RSS
Botti
- Liittynyt
- 10 Heinäkuu 2008
- Viestit
- 8,800
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Yömetrolle toivon jatkoa. Mikään esitetty ongelma - järjestyshäiriöt tai liputtomuus - ei ole sellainen, etteikö sitä nykykonstein (tai edes 1950-luvun Neuvostoliiton konstein) kyettäisi - tai olisi jo aikaa sitten kyetty - ratkaisemaan.
Kyllähän yöjoukkoliikenne kannattaisi paremin jos otettaisiin jälleen käyttöön vanha tuttu yötariffi. Mulle tuli pari vuotta sitten yllätyksenä kun halusin junassa maksaa konnarille yölisän, kun hän sanoi ettei sitä enää peritä.
t. Rainer
Ei kai kukaan ole vedonnut matkustajamääriin tässä porttiasiassa? Minä muistan raportin porttikokeilusta ja laskelmista kymmenen vuoden takaa: Portit toisivat nykymetrossa 2-3 miljoonaa euroa lisää lipputuloja, mutta (henkilökunta)kustannukset olisivat 4-5 miljoonaa euroa.Ja hankkia ne metroportit eikä yrittää keksiä tekosyitä sille, mikseivät ne meidän pikkuruisilla matkustajamäärillä muka toimisi, kun ne toimivat metropoleissa ympäri maailmaa.
Ei kai kukaan ole vedonnut matkustajamääriin tässä porttiasiassa? Minä muistan raportin porttikokeilusta ja laskelmista kymmenen vuoden takaa: Portit toisivat nykymetrossa 2-3 miljoonaa euroa lisää lipputuloja, mutta (henkilökunta)kustannukset olisivat 4-5 miljoonaa euroa.
Muita etuja porteilla ja aseman miehityksellä tietysti saataisiin, mutta ollaanko siitä valmiita maksamaan miljoona pär vuosi :?:
Kymmenen vuoden takaiset laskelmat olisi ehkä syytä päivittää paitsi hallintokulttuurisista syistä, myös siksi, että automaattimetro ilmeisesti edellyttää henkilökuntaa asemilla jokatapauksessa.
Johan nykyään asemilla kiertää henkilökuntaa, joiden selässä lukee teksti vartija tai rinnassa teksti tarkastaja. Tuskin siihen mennään, että joka asema on koko ajan miehitetty. Kyllä asemia voidaan myös valvoa etänä ja hälyttää henkilökuntaa paikalle tarvittaessa.
Johan nykyään asemilla kiertää henkilökuntaa, joiden selässä lukee teksti vartija tai rinnassa teksti tarkastaja. Tuskin siihen mennään, että joka asema on koko ajan miehitetty. Kyllä asemia voidaan myös valvoa etänä ja hälyttää henkilökuntaa paikalle tarvittaessa. Hyvin harvoin kuljettajakaan metrojunan ohjaamosta mihinkään poistuu.
Kyllähän porteilla olisi sekin positiivinen vaikutus, että matkustajakunta siistiytyy.