Sivu 3 / 3 EnsimmäinenEnsimmäinen 123
Näytetään tulokset 31-33/33

Viestiketju: Raitiolinjaston uudistus tähtää selkeään verkostoon ja tiheään liikenteeseen

  1. #31

    Liittynyt
    31.08.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    673

    oletus Vs: Raitiolinjaston uudistus tähtää selkeään verkostoon ja tiheään liikenteeseen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Knightrider Näytä viesti
    Mieluummin ajaisi samalla vaunumäärällä osan lähdöistä Olympiaterminaalille ja loput Skattalle. Tämä vaatii toki kääntösilmukan Olympiaterminaalille.
    Silloin kun Skatalla ei tarvita vaunuja, ei niitä tarvita Olympiaterminaalillakaan kun Ruotsinlaivat kulkevat kumpikin samoilla aikatauluilla.
    Skatta on kyllä on paljon vilkkaampi paikka, johtuen Tallinnan liikenteestä, kolme lähtöä kesäisin päivässä.

  2. #32
    Knightrider avatar
    Liittynyt
    07.03.2009
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1403

    oletus Vs: Raitiolinjaston uudistus tähtää selkeään verkostoon ja tiheään liikenteeseen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Jusa Näytä viesti
    Silloin kun Skatalla ei tarvita vaunuja, ei niitä tarvita Olympiaterminaalillakaan kun Ruotsinlaivat kulkevat kumpikin samoilla aikatauluilla.
    Skatta on kyllä on paljon vilkkaampi paikka, johtuen Tallinnan liikenteestä, kolme lähtöä kesäisin päivässä.
    Ehkäpä heiluri voisikin olla nimenomaan Olympiaterminaalin ja Skattan välinen? Olympialta 3:n reittiä ja Steissiltä (Mikonkadun kautta) Skattalle. Linjalle riittäisi matkustajia ihan kokopäiväliikenteeseen ma-su. Skattalla ei edes tarvita kahta reittiä, vaan yksi reitti - tämä uusi linja - tekisi yksisuuntaisen lenkin Kruunuvuorenkatu-Kanavakatu-Katajanokanranta-Merisotilaankatu-Merisotilaantori-Merikasarminkatu-Linnankatu. Kolmonen voitaisiin siten vetää reitille Eläintarha-Rautatieasema-Länsiterminaali ysin tueksi - kutonen kun siirtyy Hernesaareen. Nelosen eteläpää tietysti bussin 18 reittiä.

  3. #33
    MrArakawa avatar
    Liittynyt
    02.08.2007
    Sijainti
    Helsinki, Lahti
    Viestejä
    638

    oletus Vs: Raitiolinjaston uudistus tähtää selkeään verkostoon ja tiheään liikenteeseen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Knightrider Näytä viesti
    Skattalla ei edes tarvita kahta reittiä, vaan yksi reitti - tämä uusi linja - tekisi yksisuuntaisen lenkin Kruunuvuorenkatu-Kanavakatu-Katajanokanranta-Merisotilaankatu-Merisotilaantori-Merikasarminkatu-Linnankatu.
    Tätä olen miettinyt minäkin. Itse olen piirtänyt Katajanokalle reitin, jossa terminaalilta jatketaan kiskoja Katajanokanrantaa pitkin ja noustaan Matruusinkatua nykyiselle päätepysäkille ja laskeudutaan Amiraalinkatua takaisin rantaan. Noilla asuntokaduilla on jostain syystä aivan käsittämättömän leveät jalkakäytävät, joten radalle löytyy kyllä tilaa supistamalla niistä. Katajanokanrantaa pitäisi leventää sen verran, että keskustan suuntaan saadaan rv-kaista, jottei ratikka jää laivaruuhkaan. Tilaa pitäisi olla, sillä rannassahan on muun muassa istutuskaista, joka voidaan poistaa. Haastavin kohta on itse terminaali, jossa pitäisi nykyisistä bussiparkeista hieman supistaa, jotta kaksisuuntainen rata mahtuu. Havaintojeni mukaan nuo bussiparkit ovat vajaakäytössä, joten toimiva ratkaisu löytyisi varmasti.

    Palvelutasoon ei tulisi juurikaan muutoksia, sillä Merisotilaantorilla nykyinen lähtöpysäkki säilyisi ennallaan ja Vyökadun pysäkkiä korvaa hyvin Mastokadun pysäkki. Puolipäivänkadun pysäkki on puolestaan jo nykyisellään niin lähellä päätepysäkkiä, että sen mielekkyys on kyseenalainen. Uutta rataa tarvitsisi vajaan kilometrin, joten siitä vain laskemaan kauanko investoinnin kuoletus kestäisi vitosen säästyvillä liikennöintikustannuksilla. Merisotilaantorilta matkustaville matka-aika pitenisi minuutin, laiva-aikana useammankin, jolloin vastaan tulee sama ongelma kuin ysin kanssa: laivamatkustajat aiheuttavat häiriöitä ns. tavallisille matkustajille. Tässä tapauksessa asukkaat ainakin mahtuisivat kyytiin, koska terminaali on päätepysäkin sijasta matkan varrella.

Sivu 3 / 3 EnsimmäinenEnsimmäinen 123

Vastaavia viestiketjuja

  1. VR:n lippu-uudistus 14.9.2011
    kirjoittanut janihyvarinen foorumissa Junat
    Vastauksia: 226
    Viimeisin viesti: 24.08.2015, 13:06
  2. VR: Helsingin päärautatieaseman lippuhallin uudistus etenee
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 11.01.2012, 10:50
  3. Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 25.01.2011, 15:30
  4. Itä-Helsingin yöliikenteen uudistus
    kirjoittanut kuukanko foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 7
    Viimeisin viesti: 23.11.2007, 15:10
  5. Raitiolinjaston reittimuutokset vuonna 2008
    kirjoittanut 339-DF foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 42
    Viimeisin viesti: 18.10.2007, 23:20

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •