Näytetään tulokset 1-5/5

Viestiketju: Uusien aikataulunäyttöjen asennus alkoi

  1. #1
    RSS
    RSS ei ole kirjautuneena
    Botti RSS avatar
    Liittynyt
    10.07.2008
    Viestejä
    5794

    oletus Uusien aikataulunäyttöjen asennus alkoi

    Uusien aikataulunäyttöjen asennus alkoi

    21.06.2011

    Uusien aikataulunäyttöjen asennus on alkanut tiistaina 21.6.2011. Näytöt asennetaan Teiskontielle keskussairaalan pysäkeille, Hämeenkadulle rautatieasemalta Keskustorille sekä Pirkankadulle Pyynikintorin, Aleksanterin kirkon ja Metson kohdalle.

    Näytöt kertovat kullekin linjalle kahden seuraavan bussin odotusajan minuutteina, jos bussi on jo varustettu uuden infojärjestelmän laitteilla eli odotusaika perustuu bussin todelliseen sijaintiin. Jos bussissa ei vielä ole laitteita asennettuna, kahden seuraavan bussin suunniteltu tuloaika näkyy kellonaikana.

    Näytön ylimmällä rivillä voidaan tarvittaessa esittää ajankohtaisia viestejä matkustajille.

    Nimi: aikataulunayttto_uusi-650x294.jpg
Katselukertoja: 322
Koko: 116,0 KB

    Näyttöjen asennuksen odotetaan valmistuvan heinäkuun alussa. Kaikkiin busseihin laitteet saadaan syksyn aikana. Järjestelmän toimittaa Logica Suomi Oy.

    Infojärjestelmään liittyvät bussien liikennevaloetuudet ja matkustajanäytöt, jotka kertovat seuraavan pysäkin sekä mahdollisia liikennehäiriöviestejä. Liikennevaloetuuspyyntöjä lähtee aikataulustaan myöhässä oleville busseille, ja liikennevaloristeyksiä tulee järjestelmän piiriin kaikkiaan 90, kun asennukset on saatu valmiiksi.

    Infojärjestelmän nettipalvelu Lissu Liikenteenseuranta toimii osoitteessa http://lissu.tampere.fi ja sama palvelu mobiililaitteissa osoitteessa http://lissu.tampere.fi/mobile



    Lue uutinen Tampereen Joukkoliikenteen sivuilta...
    Viimeisin muokkaaja vko; 28.06.2011 kello 13:15. Syy: päivitetty

  2. #2
    Tunnistettu jäsen killerpop avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    2953

    oletus Vs: Uusien aikataulunäyttöjen asennus alkoi

    Näemmä Metson pysäkeille tulee sitten näitä miniatyyrinäyttöjä, jotka osaavat näyttää vain muutaman linjan ja niitä tarvitaan sitten joka pysäkille vaikka ne hyvin liki toisiaan ovatkin. Tässäkin voisi olla kokoojanäytölle tarvetta, lisäksi voidaan kysyä, kuinka tarpeellisena pidetään näyttötaulua, joka kertoo seuraavaalle pysäkille (päätepysäkki) menevät vuorot, kuten linjojen 2, 17, 22, 28 ja 31 tapauksessa (kaikki kääntyvät Pyynikintorilla).

    Lisäksi oheisen kuvan mukaan linjalla 28 ei olisi vuoron vuoroa ennen seuraavaa aamuyötä (kuva otettu sunnuntaina klo 19:28), mutta pysäkkiaikataulun mukaan niitä kuitenkin olisi.

    Olisiko tässä Tampereen turhin aikataulunäyttö?
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat  
    TSB-Bussisivut | Suomen kirjastoautot | phototrans

    HSL on pääkaupunkiseudun kuntien jätehuoltoa ja joukkoliikennettä koskevasta yhteistoiminnasta annetun lain 3 §:ssä tarkoitettu kuntayhtymä.

  3. #3
    Eppu avatar
    Liittynyt
    25.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    1660

    oletus Vs: Uusien aikataulunäyttöjen asennus alkoi

    Todellakin joo... Minkä ihmeen takia piti mennä asentamaan juuri tämänpuoleinen näyttö ensiksi. Kauemmas länteen meneville ei edelleenkään ole mitään näyttöä edes asennettu ja sitten pyöritetään tällaista turhisnäyttöä! Miten voi olla että näitä tällaisia tunarointeja sattuu näinkin jatkuvasti?
    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 28.06.2011 kello 18:24. Syy: ylimääräiset huutomerkit pois
    Kuvasto l Oikoradan Bussisivut
    "Spårväg City i Stockholm har inte lockat fler resenärer än när trafiken kördes med buss. Den så kallade spårfaktorn finns inte, hävdade transportforskaren Maria Börjesson."

