Läpiajavilla linjoilla on pientä epäkohtaa siinä, että niiden pitäisi jättää matkustajat kadun toiselle puolelle ja sitten odottaa kahden suojatien edessä heidän kulkuaan kadun yli asemalle. Lisäksi vaihto bussista toiseen sisältää näin hyödyllistä taukoliikuntaa sekä hienon mahdollisuuden myöhästyä.
Ainakin lähtölaitureissa pyörii infotekstinpätkä jossa mainitaan nämä läpi ajavat linjat ainoiksi jotka jättävät ja ottavat matkustajat omasta laiturista. Liekö käytäntö sitten eri?
Itse olen törmännyt ainakin seuraaviin puutteisiin / suunnitteluvirheisiin:
- Matka junalta bussiin on pidentynyt huomattavasti. Toisinpäin ei niinkään kun jättöpysäkki oli niin kaukana. Radan ylitys vie enemmän aikaa ja on pidempi matkaltaan kuin aikaisempi radan alitus.
- Varsinkin laiturilla 6 junat pysähtyvät aivan väärässä paikassa suhteessa rullaportaisiin / ylikulkusiltaan. Muilla tilanne ei ole niin paha, mutta paremminkin voisi pysähtyä.
- Rullaportaat toimivat jos toimivat. Korjaus tilanteeseen on kai tulossa.
- Anteronkin mainitsema näkemäeste ylikulkuputkessa.
- Bussilaitureiden avonaisuus / rakenteen tuuliherkkyys, jotain suojaseinää voisi laittaa esim. penkkien päihin.
- Bussien lastauslaitureiden "ahtaus" keskiovelle mentäessä silloin kun viereisessä laiturissa on myös bussi. Tolppa rokottaa menoaukkoa eikä kaksosrattailla se taitto sisään keskiovesta näyttänyt kovinkaan helpolta.
- Bussien poistopysäkin sijainti ja reitti Dixiin, "tilapäinen" parin vuoden ajan kunnes purkulaituri siirtyy omalle paikalleen.
Ainoat plussat tällä hetkellä ovat:
- Parantunut palvelutarjonta, nyt kun liikkeet ovat auki...
- Lämmin odotustila