• Uutisviestien sisällöt mahdollisine virheineen ovat kyseisen sivuston käsialaa. Viestien linkit eivät välttämättä toimi, jos kyseisen sivuston ylläpitäjä on poistanut uutisen.

HSL: HSL nopeuttaa Jokeri-linjaa avorahastuksella ja vuorovälien tasaamisella

Mielestäni voisi olla hyvä tarkastella tilannetta jossa keskioven ja etuakselin välissä olisi 2+1 penkkirivit, 550:ssa matkan keskipituus on niin lyhyt että maailma ei kaadu kolmen vai neljän istumapaikan puutteeseen verrattuna siihen, kuinka paljon seisomatila avartuu tälläisellä ratkaisulla :)

Telibussilla on kaksi etua verrattuna niveleen: kustannus sekä istumapaikat/seisomapaikat-suhde. Nivelbussi tarjoaa sekä enemmän istuma- että seisomapaikkoja kuin ehdotuksesi. Toki 2+1 toimii HKL:n ratikoissa, mutta nehän ovatkin pitkiä nivelratikoita. Ja kyllä minä esimerkiksi mieluummin ratikassa seison, kuin bussissa, oli matkan pituus mikä hyvänsä.

Matkustin tänään helb 1207:lla joka on suuremmalla todennäköisyydellä yksyhteen 550:lle tulevien Scalojen kanssa. Jos penkit muutettaisiin 2+1 muotoon etumatalassa osassa, istumapaikat vähenisi kahdella (kolmella jos karsittaisiin myös selkämenosuuntaan penkki) jos paikat niistettäisiin kuljettajan puolelta autoa + klaffi-istuin. Jos taas kaikki penkit korvattaisiin seinään kiinnitettävillä klaffeilla, seisomatilaa tulisi tuplasti eikä istumapaikoistakaan tarvitsi tinkiä, mikäli laskee klaffit "oikeiksi" istuimiksi. 550:ssa joko on istumapaikkoja tai ei, mitkä ovat silloin todennäköisyys lukemat että juuri ne kaksi paikkaa ovat aina silloin vapaana kun "minä" astun sinne bussiin ?
 
Vs: Uudet bussit, syksy 2013

Raaka fakta on se että Jokerille olisi pitänyt ilman muuta tilata kokomatalia niveliä tai vähintään kokomatalia telejä. Nyt homma mokataan totaalisesti reisille hankkimalla scaloja. Samalla mokataan osittain hieno idea avorahastuksesta kun takaovesta vain poistutaan. Alunperinkään ei olisi pitänyt olla edes vaihtoehtona telit kilpailutuksessa, koska tottakai nyt sitten hankitaan autoja, jotka eivät vain kyseisen linjan luonteeseen sovi. Ehkä sitten joskus 2200-luvulla homma voi toimia kun raiteet on saatu, tai sitten ei sillonkaan..
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
No ei. Nollajokeria on välillä kutsuttu Pokeriksi, meneehän se Pasilaan. Virallisessa tiedotuksessa se on nollajokeri.
 
Takaisin
Ylös