Länsi-Uudenmaan joukkoliikenne

Olin mukana Lohjan joukkoliikennetyöryhmässä jossa pitkään ja hartaasti näitä kuvioita mietittiin ja kun homma alkoi olla plakkarissa, ELYn kommentti oli suunnilleen että tehkää mitä teette mutta me kilpailutetaan koko höskä uudelleen. Söi hieman motivaatiota ja perskohtaisesti koen että asukkaille annettuja lupauksia ei pystytty pitämään ja liki kaikki vaivannäkö oli melkolailla turhaa.

Tarkoitatko, että työryhmä ei saanut valmista sellaisessa määräajassa, mitä ELY-keskus vaati, jotta kilpailutus ehditään tekemään ajoissa?
Mitä tavoitteita työryhmällä oli, ja mihin asioihin olisi haluttu vaikuttaa?
 
Kyllä se valmiiksi saatiin eikä käsittääkseni ELYn suunnasta ollut aikataulupaineita. Hidastahan se oli. Tavoitteena oli parantaa syrjäisempien alueitten joukkoliikennepalveluita ja saada hommaan yhtenäistä meininkiä ja parantaa työssäkulkumahdollisuuksia pk-seudun suuntaan. Pohjolan Liikenteen ratkaisu lopettaa liikennöinti tuli puun takaa ja sekoitti pakkaa isosti. Onneksi tilanne ratkesi kuitenkin hyvin.
 
Lohjan kaupunkikehityslautakunta päätti, että Lohja-Helsinki runkoliikenne jää markkinaehtoisena toimivaksi vaikka se olikin kilpailutuksessa mukana. Vihti ja Karkkila ovat tehneet päätöksen edetä kokonaan juuri kilpailutetun mallin pohjalta. Uutista löytyy maksumuurin takaa.
https://www.lansi-uusimaa.fi/paikalliset/6311273
 
Viimeksi muokattu:
Hankintapäätös on nyt tehty.

Voittajat:
  1. Satakunnan Liikenne
  2. Korsisaari
  3. Korsisaari
  4. J. Vainion Liikenne
  5. Korsisaari
  6. Lehdon Liikenne
  7. Savonlinja
  8. Hankinta keskeytetty
  9. J. Vainion Liikenne
  10. J. Vainion Liikenne
  11. J. Vainion Liikenne
  12. J. Vainion Liikenne
  13. Lehdon Liikenne
  14. Turun Tilausliikenne
 
Takaisin
Ylös