jokeri

  1. hamalhel

    Raitiovaunuliikenneverkoston kehittäminen esikaupunkialueella

    Olen pintapuolisesti tutustunut näihin raitiovaunulinjaston kehittämissuunnitelmiin ja silmiinpistävää niissä on edelleen bussiliikennekeskeisyys Pasilasta pohjoiseen. Raitiovaunuja ei haluta tuoda esikaupunkialueelle, koska politiikkana on suosia raskasta raideliikennettä. Kuitenkin metron...
  2. Knightrider

    Malmin bussijonot pikaraitiotieksi?

    Malmilla on montaa päällekkäistä bussilinjaa ja bussit jonoutuvat. Joka bussissa on oma kuljettajansa (kustannus kasvaa) ja Kirkonkyläntietä ajaa 38 bussivuoroa yhdessä ruuhkatunnissa per suunta, joten keskimääräiseksi vuoroväliksi tulee alle 2 minuuttia. Toki kaikki bussit eivät aja koko Malmia...
  3. Knightrider

    Raide-Jokerin nopeuttaminen

    Mitä keinoja keksisitte Raide-Jokerin nopeuttamiseen? Tällä hetkellä Raide-Jokeri ei nopeuta matkoja lainkaan - miten se saataisiin nopeaksi? Vaihdettaisiin kulkumuotoa? Vaiko kalustoa? Vai reittiä? Voiko etuuksia enään parantaa Raide-Jokerin suunnitelmista? Itse olen pohtinut Jokeria pitkään...
  4. Knightrider

    Hiljaisen ajan bussimetro Helsinkiin?

    Metro tuottaa illan viimeisinä tunteina sekä aamun ensimmäisenä puolena tuntina tappiota. Kuitenkin metron kulkuaikaa haluttaisiin vain pidentää. Läpi sen ajan, kun metro ei kulje, lukuunottamatta ajanjaksoa 4.00-5.00 Itäväylää kulkee lähes 15 bussivuoroa tunnissa, joka tarkoittaisi 4 minuutin...
  5. H

    Jokerin raideleveys

    Vihjatkaa, jos tämä asia on jo jauhettu kuoliaaksi jossain muussa ketjussa. Foorumilla oli jossain kohtaa linkki HKL:n tilaamaan saksalaisen konsultin tekemään selvitykseen Jokeri-junien käytöstä metron raiteilla. Konsultti suositteli vahvasti Jokeria rakennettavaksi metron 1522 mm...
  6. Concordia Bus Finland 690

    Concordia Bus Finland 690

    CBF 690 (GEJ-608). Scania L94UB / Ikarus E94. Concordia Bus hankki Jokeri-linjan 550 lisääntyneitä vuoroja varten käytettynä Veolia Transportilta auton 167. Tämä uusvanha Jokeri-bussi sai numerokseen 690. Espoo 08.10.2008.
  7. Concordia Bus Finland 583

    Concordia Bus Finland 583

    Göteborgs Spårvägar 807, Volvo B9SALF Bi-artic, 7500 Bi-Artic, rekisteri APG250, 24 metrin mittainen, 32 tonnia painava kaksoisnivelbussi lähes 200 matkustajalle oli kokeiltavana Jokeri-linjalla helmikuussa 2008. Kuva 13.02.2008, Helsinki
  8. Concordia Bus Finland 450

    Concordia Bus Finland 450

    CBF:n Jokeri-väreissä oleva Volvo 8700LE -teli Itäkeskuksessa Alusta: Volvo B12BLE Kori: Volvo 8700LE Rekisteri: OXI-674 Kuvattu: 13.02.2008, Helsinki
  9. Concordia Bus Finland 466

    Concordia Bus Finland 466

    Volvo 8700LE, OXI-690 Helsinki, 13.06.2007
  10. Concordia Bus Finland 461 ja 450

    Concordia Bus Finland 461 ja 450

    Concordia Bus Finland Oy:n Volvo B12BLE / 8700LE -Jokeribussit 461 (OXI-685) ja 450 (OXI-674) vierekkäin Westendinasemalla. 24.04.2007, Westendinasema, Espoo.
  11. Concordia Bus Finland 478

    Concordia Bus Finland 478

    Concordia Bus Finland 478 (Scania K270UB6x2*4 / Lahti Scala, VTI-478) linjalla 550, 17.04.2007, Viilarintie, Helsinki
  12. Helsingin Bussiliikenne 226

    Helsingin Bussiliikenne 226

    Volvo 8500LE - B10BLE CNG, rek nro (FFJ-858), kuvattu 24.05.2006 Espoossa Vanhalla Turuntiellä, tuolloin vielä linjalla 550.
Takaisin
Ylös