesloille.....
 
Viimeksi muokattu:
Takaisin
Ylös