• Uutisviestien sisällöt mahdollisine virheineen ovat kyseisen sivuston käsialaa. Viestien linkit eivät välttämättä toimi, jos kyseisen sivuston ylläpitäjä on poistanut uutisen.

VR: VR Group valmistautuu suuriin investointeihin

RSS

Botti
Liittynyt
10 Heinäkuu 2008
Viestit
8,800
• VR-konsernin tulos vuonna 2012 oli lievä pettymys• Matkustajaliikenteen ja infrarakentamisen liikevaihto kasvoi• VR-konserni varautuu suuriin investointeihin• Muutosohjelmalla 2009–2012 saavutettiin yli 90 miljoonan euron liikevoittovaikutus– VR Groupin tulos jäi tavoitteesta. Siihen v


Lue tiedote VR-konsernin sivuilta...
 
Eipä ihme, että tulos jäi tavoitellusta, kun ei kiinnosta vetää tavarajunia. Kyllä siinä rahantulo loppuu.
 
Eipä ihme, että tulos jäi tavoitellusta, kun ei kiinnosta vetää tavarajunia. Kyllä siinä rahantulo loppuu.

Sanos muuta!

VR Group sanoi:
Konsernin liikevoitto oli 52,4 (20,9) miljoonaa euroa ja tilikauden voitto 38,8 (15,3) miljoonaa euroa. Tilikauden liikevoittoon sisältyy omaisuuden myyntivoittoja ja kertaluontoisia kulueriä, joiden yhteisvaikutus paransi tulosta 32,2 miljoonaa euroa.

Näistä "voittoluvuista" kun vähentää ostoliikenteen (josta salataan kaikki tilastotiedot) tukemisen vuosittain noin 93.000.000 eurolla, huomataan VR:n olevan todellisuudessa tappiota tuottava.

Kuten vuodetusta strategiastakin voimme todeta, mm. lähiliikenne on strategisesti eritäin tärkeä VR:lle. Jos lähiliikenne kilpailutettaisiin nyt kustannukset tippuisivat VR:n omankin arvion mukaan huomattavasti. Kun vielä huomioidaan mahdollisuus tuottaa liikenne kevyellä organisaatiolla, päästään jo 2000-luvun alkupuolella arvioituihin laskelmiin jossa todettiin lähiliikenteen olevan kolmanneksen halvempaa muiden operaattorien tuottamana.

Tavaraliikenne on ollut aina VR:n tulojen selkäranka. Kun kappaletavaraliikenne ja vaunukuormaliikenne on saatu pelattua nyt käytännossä kiskoilta pois, alkaa kassa rakoilla, kun teollisuuden massakuljetukset ovat enää jäljellä. Eikä siinä mitään, mutta kun VR hinnottelee hiljalleen itsensä ulos myös teollisuuden massakuljetuksista ei kohta ole enää tavaraliikennettä, mitä hoitaa.

Sinänsä tässä ei ole mitään uutta.
 
Eipä ihme, että tulos jäi tavoitellusta, kun ei kiinnosta vetää tavarajunia. Kyllä siinä rahantulo loppuu.
Ei kai se haluttomuudesta johdu vaan talouslamasta. Suomalainen tavara ei kulje mihinkään, ei kiskoilla eikä kumipyörillä. Raideliikenne kärsii tästä ensin koska junissa kuljetetaan suuria tavaramääriä kerralla. Ei mene suomalaiset tuotteet kaupaksi.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Takaisin
Ylös