Syksyn 2024 ja kevään 2025 muutokset

On hyvä muistaa, että raitiotietä ei rakenneta tyhjiössä, vaan jo lähivuosina alkaa nousta Hiedanrannan asuinalue, jossa on valmistuttuaan arviolta 25'000 asukasta + Niemenranta, Lentävänniemi ja Santalahti päälle.
En usko että siellä ikinä ylletään tuollaisiin asukaslukuihin. Rakennusalalla on menossa konkurssiaalto ja yleisestikin tahti on hiipunut.
Mistä ihmeestä tuollaisia määriä edes saadaan asukkaita, ellei sitten mennä ruotsin malliin ja oteta niitä lähi-idästä ja afrikasta.
Joka tapauksessa en usko että päästään edes puoleen tuosta määrästä, lopulta.
 
Enemmän pitäisi miettiä matkustustarpeita kuin vuorovälin yhteensovittamista. Esimerkiksi Hervannan suunnasta on enemmän kysyntää Hämeenkadun länsipäähän kuin Linnainmaan suunnasta.
No varmaan sitä kysyntää on Hervannan haaralta enemmän, kun massatkin ovat suuremmat. Mutta mitä itse tarpeisiin tulee, niin kyllä sitäkin varmasti on, mutta ensin vaihto Taysilla ratikkaan ja vielä toinen vaihto viimeistään Koskipuistossa tekee yhdistelmästä niin kömpelön, että Teiskontieltä houkuttelevin vaihtoehto on melkein 29 ja Linnainmaalta 7.

Paljonhan tuolla myös esiintyy tarpeetonta matkustamista, jossa ne jotka eivät muuten kulkis, ottavat ratikan ”koska se on niin helppoa”
 
Takaisin
Ylös