JCDecaux jatkaa Helsingin kaupungin joukkoliikenteen mainospaikkojen tarjoajana voitettuaan tarjouskilpailun raitiovaunujen, metrojunien ja -asemien mainospaikoista. Ulkomainospaikkojen kilpailutus ratkesi 26.2.2015 HKL:n johtokunnan kokouksessa.
HKL:n ja JCDecaux’n sopimus kattaa raitiovaunujen, metrojunien sekä metroasemien mainospaikat seuraavaksi seitsemäksi vuodeksi. JCDecaux on ylläpitänyt HKL:n mainospaikkoja jo viimeiset kuusi vuotta kestäneen sopimuskauden. Uusi sopimus alkaa 1. heinäkuuta 2015 ja jatkuu vuoteen 2022. Uuden toimiluvan myötä ulkomainonta Helsingissä päivittyy entistä enemmän digitaaliseen aikakauteen. 
JCDecaux on tehnyt yhteistyötä HKL:n kanssa viimeiset kuusi vuotta. 

”Yhteistyö JCDecauxin kanssa on sujunut hyvin. Mainospaikkojen vuokratuloilla on merkitystä joukkoliikenteen kokonaisrahoituksessa. Hyvin toteutettu mainonta voi olla joukkoliikenteelle lisäarvo, kun hyvin suunnitellut mainostilat ja niiden hyvä kunnossa- ja puhtaanapito parantavat joukkoliikenteen viihtyisyyttä. Mainostiloja koskevaan vuokrasopimukseen liittyen HKL voi myös kehittää edelleen matkustajille annettavaa on line -joukkoliikenneinformaatiota yhteistyössä HSL:n kanssa”, toteaa HKL:n hallintojohtaja Yrjö Judström.

> Lue lisää STT-info -sivulta
 
 


Lue uutinen HKL:n sivuilta...