RSS
Botti
- Liittynyt
- 10 Heinäkuu 2008
- Viestit
- 8,800
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Onhan näitä kuljettajien palautteita infran parantamiseen kerätty jo HKL:n aikana ja Helsingissä myös toteutettu. Nyt Espoossa vastaavia asioita ruvetaan toteuttamaan ja pian Vantaallakin.No, kylläpä nyt HSL on keksinyt suuren viisauden. Kun vaan näkis jotain konkreettisia tuloksiakin vielä.
Osaatko sanoa, missä kohteissa noita on todella toteutettu?Onhan näitä kuljettajien palautteita infran parantamiseen kerätty jo HKL:n aikana ja Helsingissä myös toteutettu.
En mä vähätellyt, vaan haluan vähän potkia suunnittelijoita p**suksiin.Samppa sanoi:Kyllä minä niin mieleni pahoitin vähättelevästä asenteesta.:icon_frown:
Kyllä minä niin mieleni pahoitin vähättelevästä asenteesta.:icon_frown:
Osaatko sanoa, missä kohteissa noita on todella toteutettu?
"O-Jokerin" pitäisi aloittaa muutaman vuoden kuluttua; mitä konkreettisia suunnitelmia sen varalta on, jotta se on todella runkobussilinja? Jottei se ole sama bussilinja, uudella numerolla.
Jaan Vriston skeptisyyden, sillä erilaisia selvityksiä, raportteja ja toimenpidekortteja on kyllä kautta aikain tehtailtu valtavat määrät. Mutta siihen se sitten jääkin. Mistä löytyy se HSL:n suunnittelija, joka tosissaan ottaa tehtäväkseen saada nämä toidenpiteet paitsi luetteloitua myös toteutettua? HSL ei niitä itse toteuta, mutta HSL tarvitsee virkamiehiä, jotka intohimoisesti ja jatkuvasti hiillostavat ensin KSV:n tekemään suunnitelmat ja päätökset toteutuksesta ja edelleen HKR:n taikka naapurikaupungin vastaavan viraston sitten toteuttamaan työt.
Minulla ei missään nimessä ole negatiivista asennetta HSL:ää kohtaan; olenhan yksi sen liikenteen tuottajista ja ylpeä siitä. Haluan olla mukana luomassa siitä oikeaa brändiä, josta Helsingin alueen liikenne olisi tunnettu.Samppa sanoi:Minä en tuota negatiivista asennetta HSL:n toimintaa kohtaan hyväksy.
Kyllä, "0-jokeri" on poikittainen runkobussilinja.Samppa sanoi:"0 -jokerin" suunnitelmatkin löydät HSL:n kotisivujen julkaisuista. Se ei ole säteittäinen runkolinja vaan poikittaislinja.
En syytä, vaan odotan.Samppa sanoi:Minun mielestäni syyttävä sormi osoittaa väärään suuntaan.
KSV:ssä ei ole ketään, kenen pöydälle tuon mapin veisi eikä ketään, joka käskisi toteuttamaan ja raportoimaan.
Sinä päivänä kun HSL saa palvelukseensa sellaisen suunnittelijan, joka viitsii ja jaksaa päivästä toiseen käydä siellä KSV:ssä rähisemässä, esimiehensä voimakkaalla tuella, niin ehkä jotain alkaa tapahtua. Siihen asti tuudittauduttaneen vaan ajatukseen, että teknisesti kaikki on kunnossa, kun mappi on postissa ja postimerkkejä riittävästi. Harmi.
Hyvä huomio ja ensimmäinen ajatukseni olikin "no s**t sherlock!"Hsl selvitys sanoi:Kun pysäkit, terminaalit ja liittymät toimivat, bussit kulkevat luotettavammin
Tää on kyllä hyvä huomio. Tän voisi ehkä tehdä jotenkin niin, että KSV perii joukkoliikenneväylistä maksua ja sitä alennetaan sikäli kun ne eivät toimi. Näkyisi suoraan alentuneina maksutuloina viraston budjetissa.Tässähän on aivan selkeästi hallinnollinen ongelma, joka ei välttämättä edes johdu poliittisen tahdon puutteesta. HSL on liikenteen maksajaosapuoli, jonka intresseissä on joukkoliikenteen nopeuttaminen jo ihan taloudellisista syistä. KSV kuitenkin vastaa infrasta, joten ne parannukset ovat heidän budjetilleen pelkkää miinusta. En siis yhtään ihmettele, että HSL:n toimenpide-ehdotukset menevät mappi Ö:hön, varsinkin kun KSV:n ja HSL:n välillä ei ole mitään hierarkista suhdetta. Jotta asiat saataisiin toimimaan pitäisi saada poliitikot painostamaan KSV:tä tai sitten siirtä vastuu infrasta suoraan HSL:lle, joka voisi laittaa muutosehdotukset eteenpäin KSV:n ohi.
KSV kuitenkin vastaa infrasta, joten ne parannukset ovat heidän budjetilleen pelkkää miinusta.