• Uutisviestien sisällöt mahdollisine virheineen ovat kyseisen sivuston käsialaa. Viestien linkit eivät välttämättä toimi, jos kyseisen sivuston ylläpitäjä on poistanut uutisen.

HSL: Lehtikeli hidastaa Rantaradan junaliikennettä

Osaakos joku viisas kertoa, miksi vain Rantaradalla?

No, ei se liukasta vain siellä ole, mutta historiallisesti se on tupannut olemaan liukkaampi kuin päärata. Syytä en varmaksi tiedä, mutta olen päätellyt sen johtuvan eri puulajeista ja niiden läheisyydestä rataan.
 
Syytä en varmaksi tiedä, mutta olen päätellyt sen johtuvan eri puulajeista ja niiden läheisyydestä rataan.

Otaksun, että yllämainitun lisäksi liukkaus myös vaikuttaa tehokkaammin kun radalla on varsin isoja nousuja ja laskuja juuri seisakkeiden yhteydessä. Esim. Kerasta lähtö Kirkkonummen suuntaan mäkeen kuten myös Kauniasista nousu Keraan. Mankin mäki lienee aika legendaarinen myös.
 
Juna se nopee ja käytännöllinen! myöhässä kun lehtiä alkaa tippumaan! harvemmin ne bussit on sen takia myöhässä. Kiskoilla kulkevat ovat vain kesällä juuri ja juuri ajoissa, muuten ei.
 
Juna se nopee ja käytännöllinen! myöhässä kun lehtiä alkaa tippumaan! harvemmin ne bussit on sen takia myöhässä. Kiskoilla kulkevat ovat vain kesällä juuri ja juuri ajoissa, muuten ei.

Niin, se ratikkahan ei ole yhtään myöhässä syyskelillä? ;)
 
Otaksun, että yllämainitun lisäksi liukkaus myös vaikuttaa tehokkaammin kun radalla on varsin isoja nousuja ja laskuja juuri seisakkeiden yhteydessä. Esim. Kerasta lähtö Kirkkonummen suuntaan mäkeen kuten myös Kauniasista nousu Keraan. Mankin mäki lienee aika legendaarinen myös.

Sekä tlajunen että Mikle ovat oikeassa. Itse lisäisin listaan vielä lukuisat tiukat kaarteet baanan mäissä.
 
Ja se tietysti on syy myös, että Sm1 ja 2 junissa ei ole hiekoitusta, ja tunnetusti niillä ajetaan rantaradan lähijunat.
 
Takaisin
Ylös