54 ja 519 Itäkeskuksen ja Malmin välillä

Illan myöhäisvuoroista itse nautin, kun etenkin talvella 65A tulee miten sattuu, mutta kieltämättä silloin kuorma on alimittainen teliautoille. Tällainen työpaikka-alueen "pikavuoro" on aivan perusteltu ja sitä oikeaa jl-palvelua, mitä muuallakin pk-seudulla tarvittaisiin.

Omasta viestistä kylläkin tosiaan puuttui tarkennuksena se että h21V:n keskipäivä, ilta ja viikonloppuliikenne on mielestäni siellä aika löyhin perustein. Olen suhteellisen useasti ajanut arki-iltaisin nämä h21V:n "viimeiset" lähdöt, eli autoa joka lähtee Postitalolta 22.13 ja autoa joka lähtee samaisesta paikasta 22.33 ja kyydissä on tosiaan ollut aina hyvin marginaalinen määrä matkustajia. (kerran 22.33 lähdössä taisi olla kolme ihmistä, joista luullakseni yksi oli eräs moderaattori tältä foorumilta ;) ) Mielestäni etenkin viikonloppuisin käy vähän turhan useasti niin, että h65A menee sokokselta samaan aikaan kun h21V. Siitä en tiedä on 65A myöhässä vai aikaisessa, mutta olen joutunut myös su-iltana pyörimään tyhjällä telillä 21V:tä ja 65A sattui lähes aina samaan aikaan Sokokselle. Larun päästä kylläkin tahdistus toimii n. 7min(!) välein

Ruuhka-ajan linjana h21V on hyvinkin perusteltu.
 
Kun metro tulee Lauttasaareen, toivottavasti ainoaksi bussiyhteydeksi kantakaupunkiin jätetään linja, joka Lauttasaaressa kulkee linjan 21V reittiä, sillä linjan 20 reitin varrella on sekä Lauttasaaren asema että Koivusaaren itäsisäänkäynti, kun taas 21V:n reitti kulkee jonkun verran kauempana metrosta.
 
Takaisin
Ylös