• Uutisviestien sisällöt mahdollisine virheineen ovat kyseisen sivuston käsialaa. Viestien linkit eivät välttämättä toimi, jos kyseisen sivuston ylläpitäjä on poistanut uutisen.

HKL: Hybridibussi linjakokeiluun 23.11. alkaen

Tulipahan tänään koematkustettua Solaris oikein isojen teiden linjalla. Olo Solariksen kyydissä ei ollut lainkaan tuttu ja turvallinen, nimittäin kaikki Volvosta ja Scalasta tutut resonoinnit, nitinät, natinat ja muunmalliset korinäänet uupuivat täysin. Kyyti oli muutenkin tasaista ja mukavaa. Vaikutelma, mikä autosta jäi, oli erittäin positiivinen ja miellyttävä. Nivel tuntui sopivan hyvin paikoin ahtaisiinkin liikenneympyröihin ja käännöksiin.
 
Jos tuo takavetoisuus on ongelma, kai sitä saisi matalaa nivelbussia keskimoottorisenakin. Sama se kai on mistä kohtaa moottori haukkaa matkustamotiloja.
 
Jos tuo takavetoisuus on ongelma, kai sitä saisi matalaa nivelbussia keskimoottorisenakin. Sama se kai on mistä kohtaa moottori haukkaa matkustamotiloja.

Mahdollistahan se on: aikanaan Ruotsista lainattu kaksoisnivel joka Jokerilla nähtiin sijoitti moottorinsa etuvaunuun, jolloin 2. akseli oli vetävä.
 
Näköhavainto Kaivokadulla eilen 1.12. klo 15.13: Kokeilu-Solaris linjalla 651 määränpäänä Tuupakka (kyseessä ilmeisesti 15.10 lähtö Rautatientorilta).

Kaikissa matkustajille suunnatuissa uutisoinneissa ja tiedotteissa on moneen otteeseen kerrottu, että autoa kokeillaan linjalla 650.

Joo, kyllä mä tiedän, että 651 ja 652 ovat luonteeltaan linja 650 "sivuprojekteja".
Sinänsä on ihan asiallista, että tunnukset ovat vantaalaisittain 651 ja 652. :smile:
(Tosin mukana sotkemassa 651A, joka voisi johdonmukaisuuden vuoksi olla vaikka 653).

Jos kyseessä olisivat Espoon tai Kirkkonummen suunnan linjat, niin ne varmaan olisivat 650K ja 650Y tai peräti 650KAY ja 650YYKAAKOO. :lol:
 
Takaisin
Ylös