• Uutisviestien sisällöt mahdollisine virheineen ovat kyseisen sivuston käsialaa. Viestien linkit eivät välttämättä toimi, jos kyseisen sivuston ylläpitäjä on poistanut uutisen.

HSL: Raitiolinjan 8 päätepysäkki tilapäisesti pois Jätkäsaaresta 2.7. alkaen

Onko vanhan Salmisaaren päättärin uusi nimi Länsisatamankatu, vai mitä tuo teksti tarkoittaa? Kaiketi vaunut lähtevät vanhalta päätepysäkiltä.
 
Onkohan suunnittelulla sekä kunnossapidolla mitään hajua, että Salmisaaren silmukka ei tällä hetkellä ole ajokuntoinen? Länsisatamankadun risteyksen jälkeen on molempien suuntien ajolangoissa jokin käsittämätön viritys, joka estää ajamisen. Lisäksi rakennustyömaan kohdalta on yksi kannatinlanka irroitettu ja kääritty rullalle ajojohtoon kiinni.

Ilmajohtojen lisäksi olisi syytä puhdistaa Länsisatamankadun risteyksen molempien suuntien vaihteet. Keväällä näin nimittäin yhden käsittämättömimmästä raitioliikenteen jännitysnäytelmistä, kun tilausajolla ollut 339 tuli Salmisaaresta. Myötävaihdetta ei oltu putsattu ja se oli niin tukossa, ettei kääntynyt aukiajettaessa, vaan vaunu kiipesi vaihteen kielien kärkien yli ja vaihde jäi vaunun mentyä edelleen käyrille! Oli pelkkää hyvää tuuria ettei vaunu suistunut.

Odotan jännityksellä, onko 2.7. ensimmäisen vaunun virrotin solmussa ja seuraava poikittain suistuneena Länsisatamankadun risteyksessä. :???:
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Onko vanhan Salmisaaren päättärin uusi nimi Länsisatamankatu, vai mitä tuo teksti tarkoittaa? Kaiketi vaunut lähtevät vanhalta päätepysäkiltä.
Ei ole. Tuon uutisen mukaan päätepysäkki on Länsisatamankadulla samannimisellä pysäkillä. Vain pysäkit "Crusellinsilta" ja "Saukonpaasi" ovat pois käytöstä.
:lol:
295 on Saukonpaasi ja 292 on Crusellinsilta. 293 on Crusellinsilta ja 294 on Saukonpaasi. Eli mukavasti sekoitettu uutisessa.
Tsemppiä vain HSL -tiedotukseen. Kaksi virkettä ja kolme virhettä.

---------- Viesti lisätty kello 17:59 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 14:29 ----------

Klo 18 havaittu: HSL on korjannut tiedotteen!
 
Joo, nyt illallakin pyöri vanha tiedote Länsisatamankadun pysäkistä näytöillä.

Pysäkeillä on lappunen, jota lukiessa tuntee kauheaa myötähäpeää. Suomen kieli on ymmärrettävää, Salmisaari on oikein ja jopa syy (katutyöt) mainitaan. Mutta käännökset ruotsiin ja englantiin ovat kamalia. Lisäksi lappusessa on kartta, josta ei tahdo saada mitään selvää. Karttapohja on niin vaalea, että huonosilmäinen tuskin erottaa siitä mitään. Raitiolinjaa siihen ei ole merkitty ollenkaan, poistuva päättäri on punaisella pylpyrällä ja Salmisaaren pysäkki vihreällä pylpyrällä, joka kuitenkin näkyy vain puoliksi, koska se sijoittuu oikeastaan kartta-alueen ulkopuolelle.

Juuri tänään ostin Kalle Isokallion Maailmanparantajan, ja sitä lukiessani silmään pisti lause, joka sopii vaikka kuinka moneen tilanteeseen. Minulle tuli mieleen, että sitä voisi siteerata, kun Best-tutkimusesta seuraavan kerran uutisoidaan. Mutta eipä tarvinnut odottaa niinkään kauan, sillä se sopii tähänkin kuin nenä päähän: "Kun ei ole parempaa kokenut, niin kohtalainen saattaa tuntua hyvältä."
 
Pysäkeillä on lappunen, jota lukiessa tuntee kauheaa myötähäpeää. Suomen kieli on ymmärrettävää, Salmisaari on oikein ja jopa syy (katutyöt) mainitaan. Mutta käännökset ruotsiin ja englantiin ovat kamalia...

Allt var inte bättre förr... Kyllä sitä osattiin HKL-aikana. Kesäe ylä reikä Kontulassa. Ja löytyihän reikä, katsetta nostamalla, linjojen 78 ja 94B välistä. :biggrin:
[ot]Hyvät naurut saa myös Norjan tielaitoksen aikeista pystyttää joukkueteltta Kristiansandin tulevalle joukkoliikennekaistalle.[/ot]
 
HKL:ssä osattiin 1980-luvulla vielä erittäin hyvin ruotsia. Viimeisen 20 vuoden aikana taso on romahtanut ja romahdus näemmä periytynyt HSL:ään. Lisäksi myytti, että "englantia osaavat kaikki", on helppo murtaa HSL:n tiedotteita tutkimalla. Helsingissä lie maailman ainoa raitiolinja, jolla on end stop. http://en.wikipedia.org/wiki/End-stopping Mutta HSL:hän on erikoistunut runouteen raiteilla muutenkin :lol:
 
HKL:ssä osattiin 1980-luvulla vielä erittäin hyvin ruotsia. Viimeisen 20 vuoden aikana taso on romahtanut ja romahdus näemmä periytynyt HSL:ään.

Tiedätkös sinä tai joku muu milloin kielilisien maksaminen HKL:llä loppui? Tulee tuota ruotsia välillä puhuttua vaistonvaraisesti asiakkaille jotka ilmiselvästi ovat ruotsikielisiä, mutta takaisin tulee silti yleensä jotain muuta. Suomenruotsalaiset lienevät jo niin tottuneita kuljettajien (tai ylipäänsä palvelualan työntekijöiden) rajalliseen kielitaitoon että puhuvat vaistomaisesti suomea, ja ruotsalaisilla ei tunnu kielipää riittävän suomenruotsin ymmärtämiseen. Tai sitten vaan periaatteesta eivät suostu kuuntelemaan pikkuveljen kieltä :p
 
Takaisin
Ylös