RSS
Botti
- Liittynyt
- 10 Heinäkuu 2008
- Viestit
- 8,800
Vantaankosken asema Kehärata-kuntoon
Vantaankosken aseman perusparannuksessa radan yli menevä silta levennetään ja radan yli rakennetaan myös uusi kävelysilta. Asema saa uudet portaat, laiturialueiden laatat uusitaan ja laiturialueelle rakennetaan katokset, kuten tulee myös kaikille Kehäradan uusille asemille.
Tärkeä lähtökohta korjauksessa on esteettömän liikkumisen helpottaminen. Näkövammaisia varten asemalle tulee muun muassa opasraitoja.
Perusparannusurakan yhteydessä vanhat liityntäpysäköintipaikat radan itäpuolella poistuivat käytöstä. Viime keväästä alkaen aseman länsipuolella on ollut käytössä uusi, Kehärata-projektin rakennuttama 220 autopaikan liityntäparkki.
Myös Sanomatien puoleisia katuja parannetaan. Pinnat, maalaukset ja liikennemerkit uusitaan.
Kun Kehärata-projekti alkoi, Vantaankosken asukkaat toivoivat Liikennevirastolta, että aseman korjaus aloitettaisiin aikaisemmin kuin oli alun perin suunniteltu, ja toive on toteutunut. Korjaustyöt alkoivat viime vuoden marraskuussa ja näillä näkymin ne saadaan päätöksen aikataulun mukaisesti vuoden 2012 elokuussa.
Vuonna 2015 valmistuva, 18 kilometriä pitkä Kehärata yhdistää Vantaankosken radan lentoaseman kautta päärataan. Radalle tulee ensimmäisessä vaiheessa neljä uutta asemaa, Kivistö, Aviapolis, Lentoasema ja Leinelä.
Uusien asemien matkustajamääriksi on ennustettu vuonna 2025 arkipäivisin 5 000 - 16 000. Eniten matkustajia kulkee Kivistön ja Lentoaseman kautta. Vantaankosken aseman matkustajamäärä on nykyään noin 1 800 matkustajaa vuorokaudessa, mutta nousee, kun Kehärata otetaan käyttöön.
Lue uutinen HSL:n sivuilta...
Vantaankosken aseman perusparannuksessa radan yli menevä silta levennetään ja radan yli rakennetaan myös uusi kävelysilta. Asema saa uudet portaat, laiturialueiden laatat uusitaan ja laiturialueelle rakennetaan katokset, kuten tulee myös kaikille Kehäradan uusille asemille.
Tärkeä lähtökohta korjauksessa on esteettömän liikkumisen helpottaminen. Näkövammaisia varten asemalle tulee muun muassa opasraitoja.
Perusparannusurakan yhteydessä vanhat liityntäpysäköintipaikat radan itäpuolella poistuivat käytöstä. Viime keväästä alkaen aseman länsipuolella on ollut käytössä uusi, Kehärata-projektin rakennuttama 220 autopaikan liityntäparkki.
Myös Sanomatien puoleisia katuja parannetaan. Pinnat, maalaukset ja liikennemerkit uusitaan.
Kun Kehärata-projekti alkoi, Vantaankosken asukkaat toivoivat Liikennevirastolta, että aseman korjaus aloitettaisiin aikaisemmin kuin oli alun perin suunniteltu, ja toive on toteutunut. Korjaustyöt alkoivat viime vuoden marraskuussa ja näillä näkymin ne saadaan päätöksen aikataulun mukaisesti vuoden 2012 elokuussa.
Vuonna 2015 valmistuva, 18 kilometriä pitkä Kehärata yhdistää Vantaankosken radan lentoaseman kautta päärataan. Radalle tulee ensimmäisessä vaiheessa neljä uutta asemaa, Kivistö, Aviapolis, Lentoasema ja Leinelä.
Uusien asemien matkustajamääriksi on ennustettu vuonna 2025 arkipäivisin 5 000 - 16 000. Eniten matkustajia kulkee Kivistön ja Lentoaseman kautta. Vantaankosken aseman matkustajamäärä on nykyään noin 1 800 matkustajaa vuorokaudessa, mutta nousee, kun Kehärata otetaan käyttöön.
Lue uutinen HSL:n sivuilta...
Viimeksi muokannut moderaattori: