• Uutisviestien sisällöt mahdollisine virheineen ovat kyseisen sivuston käsialaa. Viestien linkit eivät välttämättä toimi, jos kyseisen sivuston ylläpitäjä on poistanut uutisen.

HSL: Mannerheimintien raitiolinjojen poikkeusjärjestely muuttuu 14.7.

Onko jokin selitys sille, ettei poikkeusreittien pysäkeillä ole mitään tietoa pysäkkejä todellisuudessa käyttävistä linjoista? Olen kierrellyt maailman kaupunkeja vuosikymmenet ja usein kesäisin, kun on erilaisia remontteja. En muista, että missään muualla kuin Helsingissä asiat olisivat täydellisesti hunningolla. Eli poikkeusinformaation määrä pysäkeillä on nolla.

Ihan oikeasti: Ei ole iso vaiva ja monen tunnin työ tehdä kartta ja tiedote, joita printataan sopivankokoiselle lakanalle ja käydään jakamassa jokaiselle poikkeusreitin pysäkille. Tähän ei oikeasti voi mennä kuin yksi henkilötyöpäivä. Tällaiset asiat ovat muualla olleet hoidossa jo silloin, kun tiedotteiden ja karttojen tulostaminen ei ollut mahdollista, vaan ne piti painaa, mikä oli värierotteluineen ym. huomattavasti vaikeampaa kuin nyt värillisten suurtulostinten kanssa.

Ja kaiken lisäksi, onhan tuo karttakin jo piirretty! Tosin tämän ketjun linkki ei toimi, mutta tässä on toimiva linkki karttaan: http://www.hsl.fi/FI/mikaonhsl/Documents/Tiedoteliitteet/ratikat_7_13_7_2012.pdf

Niin, nyt on vasta 12.7., mutta ei näistä samoista nyt käytössä olevista poikkeusreiteistä myöskään ole tietoa pysäkeillä. Eivätkä ne näy pysäkkiaikanäytöissä jne. Ulkomaiset turistit eivät ainakaan tutki aikatauluja ja reittejä reittioppaasta kännyköillään, joten turha vedota siihen.

Antero
 
Ennakkotietona forumilaisille: Oopperan risteysalueen ratatöiden viivästymisestä johtuen raitiolinjojen 3T, 4, 7 ja 10 ja bussilinjan 70T poikkeusreitit säilyvät voimassa toistaiseksi. Sen sijaan raitiolinja 8 palaa normaalille reitilleen suunnitellusti lauantaista 14.7. alkaen.
 
Oopperan risteysalueen ratatöiden viivästymisestä johtuen...
Jaa-a 11.7. näytti maallikon mielestä ihan hyvältä. Kiskotusta puuttui oikeastaan vain Oopperan pysäkiltä.
Siis Runeberginkadulta Mannerheimintielle johtavat vaihteet ja risteykset sekä risteykset keskellä Mannerheimintietä ovat ajettavassa kunnossa (kun kasi pääsee omalle reitilleen).
Syy ollee siis Oopperan pysäkin kohta.
 
Ennakkotietona forumilaisille: Oopperan risteysalueen ratatöiden viivästymisestä johtuen raitiolinjojen 3T, 4, 7 ja 10 ja bussilinjan 70T poikkeusreitit säilyvät voimassa toistaiseksi. Sen sijaan raitiolinja 8 palaa normaalille reitilleen suunnitellusti lauantaista 14.7. alkaen.

Tämähän ei ole mikään yllätys eikä jymyuutinen. Moilloinka mikään työ olisi valmis silloin kun sen on ilmoitettu olevan. Venyy venyyyy venyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy.....
 
Onko jokin selitys sille, ettei poikkeusreittien pysäkeillä ole mitään tietoa pysäkkejä todellisuudessa käyttävistä linjoista?

Kyllähän pysäkeillä on edes jotain tietoa, eli LCD-tuloaikanäytöissä näkyy ainakin itse käyttämilläni pysäkeillä myös tavallisuudesta poikkeavien linjojen saapumisajat. Toki olisi ihan kiva jos numerot lukisi jossain muuallakin ja pysäkeillä olisi kartat poikkeusreiteistä, mutta yhtä kaikki väite siitä, ettei pysäkeillä olisi mitään tietoa on epätosi. Ja yllättävän hyvin ihmiset (siis muutkin kuin allekirjoittanut) ovat havaintojeni mukaan osanneet käyttää poikkeusreittikasia (joka muuten on pahuksen kätevä. Ratikassa puhuimme sattumanvaraisen kanssamatkustajan kanssa, että saisivat samantien jättää kasin tuolle reitille, linjaus on sen verran hyödyllinen).
 
Ennakkotietona forumilaisille: Oopperan risteysalueen ratatöiden viivästymisestä johtuen raitiolinjojen 3T, 4, 7 ja 10 ja bussilinjan 70T poikkeusreitit säilyvät voimassa toistaiseksi. Sen sijaan raitiolinja 8 palaa normaalille reitilleen suunnitellusti lauantaista 14.7. alkaen.

http://www.hsl.fi/FI/mikaonhsl/Liikennetiedotteet/2012/Sivut/Page_20120702094509.aspx Tuollahan on oikea tiedoitekin asiasta

Oopperan pysäkkiparin kiskojen pohja näytti aika eksoottiselta tänään, kun siitä ajelin ohitse, ja kiskotkin oli vaan "heitetty" siihen päälle. Joutuvatkohan valamaan uudet betonit sinne kiskojen alle ?
 
Katsoin muuten viime torstaina Manskua kulkevan bussin ikkunasta, että raitiokiskojen väliin oli laitettu asfalttia. Luulin että niihin aina laitetaan betonia, mutta onko tuossa risteyksessä (tai risteyksissä yleensä) ennenkin ollut asfalttia?
 
Katsoin muuten viime torstaina Manskua kulkevan bussin ikkunasta, että raitiokiskojen väliin oli laitettu asfalttia. Luulin että niihin aina laitetaan betonia, mutta onko tuossa risteyksessä (tai risteyksissä yleensä) ennenkin ollut asfalttia?

Ainakin Munkkiniemen aukiolla on myös kiskojen välissä asfalttia, ja oli ennen tämänvuotista kiskojen vaihtoakin. En tiedä, miksi, mutta risteys sekin.
 
Katsoin muuten viime torstaina Manskua kulkevan bussin ikkunasta, että raitiokiskojen väliin oli laitettu asfalttia. Luulin että niihin aina laitetaan betonia, mutta onko tuossa risteyksessä (tai risteyksissä yleensä) ennenkin ollut asfalttia?
Itse näin vastaavaa aiemmin tänä kesänä Kruunuvuorenkadulla muuallakin kuin risteyksessä. Myös kiskojen ulkopuoli täytettiin asfaltilla. Näin ja hämmästyin.
 
Takaisin
Ylös