Sivu 3 / 3 EnsimmäinenEnsimmäinen 123
Näytetään tulokset 31-32/32

Viestiketju: HSL:n liikennöintisuunnitelma vuosille 2012-2013 pidentää talviaikataulukautta

  1. #31

    Liittynyt
    25.05.2011
    Viestejä
    253

    oletus Vs: HSL:n liikennöintisuunnitelma vuosille 2012-2013 pidentää talviaikataulukautta

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Samaa mieltä. Ne pitää korvata nopealla ratikalla.

    Ei meillä ole varaa maksaa sen paremmin hidasta ratikkaliikennettä kuin bussiralliakaan.



    Luulen, ettei. 50 on Sörkan postinumero, joten se tulee siitä. 51 on kyllä oudompi. Olisikohan sen päätepysäkki ollut joskus Hki 51:n alueella? Luulin kyllä, että se olisi ollut Siltasaaressa iät ja ajat, mutta näköjään se on ajellut Krunaan asti. Mitenköhän Kruununhaka-seura on voinut sallia sen lyhentämisen Siltasaareen?

    Linja 52 on myös aika vanha. Mahtaako sitä olla tuossa 1966 kartassa?
    Ei, tuossa vuoden 1966 kartassa on vain HKL:n liikennöimät linjat, eikä nykymuotoista 52:sta näytä silloin muutoinkaan olleen. Joukkoliikennewikin mukaan linja h52 nykymuodossaan aloitettiin reitillä Arabia-Suursuo-Munkkiniemi 20.08.1972.

    Nykymuotoisen 51:n (ennen vuotta 1966 linja STA K) liikenne käynnistyi vuonna 01.01.1966, krunikan osuus jätettiin pois 20.08.1972 (ei ollut vielä nettiaddresseja). Porthaninrinteessä (nyk. Ympyrätalon luona) päätepysäkki oli 24.03.1976-01.02.1979.

    Linkki joukkoliikennewikiin: http://joukkoliikennewiki10.wikkii.c...en_bussilinjat

  2. #32

    Liittynyt
    23.08.2005
    Viestejä
    3332

    oletus Vs: HSL:n liikennöintisuunnitelma vuosille 2012-2013 pidentää talviaikataulukautta

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Safka Näytä viesti
    Enpä muuten oivaltanut, että ne [14+18] siirtyisivät samalle kymmenluvulle 39:n kanssa. Postinumero ei sinänsä ole mulle pakkomielle, mutta 30-sarja nyt kuuluu tuolle suunnalle ja keskustalinjoiksi noita ei voine enää sanoa. Vaihdetaan vaikka 39:n tunnus sitten 37:ksi jos täysin peräkkäiset numerot halutaan... Mun pointti oli lähinnä se, että tällä saatais linjamuutosten yhteydessä helposti siistittyä 10-sarjaa pois busseilta, jos niitä uusia ratikkalinjoja ehkäjoskus tulee.
    35, 36 ja 37 on toki toinen vaihtoehto. Itse ajattelin, että bussit 31-33 tuntuvat runkolinjamaisemmilta (pienten numeroiden vaikutus), mutta vaikutus lienee melko pieni.

    Tosin jos 39B:n sitten jättäisi 39:ksi, olisi ehkä kaikkein parasta: lähes peräkkäiset numerot 35, 36, 37 ja 39, ja 39:n tuttuus säilyisi silti.

    Kolminumeroisten kirous on tietysti valitettava ilmiö Helsingissä, mutta pakko kai se on ottaa huomioon. Tosin meillä ei ole kokemusta siitä, mitä huonoja vaikutuksia kaksinumeroisilla seutulinjoilla voisi olla. Osaavatko vantaalaiset ajaa Helsinkiin jollain 37:llä? Kumpi on lopulta pienempi paha?

Sivu 3 / 3 EnsimmäinenEnsimmäinen 123

Vastaavia viestiketjuja

  1. HSL:n liikennemuutokset, kesä 2012 - kesä 2013
    kirjoittanut Resiina foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 190
    Viimeisin viesti: 04.10.2012, 01:09
  2. HSL: Kerro mielipiteesi HSL:n liikennöintisuunnitelmasta 2012-2013
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 19.12.2011, 14:00
  3. Liikennöintisuunnitelma 2011-2012
    kirjoittanut JT foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 36
    Viimeisin viesti: 23.05.2011, 22:55
  4. Raitioliikenneinvestoinnit 2009-2013
    kirjoittanut 339-DF foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 5
    Viimeisin viesti: 04.05.2009, 17:06
  5. Vastauksia: 6
    Viimeisin viesti: 03.05.2006, 16:13

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •