Vs: Linja 37 Rissoon ym uutta
Särkänniemi kyllä sinällään sopii linjan 20 toiseksi pääksi varsinkin kesäaikaan, kun tuolla linjalla ei niin suurta käyttäjäkuntaa ole. Toivottavasti lystilinjurit eivät jää historiaan, eli Joli saa Länsilinjojen kanssa sovittua autojen teippauksista.
Tosin huvittavaa on, että ensin kerrotaan linjan 4 kulkevan edelliskesän tapaan, sitten pari kappaletta myöhemmin mainitaan linjan lakkauttamisesta.
Alkaa Keskustorin laiturialueella olemaan todella ahdasta, jos sieltä ei tuon 22 siirron yhteydessä siirretä jotain linjoja toisaalle. Kesäksi tuo voitaneen laittaa 20:n laituriin, mutta entäs syksyn tullen, kun 20 ei enää Särkänniemeen aja?. Hervannan linjoilla on sen verran tiheä vuoroväli, ettei noihin laitureihin saa järkevästi muita linjoja sovitettua. Kolmosen on käytävä joka tapauksessa kääntämässä torialueella, ainakin Petsamosta Lahdesjärven suuntaan ajaessa. Toiseen suuntaan käännös Hatanpään vt:ltä Hämeenkadulle itään on liittymän geometrian takia haasteellinen, mutta teoriassa mahdollinen. Koskipuiston remontti tuskin on ainakaan kesällä vielä valmis, jos edes aloitettuna.
37 Rissoon jo kesällä on aika mielenkiintoinen veto; se, mitä itse olen alueen ohitse kulkenut, niin tuo Rissonkadun jatke näyttää todella keskeneräiseltä, kiire tulee saada kesäksi bussilla liikennöitävään kuntoon... Leinolan pääte ilmeisesti jää taas kolisemaan syksyksi tyhjyyttään?
30 minuutin linjasivu on käytännön on jo oikeasti 37:lla teoriassakin mahdottomuus, ajomatka kun pitenee nykyisestään jonkin verran. Ilmeisesti ruuhkassa vuorovälin nosto 20 minuuttiin tehtiin tuota muutosta silmälläpitäen...