• Uutisviestien sisällöt mahdollisine virheineen ovat kyseisen sivuston käsialaa. Viestien linkit eivät välttämättä toimi, jos kyseisen sivuston ylläpitäjä on poistanut uutisen.

HSL: Metro- ja raitioliikenne pysähtyy 23.9. jos JHL:n työnseisaus toteutuu

Onko tosiaankin niin, että kuljettaja EI SAA ajaa vaikka haluisi, jos ammattiliitto on asettanut hänet lakkoon?

Ei ketään voida pakottaa osallistumaan lakkoon, mutta käytännön syistä johtuen on yleensä viisasta tehdä niin kuin määrätään. Periaatteessa lakosta kieltäytyminen voisi kai olla peruste ammattiliitosta erottamiselle...
 
Tämän HS:n artikkelin mukaan Nobina olisi halukas ajaa h99:tä (ja Veolia h550X:tä), mutta AKT on päätepysäkeillä ottamassa autoja pois, eli AKT:n mukaan EI SAA ajaa ollenkaan korvaavaa liikennettä.
 
Tämän HS:n artikkelin mukaan Nobina olisi halukas ajaa h99:tä (ja Veolia h550X:tä), mutta AKT on päätepysäkeillä ottamassa autoja pois, eli AKT:n mukaan EI SAA ajaa ollenkaan korvaavaa liikennettä.

Jaah, huomenna olisi siis tilaisuus lähteä jakamaan AKT:n pojille hopealusikoita pysäkkipaineissa :)

Kait se on laitettava kello herättämään.
 
Säästyy myös "rikkuriksi" leimaamiselta sekä mahdolliselta selkäsaunalta. :lol:

HSL:n operaatio ryhtyä pystyttämään "korvaavaa liikennettä" eli rikkuritoimintaa on aika uskomattoman typerä. Firman pikkupoikien keskeisin kompetenssi lienee värikynäviivojen piirtely kartoille, ei suomalaisten työmarkkinakäytäntöjen tuntemus. Voin uskoa, miten AKT:n toimistolla on hervottomasti hihitetty, kun on tajuttu, että AKT:läisten kuljettajien ajatellaan osallistuvan rikkuritoimintaan.
 
HSL:n operaatio ryhtyä pystyttämään "korvaavaa liikennettä" eli rikkuritoimintaa on aika uskomattoman typerä.

OIkeasti tässä aiheessa ei ole mitään muuta typerää kuin se, että yhteiskunta sallii AKT:n ottaa huomenna tuotantovälineitä rikkureilta hallintaan ja ajaa niitä takaisin varikolle. AKT ei omista tuotantovälineitä, eikä sillä ole mitään sanomista siihen, jos joku bussinkuljettajan pätevyyden omaava henkilö haluaa huomenna ajaa bussia ja tarjota korvaavaa liikennettä.

En tule henkilökohtaisesti ehtimään jokaiselle päätepysäkille, joten toivoisin, että yhteiskunta avustaisi poliisin ja armeijan voimin minua huomisessa missiossani.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
HSL on päivittänyt sivuilleen tietoja korvaavasta bussiliikenteestä. Linjoja 99B, 99M ja 99V ajetaan tänään 10min välein. Lisäksi linjaa 550X ajetaan 5min välein.
 
OIkeasti tässä aiheessa ei ole mitään muuta typerää kuin se, että yhteiskunta sallii AKT:n ottaa huomenna tuotantovälineitä rikkureilta hallintaan ja ajaa niitä takaisin varikolle. AKT ei omista tuotantovälineitä, eikä sillä ole mitään sanomista siihen, jos joku bussinkuljettajan pätevyyden omaava henkilö haluaa huomenna ajaa bussia ja tarjota korvaavaa liikennettä.

En tule henkilökohtaisesti ehtimään jokaiselle päätepysäkille, joten toivoisin, että yhteiskunta avustaisi poliisin ja armeijan voimin minua huomisessa missiossani.

Kannattanee vähän ottaa asioita ja niiden taustoista selvää ennenkuin täällä alkaa huutelemaan puolitotuuksia. AKT teki mielestäni asiassa oikein, kun ei lähtenyt ajamaan tämän työnseisauksen tehoa heikentävään toimintaan.
 
Eri uutislähteiden perusteella liikenne on sujunut yllättävän hyvin keskustan ja Itä-Helsingin välillä. Ihmiset ovat ymmärtäneet jakaa työhönlähtöä -ja paluuta useammalle tunnille joten pelättyä liikennekaaosta ei ole syntynyt. Ilmeisesti myös metroa korvaava bussiliikenne on toiminut kohtalaisesti ja matkustajat ovat mahtuneet busseihin. Monet ovat varmaan myös käyttäneet 550/550X+I-juna mahdollisuutta.
Hankalin tilanne on varmaan ollut Katajanokalla jonne ei ollut minkäänlaista korvaavaa liikennettä.
 
Eri uutislähteiden perusteella liikenne on sujunut yllättävän hyvin keskustan ja Itä-Helsingin välillä. Ihmiset ovat ymmärtäneet jakaa työhönlähtöä -ja paluuta useammalle tunnille joten pelättyä liikennekaaosta ei ole syntynyt. Ilmeisesti myös metroa korvaava bussiliikenne on toiminut kohtalaisesti ja matkustajat ovat mahtuneet busseihin. Monet ovat varmaan myös käyttäneet 550/550X+I-juna mahdollisuutta.
Hankalin tilanne on varmaan ollut Katajanokalla jonne ei ollut minkäänlaista korvaavaa liikennettä.
Mielestäni tuo 550X oli aika turha... Havaintojeni mukaan lähdöillä oli 0-5 matkustajaa per lähtö. Olisikohan ollut parempi, jos oltaisiin ajettu Itäkeskukseen 550:na (ilman x:tä)?
 
Takaisin
Ylös