• Uutisviestien sisällöt mahdollisine virheineen ovat kyseisen sivuston käsialaa. Viestien linkit eivät välttämättä toimi, jos kyseisen sivuston ylläpitäjä on poistanut uutisen.

HSL: HSL:n hallituksen päätökset 24.1.

Päätettiin:

HSL-hallitus sanoi:
Etelä- ja Länsi-Helsingin linjastosuunnitelma
Hallitus muutti yksimielisesti Etelä- ja Länsi-Helsingin linjastosuunnitelmaa ja hyväksyi muutetun esityksen ohjeellisena noudatettavaksi talviliikenteen 2012 alusta lähtien. Hallitus lisäsi linjan 17 Kruununhaka-Kamppi-Viiskulma. Hallitus päätti, ettei raitiolinja 4:n yöliikennettä lakkauteta, jolloin linjan 18 N ehdotettu jatkaminen Katajanokalle jää pois.

Uusi linja 17 on tällainen:
Bussilinja 17 alkaa ajaa syysliikenteen alusta lähtien väliä Kruununhaka – Viiskulma arkisin n. klo 8 – 17.
Kukakohan tuolla oikeasti kulkee?

Tämä maksaa:
Etelä- ja Länsi-Helsingin linjastosuunnitelma sanoi:
Jos linja 17 päätetään perustaa, on liikennöintikustannukset katettava karsimalla muita palvelutasolisäyksiä vastaavalla summalla. Mahdollisia karsintakohteita ovat esim. seu-raavat tämän suunnitelman ulkopuolelta suunnitellut lisäykset:
-varhaisaamuun linjoille 14, 18, 20N, 39N, 43, 63, 64N, 67, 68, 71, 75 ja 77 suunniteltujen lisälähtöjen peruminen (säästö enimmillään 240 600 €)
-linjan 79 päiväliikenteen tihentämisen peruminen (säästö 195 000 €)
-linjojen 65A ja 66A ruuhka-ajan vuorovälin tihentäminen suunniteltua vä-hemmän (säästö 140 000 €).
-linjan 57 sunnuntailiikenteen aloittamisen peruminen (säästö 136 000 €)
-linjan 23 ruuhka-ajan vuorovälin tihentämisen peruminen (säästö 152 000 €)

Kunnallisvaalit lähestyvät, eikä uskalleta suututtaa tärkeitä äänestäjiä, tärkeillä asuinalueilla ;).
 
Uusi linja 17 on tällainen:
Bussilinja 17 alkaa ajaa syysliikenteen alusta lähtien väliä Kruununhaka – Viiskulma arkisin n. klo 8 – 17.
Kukakohan tuolla oikeasti kulkee?

Ei ole tarkoituskaan, että kukaan kulkee. Ei 18:lla kuljeta nykyäänkään. 17 kattaa tuosta 18:n nykyisestä potista noin puolet, 55 toisen.
 
Eiköhän tuo jää yhtä pitkäikäiseksi kuin "keskustan palvelulinja" 12 taikka ratikka 2V. Tai no, sitä 2V:tä sentään ajettiin kolmisen vuotta. Tälle povaan vuotta. Pitää vaan toivoa, että 17 nyt ymmärretään kilpailuttaa sillä tavalla, että se saadaan joustavasti lakkautettua noin vuoden kuluttua. Pakettiauto olisi hyvä.
 
Ei ole tarkoituskaan, että kukaan kulkee. Ei 18:lla kuljeta nykyäänkään. 17 kattaa tuosta 18:n nykyisestä potista noin puolet, 55 toisen.

Aloitetaankohan 17:n liikenne yhdellä vuorolla, jolloin kankkulan kaivoon heitetään vuositasolla vain 162.000 €? Ja kun linjalla on puolisen vuotta kuljetettu tyhjiä lypsyjakkaroita, niin sille käy samoin kuin kävi ammoiselle citylinjalle 12, eli lakkautetaan.

Onhan toisaalta ihan hauskaa, kun Helsingissä pystyy jälleen bussin lähtiessä nenän edestä kiroamaan på svenska: "sjuttons buss" :biggrin:
 
Maailma on sikäli aika jännä paikka, että ullanlinnalaiset yritti vuosikausia vängätä ihan yhtä turhaa linjaa itselleen, mutta eivät saaneet. Krunalaiset saivat nyt parin viikon vänkäämisellä. No, toisaalta Ullanlinnan 24 on pysyvä ratkaisu, ja ihan hyvä sellainen. 17:n iäksi en ennusta kovin pitkää. Pitäisiköhän tehdä jlf-äänestys aiheesta "Milloin bussi 17 lakkautetaan?" :)
 
Takaisin
Ylös