• Uutisviestien sisällöt mahdollisine virheineen ovat kyseisen sivuston käsialaa. Viestien linkit eivät välttämättä toimi, jos kyseisen sivuston ylläpitäjä on poistanut uutisen.

HSL: Metro korvataan busseilla sunnuntaina aamupäivällä 15.1.

Miksi itään päin mentäessä bussit kiertää Herttoniemen bussiterminaalin kautta vaikka itäväylälläkin on pysäkki? Itäkeskuksessakin olis ollu parempi jos bussit käyttäisivät noita turunlinnantiellä olevia pysäkkejä!
 
Miksi itään päin mentäessä bussit kiertää Herttoniemen bussiterminaalin kautta vaikka itäväylälläkin on pysäkki? Itäkeskuksessakin olis ollu parempi jos bussit käyttäisivät noita turunlinnantiellä olevia pysäkkejä!

No vaikka siksi, että vaihto liityntäbusseihin olisi sujuvampi.
 
No vaikka siksi, että vaihto liityntäbusseihin olisi sujuvampi.

Ja bussithan leikkii metroa silloin joten niiden pitää ajaa mahdollisimman lähelle metroasemia. Ei sitä haluta matkustajille liikaa haittaa aiheuttaa, vain sen verran mitä on pakollista.
 
Ja bussithan leikkii metroa silloin joten niiden pitää ajaa mahdollisimman lähelle metroasemia. Ei sitä haluta matkustajille liikaa haittaa aiheuttaa, vain sen verran mitä on pakollista.
Viimeksi kun metroa korvattiin busseilla niin monet matkustajat ja kuljettajat haukkui just tämän Herttoniemen ja Itäkeskuksen terminaalin kiertämisen!
 
Viimeksi kun metroa korvattiin busseilla niin monet matkustajat ja kuljettajat haukkui just tämän Herttoniemen ja Itäkeskuksen terminaalin kiertämisen!

Varmaan ne matkustajat jotka eivät niitä pysäkkejä käytä. Itse kyllä menisin mielummin ihan terminaalista kuin lähtisin seikkailemaam hevonkuuseen. No Itäkeskuksessa on kyllä hyvän nuo yölinjojen pysäkit tuossa terminaalin vieressä mutta Herttoniemessä tulisi jo vähän kävelymatkaa etenkin keskustasta tultaessa.
 
Onko tietoa, ketkä liikennöi? Viimeksihän oli HelB ja PL. Laskeskelin että kääntöajoista riippuen noin 25-40 autoa tarvitaan parhaimmillaan tähän bussimetroralliin.

Millä perusteella muuten liikennöitsijät ylipäätään valitaan tällaisille tilapäislinjoille?
 
Metron automatisointikatkojen yhteydessä valitaan kilpailutuksella erikseen joka kerraksi, kun korvaavaa liikennettä on. Tällä kertaa sekä 99M:n että 99V:n voitti Pohjolan Kaupunkiliikenne.
 
Metron automatisointikatkojen yhteydessä valitaan kilpailutuksella erikseen joka kerraksi, kun korvaavaa liikennettä on. Tällä kertaa sekä 99M:n että 99V:n voitti Pohjolan Kaupunkiliikenne.

Kuinka suuri PL:n kaupunkiliikenteen kalusto määärä on? Nuohan linjat vie jo monta autoa sekä kuljettajaa. Mutta on kyllä sunnuntai kyseessä joten autoja luulisi riittävän.
 
Kuinka suuri PL:n kaupunkiliikenteen kalusto määärä on? Nuohan linjat vie jo monta autoa sekä kuljettajaa. Mutta on kyllä sunnuntai kyseessä joten autoja luulisi riittävän.

