• Uutisviestien sisällöt mahdollisine virheineen ovat kyseisen sivuston käsialaa. Viestien linkit eivät välttämättä toimi, jos kyseisen sivuston ylläpitäjä on poistanut uutisen.

HSL: HSL:n runkobussit pukeutuvat metron oranssiin

Valkoinen perä tilaajavärityksissä on vissiin laajempi muoti-ilmiö. Turun bussien valkoiset perät eivät kurakaudella ole kovin valkoisia, mutta peittää kura tietty muutkin värit aika tehokkaasti.

Kuvassa oranssi bussi on kyllä ruma, mutta väriä lukuunottamatta uudistus kuulostaa todella hyvältä. Ollaan peräti valmiita identifioimaan bussi samankaltaiseksi järjestelmäksi mahtavan ja häikäiseviä tyytyväisyyspisteitä saavan metron kanssa. Tästä ei ole monta askelta siihen, että joskus pikaratikasta tai lähijunastakin tehtäisiin oranssi.
 
Runkolinjasta kehitetty ratikka on lähtökohtaisesti oranssi, pyritäänhän tällä toimella yhtenäistämään runkoliikennettä.
 
Runkolinjasta kehitetty ratikka on lähtökohtaisesti oranssi, pyritäänhän tällä toimella yhtenäistämään runkoliikennettä.

Runkolinjaksi kehitetystä nykyratikasta saadaankin sitten älämölö, jos ken yrittää pyhään keltavihreään kajota.
 
Tulee jotenkin peräpuikko mieleen tosta oranssista bussista. Pakettikin on jo valmiina josta niitä runkobusseja saa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Kai HSL vielä kustantaa runkolinjan busseihin Mobitecin uudet värilliset linjakilvet, jotta saadaan linjatunnus uutisessa olevan kaltaiseksi? :DD
 
Mutta toisaalta, meneekö hiukan liian hienosäädöksi alkaa lähes uusia kilpiä vaihtamaan? Menee..
Runkolinjoille hankittavat bussit ovat käsittääkseni kaikki uusia, joten niihin saanee sellaiset linjakilvet kun tilatesss haluaa. Vai mitä tarkoitat?
 
Runkolinjoille hankittavat bussit ovat käsittääkseni kaikki uusia, joten niihin saanee sellaiset linjakilvet kun tilatesssa haluaa. Vai mitä tarkoitat?

Ohimennen kiinnostaa: kuinka vanhoiksi noita runkobusseja voi käyttää? Lieneekö 5v elinkaari?
PepeB mainitsi, että nykybussit ovat varsin uusia, mutta ilmeisesti ne ovat kuitenkin jo vanhoja. Olisiko ns. kestävä kehitys hakusessa?
 
Ohimennen kiinnostaa: kuinka vanhoiksi noita runkobusseja voi käyttää? Lieneekö 5v elinkaari?
PepeB mainitsi, että nykybussit ovat varsin uusia, mutta ilmeisesti ne ovat kuitenkin jo vanhoja. Olisiko ns. kestävä kehitys hakusessa?
Toki on selvää, että uusiin runkobussisopimuksiin kalusto tulee olemaan mahdollisimman uutta ja kun vielä nivelbussitkin ovat mahdollisesti ehdolla. Jälkimmäisiähän ei ole ollut, jotain yksittäiskappaleita lukuunottamatta, vuosikausiin HSL-liikenteessä.
 
Toki on selvää, että uusiin runkobussisopimuksiin kalusto tulee olemaan mahdollisimman uutta ja kun vielä nivelbussitkin ovat mahdollisesti ehdolla. Jälkimmäisiähän ei ole ollut, jotain yksittäiskappaleita lukuunottamatta, vuosikausiin HSL-liikenteessä.

Tietenkin mahdollisimman uutta, mutta jos muualta saadan irrotettua kalustoa runkolinjoihin, miksi hankkia kaikki uusina? Ja nivelissä on tietty etunsa ja haittansa; kalliimpi ylläpito nivelissä ainakin on.
 
Tietenkin mahdollisimman uutta, mutta jos muualta saadan irrotettua kalustoa runkolinjoihin, miksi hankkia kaikki uusina? Ja nivelissä on tietty etunsa ja haittansa; kalliimpi ylläpito nivelissä ainakin on.

Löytyyhän tuosta länsinaapurista vaikka tämmöisiä, parilla liikennöitsijällä kuitenkin aika luja side sinne :lol: tuossa esimerkissä tosin vähemmän toimivat 1+1+1+0 ovet avorahastus leikkiin, mutta valinnanvaraa löytyy ovituksiin, kuin myös polttoaineeseen ;)
 
On ihan perusteltua, että uusia runkolinjoja ei pilata hyväksymällä epämääräistä vanhaa kalustoa. Konseptin vakiinnuttua on ihan OK peruskorjata, maalata ja teipata vanhojakin vaunuja vastaamaan runkovaatimuksia, ovathan nyt uutena hankitut vaunut vastaavasti kuluneet.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Takaisin
Ylös