Näytetään tulokset 1-6/6

Viestiketju: Korso-Koivukylä -alueen linjastosuunnitelmaa voi kommentoida verkossa ja asukastilaisuuksissa

  1. #1
    RSS
    RSS ei ole kirjautuneena
    Botti RSS avatar
    Liittynyt
    10.07.2008
    Viestejä
    5794

    oletus Korso-Koivukylä -alueen linjastosuunnitelmaa voi kommentoida verkossa ja asukastilaisuuksissa


  2. #2
    Joonas Pio avatar
    Liittynyt
    04.10.2009
    Sijainti
    Porvoo
    Viestejä
    2797

    oletus Vs: Korso-Koivukylä -alueen linjastosuunnitelmaa voi kommentoida verkossa ja asukastilaisuuksissa

    Kun tutkin noita suunnitelmia, niin yksi asia yllätti jopa minutkin. Se on linjan v63 siirto reitille Simonkalliontie-Simonkyläntie-Tuusulantie-Himalajantie. Tämä tarkoittaa sitä, että HSL siis pakottaa Ilolasta/Kylmäojalta Tikkurilaan mentäessä vaihtamaan Leinelässä junaan. Kun ajoaika on nykyisinkin vain noin 20 minuuttia, niin en ymmärrä miksi linja ei voisi jatkossakin ajaa nykyistä reittiään. Vaihtoyhteys ei olisi kuitenkaan paljoa nopeampi, mutta se olisi hankalampi etenkin vanhuksille ja lapsille. Uusi reitti vain huonontaa Ilolan ja Kylmäojan palvelua, vaikka linja v77 liikennöi useammin ja Leinelän asemalle on vain parin kilometrin matka.

  3. #3

    Liittynyt
    06.07.2010
    Viestejä
    232

    oletus Vs: Korso-Koivukylä -alueen linjastosuunnitelmaa voi kommentoida verkossa ja asukastilaisuuksissa

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Joonas Pio Näytä viesti
    Kun tutkin noita suunnitelmia, niin yksi asia yllätti jopa minutkin. Se on linjan v63 siirto reitille Simonkalliontie-Simonkyläntie-Tuusulantie-Himalajantie. Tämä tarkoittaa sitä, että HSL siis pakottaa Ilolasta/Kylmäojalta Tikkurilaan mentäessä vaihtamaan Leinelässä junaan. Kun ajoaika on nykyisinkin vain noin 20 minuuttia, niin en ymmärrä miksi linja ei voisi jatkossakin ajaa nykyistä reittiään. Vaihtoyhteys ei olisi kuitenkaan paljoa nopeampi, mutta se olisi hankalampi etenkin vanhuksille ja lapsille. Uusi reitti vain huonontaa Ilolan ja Kylmäojan palvelua, vaikka linja v77 liikennöi useammin ja Leinelän asemalle on vain parin kilometrin matka.
    Ettei tämä liity 623:n uuteen reittiin, jonka on ehdotettu kulkevan Leinelän asema > Koivukylänväylä > Laaksotie > Simonkalliontie > Koivukyläntie > Osmankäämintie > Tikkurilantie > Niittytie > Kehä III > Tuusulanväylä
    Tosin eihän tuokaan tuo sitä suoraa yhteyttä Tikkurilaan, mutta vaihtoehtoisen liitynnän. 63 siis korvaa 623:n jättämän aukon Ruskeasannan alueella.

    Tässä olisi kyllä oltava tarkkana, ja pitää huoli että suorat bussiyhteydet toimivat myös jatkossakin Tikkurilaan. Tosin jos siellä HSL:llä yritetäänkin kasvattaa Koivukylästä uutta asiointikeskusta Ilolalaisille

    63N jää kuitenkin vanhalle reitille, jota ajetaan iltaisin / viikonloppuisin
    Viimeisin muokkaaja Miccoz; 06.02.2012 kello 16:04. Syy: Lisäys 63N:stä

  4. #4
    Max
    Max ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    26.08.2008
    Viestejä
    1004

    oletus Vs: Korso-Koivukylä -alueen linjastosuunnitelmaa voi kommentoida verkossa ja asukastilaisuuksissa

    Tässä vaiheessa näyttää aika huolestuttavalta Malminiityn kannalta. Meiltä viedään nyt kaikkein tiheimmin kulkeva 53 ja suora Helsinki-linja 623, jäljelle olisi tähän suunnitelmaan liittyvistä kartoista päätellen 71 ja 72, jotka kulkevat eri reittejä Tikkurilaan, sekä suorana Helsinki-yhteytenä ainoastaan kiertoajelubussi 611, jolla matkaan saattaa mennä tuntikin. Mutta eihän tämä vielä olekaan Tikkurilan alueen linjastosuunnitelma...

  5. #5

    Liittynyt
    06.07.2010
    Viestejä
    232

    oletus Vs: Korso-Koivukylä -alueen linjastosuunnitelmaa voi kommentoida verkossa ja asukastilaisuuksissa

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Max Näytä viesti
    Tässä vaiheessa näyttää aika huolestuttavalta Malminiityn kannalta. Meiltä viedään nyt kaikkein tiheimmin kulkeva 53 ja suora Helsinki-linja 623, jäljelle olisi tähän suunnitelmaan liittyvistä kartoista päätellen 71 ja 72, jotka kulkevat eri reittejä Tikkurilaan, sekä suorana Helsinki-yhteytenä ainoastaan kiertoajelubussi 611, jolla matkaan saattaa mennä tuntikin. Mutta eihän tämä vielä olekaan Tikkurilan alueen linjastosuunnitelma...
    Malminiityn osalta luulisin että on tarkoitus siirtää kulkijat junaan Leinelän asemalla. Juna on kuitenkin nopeampi Helsinkiin (siis keskustaan) kuin bussi. Eikös 72:n vuoroväliä pitänyt tässä mallissa myös tihentää, mahdollisesti juuri kompensoimaan puuttuvia 53:ia?

    On muuten mielenkiintoinen tapa HSL:ltä/Vantaalta tehdä näitä suunnitelmia kaupunginosittain, kun suurin osa linjoista kuitenkin kulkee useamman alueen kautta. Näin ollen se mikä näytää hyvältä Korso-Koivukylän suunnalta, ei näytäkään yhtä hyvältä Tikkurilan suunnalta.

  6. #6
    Max
    Max ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    26.08.2008
    Viestejä
    1004

    oletus Vs: Korso-Koivukylä -alueen linjastosuunnitelmaa voi kommentoida verkossa ja asukastilaisuuksissa

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Miccoz Näytä viesti
    Malminiityn osalta luulisin että on tarkoitus siirtää kulkijat junaan Leinelän asemalla. Juna on kuitenkin nopeampi Helsinkiin (siis keskustaan) kuin bussi. Eikös 72:n vuoroväliä pitänyt tässä mallissa myös tihentää, mahdollisesti juuri kompensoimaan puuttuvia 53:ia?
    Tuolla tarjonnalla taidamme siirtyä junaan ihan ilman liityntäbusseja tai sitten ne, joille 1,2 km on liikaa kävelyä siirtyvät omaan autoon. Muistan kyllä jostain varhaisemmista versioista, että oli tarkoitus perustaa uusi linja Simonsillasta Malminiityn ja Hiekkaharjun kautta Tikkurilaan; jos tällainen olisi, niin tilanne näyttäisi hieman paremmalta, mutta sitähän ei näe ennen kuin tulee Tikkurilan alueen suunnitelma. Edelleen ongelmana olisi, että jokainen linja lähtee eri pysäkiltä ja aina liikkeelle lähdettäessä on pakko kaivaa Reittiopas esiin.

Vastaavia viestiketjuja

  1. HSL: HSL avasi blogin Korso-Koivukylän -alueen linjastosuunnitelmia varten
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 09.11.2011, 13:10
  2. Autokierrot YTV-alueen firmoissa
    kirjoittanut kuukanko foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 15
    Viimeisin viesti: 25.12.2008, 18:15
  3. YTV-alueen liikennöitsijät
    kirjoittanut kemkim foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 16
    Viimeisin viesti: 16.12.2007, 13:15
  4. Joukkoliikenteen tulevaisuus - esitelmät verkossa
    kirjoittanut Mikko Laaksonen foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 1
    Viimeisin viesti: 20.11.2007, 20:12
  5. YTV-alueen kalustosta
    kirjoittanut Aleksi.K foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 24
    Viimeisin viesti: 30.12.2006, 17:55

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •