• Uutisviestien sisällöt mahdollisine virheineen ovat kyseisen sivuston käsialaa. Viestien linkit eivät välttämättä toimi, jos kyseisen sivuston ylläpitäjä on poistanut uutisen.

HSL: Kutsuplussalla myös iltamenoihin

Ei kai Kutsuplussaa "tueta" veronmaksajien varoilla? Eli onhan toiminta 100% itsensä rahoittavaa?
 
Siis tuo kutsuplus on aivan turha! Ja tommoseen menee meijänkin rahat! Maksaa enemmän kuin normaali joukkoliikenne!
 
Siis tuo kutsuplus on aivan turha! Ja tommoseen menee meijänkin rahat! Maksaa enemmän kuin normaali joukkoliikenne!

Ei olisi turha, jos liikennöintialue eroaisi oleellisesti nykyisestä. Nythän tuo kattaa vain Kehä I sisäpuolen, paitsi itähelsinkiläiset on jätetty pois tavallisten ihmisten matkantekoa kiusaamasta. Myös hankala maksujärjestelmä rajaa tehokkaasti pois ihmisiä. Jos matkan voisi maksaa matkakortilla, alue kattaisi kotini ja matkaa ei voisi tehdä raideliikenteellä, voisin harkita käyttämistä. Sen lisäksi alueen pitäisi kattaa veromiehet, järvenperät sun muut.
 
Pelle toimintaa. Joidenkin teekkareiden keksimä homma, koska eivät kehtaa matkustaa "rahvaan" joukossa.
 
Kutsuplus ei toki ole nykyisellään mitenkään loistava palvelu, mutta ei sitä ole syytä kuopata vaan kehittää.

Kehitettäviä asioita ovat:
1) Maksujärjestelmä (luottokortit, matkakortit ja taksikortit) toimimaan.
2) Laajempi käyttöalue.
3) Pysäkkiriippumattomuus - jotta ihan villiin tilanteeseen ei mennä, luodaan kutsuplus pysähdyspaikkojen anomusjärjestelmä (kännykällä gps-paikannuksella ja kameralla), jolla tuodaan palvelu lähemmäs asiakkaita.
4) Nykyiset sosiaalisesta syistä jaettavat taksisetelit muutetaan merkittäviltä osin arvoksi, joka ovat ensisijaisesti käytettävissä Kutsuplus-liikenteessä. (Toki liikunta- tai muut rajoitteet huomioiden.)
5) Jouko ym vastaavat linjat korvataan aikatauluhaarukoiduilla kutsuplus-palveluilla
6) Useampitasoinen hinnoittelu riippuen, minkä verran palvelulle on kysyntää.
7) Kutsuplus - palvelun muuttaminen franchising-tyyppiseksi kuljetuspalveluksi, jossa jokainen auto on yritys, kuten taksiautoilijoillakin.

Tavoitteena pitäisi olla luoda uusi liikennemuoto taksin ja joukkoliikenteen väliin.
 
Viimeksi muokattu:
Takaisin
Ylös