  4. #4
    PepeB avatar
    Liittynyt
    31.12.2008
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    333

    oletus Vs: Uusien aikataulunäyttöjen asennus alkoi

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Eppu Näytä viesti
    Todellakin joo... Minkä ihmeen takia piti mennä asentamaan juuri tämänpuoleinen näyttö ensiksi. Kauemmas länteen meneville ei edelleenkään ole mitään näyttöä edes asennettu ja sitten pyöritetään tällaista turhisnäyttöä! Miten voi olla että näitä tällaisia tunarointeja sattuu näinkin jatkuvasti?
    Äläs nyt oo negatiivinen. Onko ne joskus onnistunu jossai ekalla yrittämällä?

  5. #5
    Tunnistettu jäsen killerpop avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    2953

    Thumbs down Vs: Uusien aikataulunäyttöjen asennus alkoi

    Olin ehkä sen verran hämmästynyt tästä pysäkin 22 Metso informaatiotulvasta, että joitakin asioita ihmettelen vasta nyt.

    - Jos näyttötaulun kuuluisi kertoa kaikki linjat, jotka pysäkkiä käyttää, niin millä rivillä esitetään linjan 90 lähdöt? En ainakaan muista, että näyttötaulussa olisi ollut kaksi sivua näytettäviä lähtöjä, vaan kiinteästi ilmaisi ainoastaan ko kuvassa näkyviä linjoja.

    - Jos oikein ymmärsin, näyttötaulu kertoo kellonaikana ne vuorot, jotka eivät ole reaaliseurannassa ja minuutteina ne, jotka ovat. Selittäisikö tämä kuitenkaan linjojen 2, 17, 22 ja 28 monia puuttuvia lähtöjä? linjalla 2 taitaa olla ehkä kolmannes vuoroista esitettynä, ja jos linjaa 2 ajetaan kahdella autolla 40 min kierrosajalla pyhisin, niin jos reaaliseurannalla olisi vaikutus, sitten pitäisi olla seuraava vuoro 40 min päästä eikä tunnin....

    - Jos auto ei ole reaaliseurannassa, mistä nämä arvioidut pysäkkiajat sitten tulevat? Ne ovat kovin erilaiset, kuin pysäkkiaikataulussa on. Katsotaampa tarkemmin.

    Ensiksi suora copypaste pysäkin 22 pysäkkiaikatauluajoista, jotka löytyvät http://aikataulut.tampere.fi/?key=22&stop=22
    19: 04/2 10/17 11/28 24/2 28/22 40/17 41/28 44/2 58/22
    20: 04/2 10/17 11/28 24/2 28/22 40/17 41/28 44/2 51/90 58/22
    21: 04/2 10/17 11/28 24/2 28/22 40/17 41/28 54/2 58/22
    Sitten verrataan linja kohtaisesti näyttöä ja pysäkkiaikataulua, kaikki kun ovat seurannan ulkopuolisia. Poikkeuksellisesti lihavoin tekstiin ne, jotka ovat molemmissa samat.
    Linja 2: 20:19, 21:19, aikataulu 19:44, 20:04, 20:24, 20:44, 21:04, 21:24, 21:54. Arvioidut heittävät 5 min ja vuoroja puuttuu
    Linja 17: 19:30, 20:30, aikataulu 19:40, 20:10, 20:40, 21:10, 21:40. Arvioidut heittävät 10 min ja vuoroja puuttuu
    Linja 22: 20:28, 21:28, aikataulu 19:28, 19:58, 20:28, 20:58, 21:28, 21:58, vuoroja puuttuu
    Linja 28: 04:41, 05:51, aikataulu 19:41, 20:11, 20:41, 21:11, 21:41, kaikki vuorot puuttuvat, sen sijaan seuraavan aamun vuorot ovat ok.
    Linja 31: 07:52, 08:52, aikataulu ei lähtöjä sunnuntaina, seuraavan aamun vuorot ok.
    Linja 90: puuttuu, aikataulussa 20:51

    Jos tästä pitäisi jokin yhteenveto tehdä, niin se olisi valitettavasti luokkaa: "älä välitä, mitä näytössä lukee"
    TSB-Bussisivut | Suomen kirjastoautot | phototrans

    HSL on pääkaupunkiseudun kuntien jätehuoltoa ja joukkoliikennettä koskevasta yhteistoiminnasta annetun lain 3 §:ssä tarkoitettu kuntayhtymä.

Vastaavia viestiketjuja

  1. MLNRV3-hankinta
    kirjoittanut 339-DF foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 665
    Viimeisin viesti: 07.06.2017, 13:23
  2. Liikenne alkoi linjalla 9
    kirjoittanut Rattivaunu foorumissa Kuvat
    Vastauksia: 1
    Viimeisin viesti: 10.08.2008, 12:55
  3. Uusien ratikoiden tekniikka
    kirjoittanut jalankulkija foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 2
    Viimeisin viesti: 06.11.2007, 23:27
  4. Uusien Scalojen takaosan korotus
    kirjoittanut tkunnas foorumissa Muuta busseista
    Vastauksia: 1
    Viimeisin viesti: 01.01.2006, 17:37
  5. TKL:n talvikausi alkoi
    kirjoittanut Eppu foorumissa Kuvat
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 15.08.2005, 13:55

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •