HSL:n Linkkerit

Reissu Ruoti meinasi tehdä niistä entisistä nobinan scaloista sähköjä, mutta lienee hanke kaatunut. Sen takia ne osti ne, että hanke viedään eteenpäin.

Yksi Scala oli jo liikkeellä, mutta se paloi. Sen jälkeen ei ole projektista isommin kuulunut.
 
Saa mun puolesta mennä jonnekin muualle kuin pysyä Helsingissä. Täällä on jo muita sähköbusseja aikalailla.

Ei taida olla HSL alueella enää hirveän montaa linjaa jota niillä ylipäätään pystyttäisi ajamaan, 23:n ajaminenkin teetti suuria vaikeuksia kun päätepysäkki siirtyi pois Ruskeasuolta.

Mutta onnea Lahti, toivottavasti palvelevat siellä paremmin kuin täällä. Minun ei jää ikävä 😄
 
Ruskeasuon varikon bussikorjamon pohjoispään lipan alla seisoo edelleen (26.3.2024) "Linkker" (oikeasti sähkökäyttöön muutettu Kabus), joka oli yhteen aikaan Åbergin Linja 28 ja sittemmin myytiin silloiselle Helsingin Bussiliikenteelle varaosa-autoksi toisen samanlaisen kanssa yhtä aikaa. Koiviston Auton Helsingin Ilmalan varikon pysäköintialueella taas ovat (nähty myös 26.3.) rivissä HB / KAH 1614, 1616, 1617 ja 1618. Tiettävästi 1612:kin on ollut KAH:n varikkoalueella jossain päin aivan viime aikoina.
 
Ruskeasuon varikon bussikorjamon pohjoispään lipan alla seisoo edelleen (26.3.2024) "Linkker" (oikeasti sähkökäyttöön muutettu Kabus), joka oli yhteen aikaan Åbergin Linja 28 ja sittemmin myytiin silloiselle Helsingin Bussiliikenteelle varaosa-autoksi toisen samanlaisen kanssa yhtä aikaa. Koiviston Auton Helsingin Ilmalan varikon pysäköintialueella taas ovat (nähty myös 26.3.) rivissä HB / KAH 1614, 1616, 1617 ja 1618. Tiettävästi 1612:kin on ollut KAH:n varikkoalueella jossain päin aivan viime aikoina.
Linkker 1612:n taisin nähdä hallin sisällä, Ilmalan varikolla. Jos siis oikein näin, viimeksi kun kävin siellä ajelemassa.
 
Takaisin
Ylös