Ajossa luultavasti on nämä:

7kpl Lahti 402
6kpl Volvo 8700LE
6kpl Lahti Scala
4kpl Lahti Scala

Yhteensä 23kpl. En muista ajetaanko h58:lla teleillä sunnuntaisin, mutta jos ei niin vieläkin jää kahdesta sarjasta autoja 730-735 ja 779-781 Osa näistä kuitenkin ajaa h64:ää
 
Vs: Linjojen 58 ja 58B ketjuuntuminen

Tänään kun ajettiin 99V/M liikennettä, niin ihmettelen sitä fiksua suunnittelijaa jonka mukaan on täysin mahdollista ajaa keskellä päivää Rautatientorilta Vuosaareen 36 minuutissa ja takaisin 32 minuutissa.
Näissä ei kyllä ollut _mitään_ järjen häiventäkään.

Mulla oli lähdöt
9.30 Rtorilta
10.06 Vuosaaresta
10.38 Rtorilta
11.12 Vuosaaresta
11.44 Rtorilta
12.22 Vuosaaresta
12.55 Rtorilta
13.32 Vuosaaresta ollen klo 14.00 Rtorilla

Ei tuossa kerennyt pahemmin edes vessassa välillä käymään.

HSL olisi voinu paremmin laittaa informaatiota metroasemille jotta asiakkailla ei olisi ollut niin paljoa ongelmia. Esim Itäkeskuksessa matkustajille ei ollut selvää että mistä lähtee bussit keskustaan tai mellunmäkeen saati vuosaareen.
Ei kai se nyt niin iso homma olis ollu laittaa metroasemien oveen A3 kokoisia plakaatteja selkeillä, yksinkertaisilla ohjeilla. Ja jalkauttaa toimistossa näivettyvät suunnittelijat metroasemille opastamaan matkustajia.

Ai niin mutta eihän HSL osaa tiedottaa edes kuljettajille välttämättä muutoksista.

Rtorilla laitureina olis voinu ennemminkin käyttää laitureita 2 ja 3 tai 4 ja 5. Itäkeskusessa 24 ja 32 olisi toimineet keskustan suuntaan paremmin. Tämä ihan sillä että kaikki muut linjat Itäkeskuksessa purkaa laiturille 14.

Vuosaaressa olis voinu isoin plakaatein kertoa 99V:n tulo ja lähtölaiturit, nyt meno oli kuin villissä lännessä ja kuljettajillekkaan ei ollut saatu tietoa että mitä laitureita tulisi käyttää.

Tosin tästä aihealueesta voisi kokonaan oman jutun aloittaa
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ajossa luultavasti on nämä:

7kpl Lahti 402
6kpl Volvo 8700LE
6kpl Lahti Scala
4kpl Lahti Scala

Yhteensä 23kpl. En muista ajetaanko h58:lla teleillä sunnuntaisin, mutta jos ei niin vieläkin jää kahdesta sarjasta autoja 730-735 ja 779-781 Osa näistä kuitenkin ajaa h64:ää

h64:lta oltiinkin otettu yksi teli pois, tilalla oli Crossari, muistaakseni #738.
Lahti 402:a näin 4kpl. Yksi oli eksynyt jo lähdössä, oli pitänyt ajaa Mellunmäkeen niin olikin tullut Vuosaareen, pisti tunnukset 99M suuntana Rautatientori. Tajusi hetken kuluttua että oli väärässä paikassa ja äkkiä tunnukset pois ja lähti ajamaan. Myös yksi Lahti 402:n ajoi tunnuksella 99 määränpäänä Itäkeskus (M).

---------- Viesti lisätty kello 20:34 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 20:25 ----------

12.22 Vuosaaresta

Ihan by the way pakko sanoa että nähtiin sut, mutta karkasit paikalta kun olimme juoksemassa Karosan kanssa bussii... No onneksi tuli heti perään jo toinen!
 
Ihan by the way pakko sanoa että nähtiin sut, mutta karkasit paikalta kun olimme juoksemassa Karosan kanssa bussii... No onneksi tuli heti perään jo toinen!

Satutko muistamaan auton PL numeroa?

Sinällään huvittavaa edes sanoa että "karkasit" koska tuossa vaiheessa olin kymmenkunta minuuttia oletetusta aikataulusta myöhässä.
 
Takaisin
Ylös