Tohpeerin kanssa samalla linjalla, ettei muuteta vain muuttamisen ilosta.
68:n outo numero selittyy sillä, että 70-sarja oli täynnä kun uusi linja perustettiin. Lähin vapaa oli sitten 68. Metron liityntäpuolelle (80–90) ei sentään tohdittu mennä.
Postinumerot otettiin käyttöön vuonna 1966, ja oli nerokas ajatus numeroida bussilinjat tämän uuden postinumerojärjestelmän mukaan. Sitä käytetään edelleen, kun mm. Kruununhaan linja sai numeron 17 ja Munkinseudun pakettiauto sai numerot 33–35 kulloisenkin linjasivun mukaisesti. Mutta ei tuo järjestelmä täydellinen ole, eikä voi ollakaan, kun bussilinjojen ja postinumeroalueiden määrä ei ole sama ja kun postinumeroalueiden koko ei ole sama – noin karkeasti tuo menee niin, että mitä uudempaa kaupunkia, sitä suuremmat maantieteelliset numeroalueet.
Oletteko muuten huomanneet, että 50-sarja ei noudatakaan postinumeroalueita vaan on jo pitkään varattu poikittaislinjoille, lukuunottamatta linjaa 55, joka on keskustalinja mutta jonka linjanumeron pitäisi puolestaan määränpään perusteella olla 60...