• Uutisviestien sisällöt mahdollisine virheineen ovat kyseisen sivuston käsialaa. Viestien linkit eivät välttämättä toimi, jos kyseisen sivuston ylläpitäjä on poistanut uutisen.

HSL: Bussille 14 reittimuutos Eirassa 12.9.

RSS

Botti
Liittynyt
10 Heinäkuu 2008
Viestit
8,800
Bussille 14 reittimuutos Eirassa 12.9.

Helsingin bussilinjan 14 reitti muuttuu maanantaina 12.9. Eirassa. Ajaessaan Eirasta Pajamäen suuntaan bussi alkaa käyttää Kapteeninkadun itäistä haaraa Pietarinkadun ja Tehtaankadun välisellä osuudella.

Läntisen haaran Kapteeninpuistikko-pysäkki jää pois bussin käytöstä. Linjalle tulee uusi pysäkki sekä Kapteeninkadun itähaaralle että Tehtaankadulle.

Käännös Kapteeninkadun läntiseltä haaralta Tehtaankadulle on osoittautunut busseille vaikeaksi ja aiheuttanut linjalle ajoittain viivästyksiä.

H14_eira_25%208%202011%20(3).jpg



Lue uutinen HSL:n sivuilta...
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Karttaa kun katsoo, niin ei se käännös vasemmalle ainakaan helpotu muutoksen myötä :D
 
Karttaa kun katsoo, niin ei se käännös vasemmalle ainakaan helpotu muutoksen myötä :D

Kartalla juu ei ainakaan näytä, olisiko jollakin kuljettajalla/matkustajalla/tai muulla foorumilaisella kokemusta/havaintoja kuinka helpompi tuo on?:D
 
Kartalla juu ei ainakaan näytä, olisiko jollakin kuljettajalla/matkustajalla/tai muulla foorumilaisella kokemusta/havaintoja kuinka helpompi tuo on?:D

Linja 16 ajaa tuolta risteyksen toiselta puolelta, ja sen ainakin pitää päästä ajamaan siitä yksin. Ei tule olemaan helppoa.
 
Olisikohan aika ottaa lusikka kauniiseen käteen ja yksinkertaisesti todeta, että bussin lyhentäminen metrillä ei auta asiaa. Ahtaita nuo kadut ovat eivätkä siitä mihinkään muutu.

Lyhennetään 14 päättymään siihen Laivurinkadun eteläpäähän vanhalle päättärille ja kiirehditään sen muuttamista ratikaksi.
 
Karttaa kun katsoo, niin ei se käännös vasemmalle ainakaan helpotu muutoksen myötä :D
Olisiko risteys vähän tilavampi, mutta eikös heti sen vasemmalle kääntymisen jälkeen ole pysäkkipari, jonka kohdalle pitäisi mieluusti päästä suoraksi? Eli jos pysäkillä on jo vastaan tuleva raitiovaunu, kannattaako jäädä suosiolla odottelemaan?

Minusta oli hauska ajaa vanhoja linjoja 14, 16 ja 17. Ei se ahtaus niin haitannut, eipä ollut tylsää. Joskus joutui vähän odottelemaan. En kyllä ymmärrä, miten ne kadut siitä yhtään avaroituvat, jos linjat muuttuvat raitiolinjoiksi.
 
En kyllä ymmärrä, miten ne kadut siitä yhtään avaroituvat, jos linjat muuttuvat raitiolinjoiksi.

Ratikka on kapeampi, kulkee kiskojen ansiosta kapeammalla alueella ja minimaalisella vaihtelulla. Kyllä se on kouriintuntuvasti solakampi väline kapealle kadulle.

Helsingissä tietysti ratikalla on riskinä väärinpysäköinti ja huonosti sijoitetut parkkipaikat, mutta ahtaalla kadulla ongelma on bussien kanssa jaettu. Ja ratkaisukeinot ovat samat.
 
Takaisin
Ylös