• Uutisviestien sisällöt mahdollisine virheineen ovat kyseisen sivuston käsialaa. Viestien linkit eivät välttämättä toimi, jos kyseisen sivuston ylläpitäjä on poistanut uutisen.

HSL: Juhlajunalla Espoon keskuksen kansalaisjuhlaan 31.5.

RSS

Botti
Liittynyt
10 Heinäkuu 2008
Viestit
8,800
Juhlajunalla Espoon keskuksen kansalaisjuhlaan 31.5.

Juhlajuna kuljettaa Helsingistä Espoon rautatieaseman ja Espoonsillan peruskorjauksen avajaisiin ja kansalaisjuhlaan maanantaina 31.5. Juna lähtee Helsingistä rautatieasemalta raiteelta 13 klo 14.23 ja on Espoon asemalla klo 14.48. Juna kyytiin voi nousta myös muilta asemilta. Junassa kelpaavat normaalit HSL:n matkaliput.

Juhlallisuudet Espoon keskuksessa alkavat klo 15. Sillan avaa Espoon kaupunginhallituksen puheenjohtaja Saija Äikäs-Idänpään-Heikkilä ja nauhan leikkaa hänen lisäkseen muun muassa kaupunginjohtaja Marketta Kokkonen.

Juhlajunan aikataulu:
Helsinki, raide 13, klo 14.23
Pasila, raide 6, klo 14.28
Huopalahti 14.31
Leppävaara 14.35
Kilo 14.37
Kera 14.39
Kauniainen 14.42
Koivuhovi 14.44
Tuomarila 14.46
Espoo 14.48



Lue uutinen HSL:n sivuilta...
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ajetaankohan juna Sm5-kalustolla?

Niin, olisihan hienoa jos ajettaisiin.

Mutta kun Keran ja Kauniaisten laiturithan ovat niin matalat että siksi ei Sm5:sia eikä liiemmin Sm4:siakaan voi käyttää E-junissa, niin eihän juhlajuna silloin voi olla muu kuin Sm1 tai Sm2, tai Sm3 (Pendolino), jos sen pitää pysähtyä Kerassa ja Kauniaisissa. Tai sitten heillä on mukanaan ylimääräiset portaat :D

t. Rainer
 
Mutta kun Keran ja Kauniaisten laiturithan ovat niin matalat että siksi ei Sm5:sia eikä liiemmin Sm4:siakaan voi käyttää E-junissa, niin eihän juhlajuna silloin voi olla muu kuin Sm1 tai Sm2, tai Sm3 (Pendolino), jos sen pitää pysähtyä Kerassa ja Kauniaisissa. Tai sitten heillä on mukanaan ylimääräiset portaat :D

No mutta... Onhan Riihimäellä myös matalat laiturit, silti siellä pysähtyy Sm4-kalusto...
 
Mutta kun VR on nimenomaan kertonut syyksi miksei rantaradalla ajeta matalalattiajunilla, että laiturit ovat liian matalat Kerassa ja Kauniaisissa.

Niin, siis koska matalalattiajunia ei riitä kaikkialle, ne on sijoitettu sellaisille rataosille, joissa niistä on eniten hyötyä, eli 100% korkealaiturisille osuuksille ja sn 160 -linjoille. Matala laituri ei tientekään suoraan estä matalalattiajunien käyttöä.
 
Niin, siis koska matalalattiajunia ei riitä kaikkialle, ne on sijoitettu sellaisille rataosille, joissa niistä on eniten hyötyä, eli 100% korkealaiturisille osuuksille ja sn 160 -linjoille. Matala laituri ei tientekään suoraan estä matalalattiajunien käyttöä.

Kai ymmärrät että viestini aiheeseen liittyen ovat sarkasmia.

Odotan kuitenkin että VR on johdonmukainen juhlajunankin suhteen ja ajaa sen vanhoila sm1-2 rungoilla tai vaikka pendolinolla, mutta missään nimessä ei sm4:llä tai sm5:llä koska se herättäisi liikaa toiveita yleisössä ja pettymys olisi aikamoinen kun kävisi taas jälleen ilmi että rantaradalla ei voi ajaa matalalattiajunilla aina johonkin tekosyyhyn vedoten.

t. Rainer
 
Kai ymmärrät että viestini aiheeseen liittyen ovat sarkasmia.

Odotan kuitenkin että VR on johdonmukainen juhlajunankin suhteen ja ajaa sen vanhoila sm1-2 rungoilla tai vaikka pendolinolla, mutta missään nimessä ei sm4:llä tai sm5:llä koska se herättäisi liikaa toiveita yleisössä ja pettymys olisi aikamoinen kun kävisi taas jälleen ilmi että rantaradalla ei voi ajaa matalalattiajunilla aina johonkin tekosyyhyn vedoten.

Ei ollut sarkasmia, ks. http://fi.wikipedia.org/wiki/Sarkasmi

Ensimmäinen viestisi oli lähinnä huumoria, joka perustui harhaluuloon (matalalattiakaluston käyttämättömyyden syystä).

Toisessa viestissä kuitenkin yritit väittää harhaluulon olevan totta, jolloin kyse on ehkä lähinnä mustamaalauksesta ja ilkeydestä, ja asettaa ensimmäisen viestin huumorinkin uuteen valoon.

Sarkasmia viesteistä ei ollut kumpikaan.

Edellisessä kolmannessa viestissä jatkuu edelleen ilkeily, kun väität todellisen ja pätevän syyn olevan "jokin tekosyy".
 
Takaisin
Ylös